Ford Bronco zná datum premiéry, váže se k němu zajímavá kontroverze
Dlouho očekávaná novinka od Fordu bude představena v den narozenin muže, jehož útěk před policií v Broncu patřil k nejsledovanějším událostem v devadesátých let.
Nový Ford Bronco se oficiálně představí 9. července, jak prostřednictvím Twitteru nedávno oznámila sama automobilka. Ta přitom návrat legendy komentuje slovy „The Wild Returns“ a v příspěvku nechybí ani označení #BuiltWild, čímž zřejmě Ford odkazuje na své heslo „Built Ford Tough“, které se vztahuje k jeho truckům.
Mnohem zajímavější je však příběh, který se vztahuje k samotnému datu 9. července. Jak totiž na Bronco6G fóru upozornil jeden z administrátorů, 6. července 1947 se narodil známý sportovec, herec, moderátor a později i odsouzený zločinec O.J. Simpson. Člověk, který v roce 1994 zajistil Broncu pozornost velké části USA.
Po smrti jeho bývalé ženy a jejího přítele se totiž O.J. Simpson vydal na útěk před policií v bílém Fordu Bronco, který ulicemi Los Angeles pronásledovalo několik policejních vozů. Nešlo o žádný zběsilý úprk, což zřejmě policii odradilo od agresivního zásahu. Simpson tak nakonec za doprovodu policie dojel až ke svému domu, kde byl poté zatčen.
Záběry z jeho úprku však živě vysílalo několik televizních stanic, které měly ve vzduchu i vrtulníky. Podle tehdejších odhadů sledovalo útěk O.J. Simpsona před policií okolo 95 milionů diváků, což z něj v zámoří udělalo jeden z nejsledovanějších a nejikoničtějších televizních momentů devadesátých let.
Z devadesátých let ale zpátky do současnosti. Ford chtěl původně představit nové Bronco již během jara tohoto roku, plány však vzaly za své s nástupem koronaviru, kvůli kterému se opozdila i výroba elektrického SUV Mustang Mach-e. Navzdory odložené premiéře už ale přesto o novém modelu ledacos víme.
Podle všeho by se mělo jednat o klasický offroad s pevným rámem, odolným systémem pohonu všech kol a pohonnými jednotkami předurčenými pro jízdu v náročnějším terénu. Pevná konstrukce navíc automobilce dovolila nabídnout velkou variabilitu v oblasti konstrukce karoserie, čímž chce Bronco konkurovat svému největšímu soupeři – Jeepu Wrangler.
Stejně jako Wrangler, i Bronco by mělo nabídnout třídveřový a pětidveřový model. Dále by nemělo chybět několik různých typů střech, včetně možnosti jezdit s otevřeným vozem, nebo možnost demontovat dveře, což by mělo být ještě snazší než u Wrangleru.
Pod kapotou by se měla zabydlet bohatá nabídka motorů z řady Ford EcoBoost. Zahraniční média jmenují například 2,3litrový čtyřválec EcoBoost o výkonu 201 kW/420 N.m z modelu Ranger, nebo 2,7litrový motor V6 o výkonu 242 kW/542 N.m známý z modelu F-150. Vyloučit ovšem nelze ani motorizace V8 nebo zástupce vznětových motorů.
O přenos výkonu na kola by se měla starat buď desetistupňová automatická převodovka, nebo šestistupňový manuál se speciálním stupněm pro zdolávání náročného terénu. Zájemci o jízdu v terénu by pak měli mít možnost připlatit si i za uzávěrky diferenciálů.