Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang má v Evropě půl milionu potenciálních klientů. Za měsíc!

Aleš Dragoun
Diskuze (53)
Evropané se zamilovali do nového Mustangu. Konkrétně do modelu s turbomotorem EcoBoost.

Ford nabídl první „divoké koně“ šesté generace v Evropě loni v květnu při finále fotbalové Ligy mistrů. Pět stovek kusů si zájemci rezervovali během pouhých 30 sekund. Na ostatních 8.800 lidí, kteří se předem zaregistrovali, se nedostalo. Svá srdce mohou uspokojit nyní. Poptávka po novém sporťáku je tedy vysoká. Svědčí o tom i to, že se Ford oficiálně pochlubil tím, kolik Evropanů navštívilo příslušné webové stránky jednotlivých importérů a pohrálo si s konfigurátorem. Bylo jich půl milionu! První týden od poloviny ledna, kdy byly konfigurátory spuštěny, se stal „pony“ nejoblíbenějším modelem z celé palety. Celkem modrý ovál evidoval do poloviny února 1,1 milionu návštěv, které se zajímaly o Mustang jako takový včetně ceníku a příplatkové výbavy.

To, že dvě třetiny lidí si vybraly manuální šestistupňovou převodovku, na starém kontinentu zas až tak nepřekvapí. Ale polovina jich zvolila také přeplňovaný čtyřválec EcoBoost 2,3 l/231 kW. Kombinaci obojího pak 37 % klientů. Jistě, pětilitrové osmiválce s 308 kW žádají za své služby více... Přesto je preferují hlavně Němci a Britové. Na své peněženky jsou zase citlivější Italové, Španělé a Francouzi, kterým stačí menší pohonná jednotka. Nejoblíbenějšími barvami z desítky nabízených se stala závodní červená a černá, klasika, dalo by se říci. Britové a Italové ale mají rádi také modrou. Číňanů se na webu Fordu objevilo pět milionů a testovací jízdu si jich rovnou domluvilo 18 tisíc. U nich vítězí rudá před bílou a černou, u domácích Američanů zase třetí jmenovaná, druhá je překvapivě stříbrná, červená až třetí.

Z příplatkové výbavy nejvíce Evropané vybírali kožený interiér Ebony (celých 61 %) a Custom Pack, který obsahuje audio Shaker Pro včetně navigace, vyhřívané a chlazené sedačky, zadní parkovací senzory, nestandardní devatenáctipalcová kola a chromované doplňky karoserie. Jinak jsou v základní výbavě kupříkladu přední xenonové výbojky se světelným senzorem, koncová diodová světla, dvouzónová klimatizace, devítireproduktorová hudební aparatura a hlasem ovládaný informační systém Sync 2 s osmipalcovou dotykovou obrazovkou.

Svých skutečně objednaných aut se nejdříve dočkají právě Asiaté, kontinentální Evropané musejí vydržet do června, Britové ještě déle, protože ti mají volant na opačné straně. „Pro mnoho lidí je nový Mustang autem, na které čekali celý svůj život,“ uvedl Roelant de Waard, marketingový viceprezident Ford of Europe. Jistě má pravdu. Pokud by si onen zmíněný půlmilion zájemců americké gétéčko skutečně objednal, Ford by musel zvýšit produkci v michiganském Flat Rocku radikálně a ještě by čekací doba vzrostla na tři, možná i čtyři roky. O nedostatek klientely se ale bát určitě nemusí.

Americká automobilová ikona se dá koupit i v České republice. „Fastback“ Mustang s motorem 2,3 l stojí u nás minimálně 880 tisíc korun, tradičnější pětilitrový osmiválec přijde na 1,005 milionu. Za šestistupňový automat se připlácí vždy 50 tisíc korun, kabriolet stojí oproti kupé o 100 tisíc korun více. Ač Ford vehementně tvrdí, že se tolik milovaný model v Evropě nikdy neprodával, není tomu tak. První generaci si mohli koupit oficiálně kupříkladu Němci, ti kvůli právům Kruppu (Mustang se jmenoval jeden jejich náklaďák) však pouze pod označením T5.

Aleš Dragoun
Diskuze (53)
Avatar - Barrichello
17. 3. 2015 20:38
Re: cesi
Pojem sporták je dost široký, jde o to, co si pod tím kdo představí. Supersport Mustang royhodně není, sportovní kupé už ano. Zejména verze Shelby atd.
17. 3. 2015 19:12
Re: cesi
[odkaz] Přesně. Motor uprostřed, holé plechy v interiéru, jak kdyby Sciroccu ze světla vypadl. >:-[]
Avatar - praděda7
17. 3. 2015 18:34
Re: cesi
Tož napsal sem, že na sporťáka je Mustang moc velký. Což podle mě je. Jinak, že Pražáci jezdí v čem jezdí, za to můžeme my mimopražští, protože jim to financujeme. :-!
Avatar - praděda7
17. 3. 2015 18:28
Re: cesi
Tož víš, já su stará škola. Pro mě sporťák je něco ve stylu MX-5. RX-8, Lotus Elan, Nissan 370Z, BMW Z4, Audi TT a podobně tak do 4.5m délky. Cokoliv většího řadím do GTček. Takže takový Mustang nebo Camaro jsou pro mě GTčka. :-! Rámu s máslovou příchutí mám rád... ;-)
Avatar - Barrichello
17. 3. 2015 15:34
Re: cesi
VW ŠirokoDaleko bych s Lotusem opravdu nesrovnával.

To je asi jako Mahindra a Jeep nebo Honqi a Bentley >:D >:D >:D