Ford omladil lehké užitkové modely Transit Connect a Transit Courier
Ford hodlá během příštích osmnácti měsíců modernizovat celou svou nabídku lehkých užitkových modelů. Díky tomu již nyní zveřejnil první informace o podobě, technice a výbavě dvojice nejmenších zástupů rodiny modelů, kterou spojuje jméno Transit.
Ford Transit Connect se ve své aktuální generaci představil v září roku 2012 a jeho menší příbuzný Transit Courier byl odhalen na jaře roku 2013. Nyní se tyto dva modely podobně jako nedávno Transit Custom představují v modernizované podobě.
Vzhled předních partií modernizovaného modelu Transitu Connect vychází z nejaktuálnějšího designového stylu značky Ford. Masku chladiče se třemi lamelami doplňuje aerodynamičtější tvarování spodní části včetně předního spoileru. Hlavní světlomety využívají ve vyšších stupních výbavy xenonové vývojky a LED denní svícení.
Středobodem modernizované kabiny je upravená palubní deska s novým centrálním panelem, kterému ve vyšších stupních výbavy vévodí šestipalcová barevná dotyková obrazovka systému SYNC 3. Nové jsou také materiály výplní a čalounění.
Nová paleta pohonných jednotek vyhovuje emisní normě Euro 6.2. Zcela nový vznětový motor Ford 1.5 EcoBlue využívá nejnovější technologie přípravy směsi, přeplňování a regulace škodlivin, což má v kombinaci s důrazem na snižování vnitřního tření znamenat lepší dynamiku a nižší spotřebu paliva.
Zákazníkům žádajícím zážehový motor nabídne Transit Connect vylepšené provedení motoru 1.0 EcoBoost s upravenou hlavou válců, vstřikováním paliva i systémem regulace škodlivin. Novinkou je také deaktivace jednoho válce, kdy při částečném zatížení motor pracuje pouze na dva válce. Mají se tím snížit čerpací ztráty, a tedy i spotřeba paliva.
Ford prozatím neuvádí bližší technické specifikace motorů pro Transit Connect a ani jeho jízdní výkony, ale zmiňuje, že standardem bude šestistupňová manuální převodovka. K jednotce 1.5 EcoBlue bude možné objednat novou osmistupňovou samočinnou skříň.
V zájmu snížení celkových nákladů na vlastnictví, tzv. TCO, prodloužil Ford intervaly pravidelné údržby zážehových i vznětových motorizací. Modely s manuální převodovkou mají proměnný servisní interval až dva roky nebo 40 000 km. Podle analýzy Fordu vycházejí náklady na plánovanou údržbu i neplánované opravy výrazně lépe než u hlavních konkurentů.
Modernizovaný Transit Connect dostal také rozsáhlou paletu asistenčních technologií, z nichž některé se v tomto segmentu objevují poprvé. Novinkou je například inteligentní omezovač rychlosti, předkolizní asistent s detekcí chodců, systém kompenzace bočního větru nebo aktivní parkovací asistent.
Stejně jako dosavadní model bude i modernizovaný Transit Connect k dostání ve dvou délkách rozvoru náprav, s nosností 520 až 890 kg a ve variantách karoserie van, kombi a double-cab-in-van. Objem nákladového prostoru činí až 3,6 m3 dle metodiky VDA.
Ford Transit Courier v modernizovaném provedení se vyznačuje upraveným vzhledem přední části s novým tvarem masky a spodních partií. V kabině se objevuje přepracovaná, ergonomicky vylepšená středová konzola, ve vyšších stupních výbavy s novou šestipalcovou barevnou dotykovou obrazovkou komunikačního a zábavního systému SYNC 3.
I v případě nejmenšího zástupce rodiny modelů Transit budou použit splňující nejnovější emisní normu Euro 6.2. Zákazníci budou mít možnost volby mezi vznětovou jednotkou 1.5 TDCi a zážehovou 1.0 EcoBoost. Všechny verze mají namísto dřívější pětistupňové převodovky novou šestistupňovou. V zájmu snížení provozních nákladů jsou modely se vznětovým motorem nyní sériově vybaveny aktivní maskou chladiče, která urychluje zahřátí agregátu na provozní teplotu a snižuje aerodynamický odpor.
Modernizovaný Transit Courier nabízí užitečné zatížení 500 až 590 kg, nákladový prostor až 2,4 m3 (VDA) a možnost volby z karosářských variant van a kombi. Spektrum úrovní výbavy rozšiřuje nové provedení Limited, které stojí na vrcholu nabídky coby alternativa k dynamicky střiženému modelu Sport.
Další informace o novém Transitu Connect a Transitu Courier včetně technických údajů budou zveřejněny před uvedením novinek na trh během roku 2018, přičemž nový Courier se v ČR objeví již ve druhém a Connect ve třetím čtvrtletí 2018.