Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Garáž Auto.cz: Renault Laguna 2,0 dCi (131 kW) - Co vás zajímá?

28. 1. 2011
20
56
Zobrazit náhledy (20)
Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna
Uvažujete o dostupném, ale silném turbodieselu v autě střední třídy? Jedno takové právě sedláme.

Jako první faceliftovaný Renault Laguna dorazil k testu model s nejsilnějším turbodieselem ve verzi s řízením zadních kol 4Control.

Renault Laguna GT z českého ceníku po faceliftu nenápadně zmizel, jeho místo ale zaujala téměř stejně vybavená verze 4Control. Toto označení zdůrazňuje přítomnost systému elektrického řízení zadních kol 4Control, které je dodnes v segmentu střední třídy unikátní.

Testovaný vůz pohání nejsilnější čtyřválec 2,0 dCi, který dává výkon 131 kW při 3750 min-1 a maximum točivého momentu 400 Nm je dostupné v 2000 min-1. V tomto provedení jede 1586 kg těžká Laguna s manuální převodovkou nejrychleji 222 km/h, na stovku zrychlí za 8,5 sekundy.

Nová verze má komplexněji tvarovanou příď s decentními chromovanými lištami. Ty nejlépe vyniknou právě v kombinaci s černým lakem. Zkoušený vůz má navíc 18palcová antracitová kola Interlagos (příplatek 6.100,- Kč) a také díky nim působí mnohem hodnotnějším dojmem, než jaká je skutečná ceníková cena.

Nejsilnější turbodiesel s druhou nejvyšší výbavou (nad 4Control je ještě Initiale) pořídíte za 609.900,- Kč v hotovosti. K maximu možné výbavy v tomto sportovněji pojatém provedení pak chybí už jen paket Sport (zesílené boční vedení sedadel, elektrické nastavení, čalounění kůže/Alcantara) za 25 tisíc korun a audiosystém Bose za 16 tisíc korun, případně střešní okno (25 tisíc Kč).

Kromě bohaté výbavy a příznivé ceny patří k přednostem Renaultu Laguna také standardní záruka v délce trvání 3 roky nebo 150 tisíc kilometrů. Dalšími silnými stránkami je chování podvozku s řízením zadních kol 4Control nebo vzdušný interiér.

Dotazy týkající se testovaného vozu můžete směřovat do diskuse k tomuto článku. Na některé z nich odpovíme přímo zde, odpovědí na další se dočkáte v samotném testu.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Ronault.
otázky
| 2. 2. 2011
Já tedy s Lagunou udělal taky nějakou tu trať a musím říct, že jsem si zvykl bleskově až mě v některých zatáčkách musel brzdit spolujezdec, který měl strach, ale Laguna s 4C jela opravdu nesmlouvavě, lehce, dost mě to pohltilo a abych pravdu řekl, tak řízení sice šlo opravdu lehce, ale z druhé strany dnes není mnoho aut, resp. skoro žádné, které podává opravdový kontakt s vozovkou, posilovač to prostě zabije. A mám-li si vybrat, jestli se prát s volantem a tvářit se, že je to sportovní nebo řídit elegantně a lehce, což se od sedanu, tedy liftbacku střední třídy jaksi očekává, tak volím toto.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Srovnání s konkurencí
| 1. 2. 2011
V porovnání ceny a výbavy je nejlepší Laguna s Mondeem. Insignia a Passat ačkoliv levnější než dřív, nemají za danou cenu tak bohatou výbavu. Negativem je u Laguny omezená nabídka různých verzí a jen několik možností příplatkové výbavy. Naopak Ford, Opel i VW nabízí mnoho příplatkových rozšíření výbavy včetně unikátních položek, které konkurence nemá (AFL u Opelu, automatické parkování VW a u Fordu bychom jistě také něco našli - snad adaptivní tempomat a BLIS).
Kvalitou použitých materiálů a jejich zpracování jsou všechny čtyři modely na špičkové úrovni. Rozhoduje spíš design a individuální preference. Určitě nelze jeden z daných modelů vyzdvihnout nebo naopak prohlásit za zřetelně méně kvalitní než ostatní. Kvalitu konstrukční, resp. spolehlivost nelze v týdenním testu posoudit.
Ve spotřebě paliva Laguna nijak zvlášť nevyniká, motor 2,0 dCi se 131 kW je naopak v tomto ohledu podprůměrný.
Bezpečnost pasivní jsem zatím naštěstí okusit nemusel. Aktivní bezpečnost je v obecné rovině nejlepší u Laguny, protože vyniká ovladatelností a tak je velká šance je krizové situaci vyhnout nebo ji snáze zvládnout. Renault ale zase nenabízí pokročilé bezpečnostní systémy jako monitorování mrtvého úhlu nebo adaptivní tepomat.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Spotreba
| 1. 2. 2011
Dobrý den, ano skutečná spotřeba je o něco vyšší - konkrétní údaje uvedeme v testu
otázky
| 31. 1. 2011
jj, díky, viděl jsem
Riadenie a podvozok
| 31. 1. 2011
Renault je na zatackovite trati rychlejsi a agilnejsi, ovsem zabava za volantem veskera zadna. Odezva od kol chybi, clovek jede spis podle odhadu. To vsek plati pro Lagunu stejne jako pro Passata, Mondeo i Insignii. Stabilizace zabira drive v Lagune.
(Srovnani GT Grandtour 2.0T 2010 a 320i Touring 2008, serpentiny na Medenec)

Kvuli naprosto odlisne koncepci se 3-er s GT srovnavat neda. Pokud bych to bral do extremu, tak Laguna GT je jizdne nejlepsi ze vsech mainstreamovych strednetridnich aut + A4, oproti zadokolkam je vsak stale dost pozadu. Chybi kontakt se silnici a tim padem i jakakoli radost a moznost predvidat.

Redakci:
Nezmenil Renault pri faceliftu nastaveni 4controlu? V mem predfl. GT mam casto pocit, ze se zad pretaci (pri normalni rychlejsi jizde), ve vasich testech jsem se docetl, ze auto neni temer mozno k pretacivosti vyprovokovat.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku