Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda FCV: Finální verze vodíkového sedanu

Michal Fokt
Diskuze (16)
Honda v předstihu před říjnovou tokijskou premiérou ukazuje, jak bude vypadat produkční verze vozu FCV s vodíkovými palivovými články.

Honda se stala první automobilkou, která dovedla do sériové výroby vůz s palivovými články. Jednalo se již v roce 2008 o sedan FCX Clarity, jeho produkce ale byla spíše ruční než sériová a vyrobeno bylo jen pár desítek vozů. Co se skutečné komercializace palivových článků týče, prvenství patří Toyotě s modelem Mirai, jejíž výroba a prodej se letos postupně rozjíždí.

Proti němu bude mít vodíková Honda FCV zhruba rok zpoždění a tradiční technický rival největší japonské automobilky naznačuje, že ztráta bude kompenzována vyšší úrovní pohonného ústrojí. Proslýchá se, že by FCV mělo mít menší nádrž a účinnější palivový článek, jenž zajistí i při nižší kapacitě větší akční rádius, přesahující 700 km.

To zatím nemůžeme potvrdit, Honda však poskytla první snímek exteriéru a interiéru produkční verze a tak je v tuto chvíli jisté jedno – FCV bude rozhodně hezčí než Mirai. Design auta se za poslední dva roky proměnil poměrně radikálně, ze „stíhačky ze Star Wars“ se transformoval nejprve do poněkud usedlejší formy a i ta byla nyní ještě trochu „zcivilizována“. Jinými slovy základní rysy byly zachovány, ale celé to poněkud …zošklivělo.

Oproti prapodivnému Mirai ale FCV zvenku vypadá ještě relativně „k světu“ a co se týče interiéru, ten by měl nabídnout komfort na úrovni modelů vyšší střední třídy. V porovnání s Mirai jsou to příslovečné dudy a nebe. Kromě vodíkového pohonu sedan zaujme ještě nezvykle řešenými LED světlomety, výdechem za předním blatníkem, částečně zakrytým zadním kolem a dvoubarevným ztvárněním karoserie.

Michal Fokt
Diskuze (16)
Avatar - lukas06
1. 10. 2015 21:15
Re: Vodík
Tady nejde o to, kdo se tím zabývá, nebo nezabývá, ale o to, že se jedná teprve o druhý plnohodnotně sériový automobil s tímto pohonem! ;-)
1. 10. 2015 12:29
Re: Důvod
No moc ne. To je jako by to došel benzín, akorát ti nikdo nedoleje.
Rozumím tomu tak, že pro některé režimy jízdy bude lepší akumulátor, pro jiné vodík.
Automobilky nebo vědci obecně považují vodík za perspektivnější.
1. 10. 2015 10:29
Vodík
Pokaždý když vyjde nějaký článek o vodíkovém autě, tak je to prezentováno jako nějaká super top novinka, jak kdyby se vodíkem do té doby nikdo nezabýval. Přitom si pamatuju, že tak 10 let zpátky vznikala obrovská hromada konceptů a někde dokonce jezdí vodíkové autobusy.
Avatar - Stewee
1. 10. 2015 08:46
Re: Důvod
Pri tesle Ti je jedno kolko cyklov baterka vydrzi. Mas zaruku 8 rokov, takze ak Ti za ten cas skape, daju Ti novu. Rovnako to plati pre motor.
Avatar - Stewee
1. 10. 2015 08:36
Re: Warum?!
Mas spiatocnicke myslenie. Myslim, ze Honda robi velmi dobre, ze ide alternativnou (napr. vodikovou) formou. Ked uz zacne byt benzin, pochybna nafta a ine vycerpatelne zdroje energie pre pohon automobilov problemom, Honda uz bude mat vyvinutu a odladenu technologiu prave v tych bodoch, ktore si sa pokusil vycitat skladovaniu, cerpaniu.... Honda je jedna z najinovativnejsich automobiliek. Ano, aj laserove svetla od Audi su super, ale v porovnani s tym, ked Honda pride s alternativnym riesenim pohonu budu tie svetla predsa len kvapkou v pohari vody.