Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda HR-V Prototype: Malé SUV se vrací

Michal Fokt
Diskuze (7)
Takhle bude vypadat druhá generace esúvéčka Honda HR-V, namířeného na Škodu Yeti, Nissan Juke nebo Mitsubishi ASX, až půjde příští rok do prodeje.

Honda přestala dělat tajnosti s podobou evropské verze svého malého SUV, které se vrací pod staronovým označením HR-V. V případě tohoto modelu, jenž se začne příští rok jako HR-V prodávat i v USA a od února letošního roku se nabízí v Japonsku jako Vezel, se Japonci rozhodli situaci nekomplikovat a udělat design vozu opravdu "globální". To naše HR-V bude vzhledově naprosto stejné jako americká verze a obě se liší od JDM provedení pouze lehce modifikovanou maskou chladiče.

Honda se s HR-V snaží navodit dojem "SUV-kupé", vůz má siluetu se snižující se střešní linií, výrazný prolis na bocích, opticky se táhnoucí až k masce chladiče a kliky zadních dveří ukryté v zakončení bočního prosklení. Na snímcích je prototyp vozu, což znamená de facto sériovou podobu auta, snad s výjimkou lakovaných lemů blatníků a prahů.

Velikostně bude HR-V na úrovni Škody Yeti (4223x1793x1691 mm, rozvor 2578 mm), má totiž délku 4295 mm, šířku 1770 mm, výšku 1605 mm a rozvor 2610 mm, přičemž se v zádi ukrývá kufr o slušném objemu 453 litrů, jehož variabilitu vylepší sklopná Magic Seats, použitá i v Civicu a Jazzu.

Technické podrobnosti zatím nejsou k dispozici a nelze tedy s určitostí říci, zda HR-V dostane atmosférický benzinový motor 1.5 DOHC i-VTEC Earth Dreams s výkonem 96 kW při 6600 otáčkách a točivým momentem 155 N.m při 4600/min jako japonský Vezel nebo zda pod kapotou uvidíme některou z přeplňovaných jednotek VTEC Turbo. Naopak téměř jistá by měla být hybridní verze Sport Hybrid i-DCD se stejným motorem, avšak parametry 97 kW a 156 N.m, doplněným o 22kW (1313-2000/min) elektromotor se 160 N.m v rozmezí 0-1313/min. Další "jistotou" by měl být turbodiesel 1.6 i-DTEC Earth Dreams s 88 kW a 300 N.m, jenž dnes pohání Civic i CR-V.

HR-V nebude úplně typické městské SUV, Vezel se světlostí 185 mm si poradí i s horšími cestami, zvláště pak ve verzi s pohonem všech kol. Ten přebírá od současného CR-V, jedná se tedy o systém RT-AWD (Real Time All-Wheel Drive), jenž je výrazně vylepšenou evolucí původního dvoučerpadlového RT-4WD. Vzhledem k tomu, že nám teď Honda v Paříži představí "prototyp", v březnu 2015 lze očekávat v Ženevě produkční verzi, která se začne prodávat přibližně za rok touto dobou.

Michal Fokt
Diskuze (7)
Avatar - aproximus
26. 1. 2015 08:18
tahle
zrůda nemá s filozofií původního hr-v vůbec nic společného..
13. 9. 2014 17:55
Re: Ten boční prolis
hm, tak nic moc to je možná pro ovečky z koncernové ohrádky! JInak myslím, že se HR-V povedlo a že má svěží a neokoukaný design a pokud i zbytek dopadne dobře, jakožto cena a motory, tak o něj zájem bude!
Avatar - Choochoo
13. 9. 2014 15:44
Re: Ten boční prolis
Taigun je konkurence pro jaky auto? Ja vim ze vy hosi koncernovy mate velke oci a tridne setrochu pletete. Taigun bude malej, konkurujici tak mozna Jazziku na zvysenem podvozku pro Brazilii ;-) HRV bude bez par centaku velke jako Tiguan a pritom bude mit jeste HRV vetsi rozvor o par milimetru.
Jak bude Taigun, Tiguan rozbijet svuj ohromne vysoky bok? Ze by se na to tento a proste udelali jen krabici jako vzdy?
Avatar - Verny_2013
13. 9. 2014 09:41
Re: Ten boční prolis
Designově je to nejpovedenější Honda za posledních 10 let. Vyvážený mix moderny klasiky a sportovního šmrncu. Osloví velké portfolio klientů od mladých až po střední generaci jak párů, tak single. Ten boční prolis tomu naopak dodává šťávu. Je na správném místě, elegantní tvar působí v kontextu celého auta velmi harmonicky a ladně.Honda se v tomto případě vyhnula přemrštěnému "Ufo " designu což je moc dobře. Ten design je prostě na 1. Doufám že jen že to auto nezazdí cenou jak psal Tee Jay nebo nějakými excesy v interiéru. Např. krátké sedáky to je prostě dlouhodobý problém všech japonských aut.
Avatar - rimow11
13. 9. 2014 00:55
Re: Turbo nebo neturbo
:yes: :yes: