Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hybridní BMW 530e nabídne delší dojezd, nižší spotřebu a nově i systém xDrive

Ondřej Mára Ondřej Mára 12. 8. 2019
42
6
Zobrazit náhledy (42)
bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni bmw hybrid srovnavacitesty vyssistredni luxusni

Hybridní zástupce pětkové řady prošel drobnou modernizací, která kromě výkonnější baterie přináší i variantu s pohonem všech kol xDrive.

Hlavní změnou u modernizovaného plug-in hybridního BMW pětkové řady je nová vysokonapěťová lithium iontová baterie, jejíž kapacita se zvýšila z 9,2 na 12,0 kWh – a to bez zvětšení samotné baterie. Standardní BMW 530e Sedan tak může čistě na elektrickou energii ujet 61 – 66 kilometrů a jeho spotřeba se měla podle informací BMW snížit až o 20 % - na 1,6 až 1,8 l/100 km. Emise se pak automobilce podařilo srazit na 36 až 41 gramů na kilometr.

Souběžně s novým BMW 530e však na trh vstupuje i nové BMW 530 e xDrive Sedan, které se stejnou technickou výbavou dokáže absolvovat čistě na elektrickou energii 55 až 58 kilometrů. Jeho kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat v rozmezí 2,0 až 2,2 l/100 kilometrů a emise CO2 uvádí automobilky v rozmezí 46 až 49 g/km.

Nová vysokonapěťová baterie je opět uložena pod zadními sedačkami, takže ubrala jen minimum z místa v kufru, který nabízí 410 litrů. Nabíjení je možné i ze standardní domácí zásuvky a tímto způsobem lze baterii nabít za méně než šest hodin. S nabíječkou BMW i Wallbox se však nabíjení zkrátí na cca 3 hodiny a 35 minut.

Pod kapotou obou hybridních modelů je ukryt 2.0 litrový zážehový čtyřválec BMW Twin Power Turbo, který nabízí výkon 135 kW (184 k). Spalovací motor však doplňuje ještě elektromotor o výkonu 83 kW (113 k), který je integrován do 8 stupňové automatické převodovky Steptronic. Kombinovaný výkon tak dosahuje 185 kW (252 k) a točivý moment až 420 Nm.  Standardní 530e Sedan dokáže z 0 na 100 km/h zrychlit za 6,1 sekundy, zatímco modelu s pohonem všech kol to trvá o 0,1 sekundy déle. Oba vozy však dosáhnou maximální rychlosti až 235 km/h.

Vůz je vybaven inteligentním systémem řízením toků energií, který umožňuje optimálně efektivní fungování hybridního systému a ideální provozní režim je schopen upravovat i podle dat z navigačního systému. Řidič však může upravit nastavení i stiskem tlačítka eDRIVE. Ve standardním režimu AUTO eDRIVE je vůz schopen jet čistě na elektrickou energii rychlostí až 110 km/h. Po přepnutí do režimu MAX eDRIVE mohou BMW 530e Sedan a BMW 530e xDrive Sedan jet s nulovými emisemi rychlostí dokonce až 140 km/h.

Neopomenutelnou zajímavostí je pak funkce akustického varování chodců, která je pro plug-iny hybridní modely specifickým prvkem standardní výbavy. Při čistě elektrické jízdě do rychlosti 30 km/h totiž systém vnějších reproduktorů vytváří nezaměnitelný zvuk, který byl navržen speciálně pro elektrifikované modely BMW.

Obě novinky už jsou dostupné i v on-line konfigurátoru BMW, ze kterého můžeme vyčíst základní ceny. Standardní BMW 530e Sedan začíná na částce 1.509.300 Kč, zatímco varianta s pohonem všech kol BMW 530e xDrive Sedan začíná od částky 1.578.200 Kč.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Sotřeba od 66 km ?
| 13. 8. 2019
No, nevim... tech 8 litru by mel i bez hybridniho pohonu.
Takze to aspon neskodi.
Nemam rad modu elktroaut, ale hybrid mi nevadi. Jedine riziko je, ze se to bude kazit a nepujde to opravit, ale to je zatim "teoreticke" riziko.
Common-rail je taky servisne narocnej a driv nebo pozdeji se musi draho vymenit.
Souhlas
| 12. 8. 2019
Moje řeč. Letos jsem vyzkoušel Volvo XC90 s plug-in hybridem. A získalo si mě to docelo. Teda k autu a jízdním vlastnostem bych měl pár výhrad, ale ten samotný pohon je super věc. Ve městě tiché a čisté rozjezdy. Bylo to v Norsku, takže takové rozjezdy měla třeba půlka aut - opravdu je to o hodně příjemnější. A zároveň jsem se nemusel stresovat tím, kde najdu nabíječku - dálky prostě jedu na benzín a jsem v klidu. Naprosto si tenhle koncept dovedu představit jako svoje příští auto.
Avatar - Zetti
Re: Re: Sotřeba od 66 km ?
| 12. 8. 2019
Mundy, az bude stat kWh (ne kW) na cerpacke jako benzin, tak si majitel plug-inu natankuje benzin a elektrinu pro jizdu si vyrobi.
Jinak to neni realita za par let, uz dneska si na tranzitnich cerpackach rikaji nesmysly ale plug-iny si majitele na verejnych nabijeckach nenabijeji ani dneska i presto ze jich je mraky zdarma.. Tedy aspon ja ne.
Tedy tvuj prispevek je hodne mimo, pokud se zamyslis tak na to prijdes taky. Ten patri pod clanek s elektromobilem.
Avatar - Jenik3
Re: Sotřeba od 66 km ?
| 12. 8. 2019
Jako asi takto. Par desitek km na elektrinu se do mesta hodi. Cekani na semaforech, poskakovani v kolonach bez pusteneho spalovaciho motoru je jedine plus. Mimo mesto at jede treba za deset. Za mne ma tento koncept palec nahoru. Osobne jsem si toto vyzkousel pred lety s jettou 1.4 benzin
Re: Sotřeba od 66 km ?
| 12. 8. 2019
A za pár rokov bude 1kW hodina stáť na čerpačke viac ako liter benzínu či nafty.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku