Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Genesis si troufá na německou prémii

David Bureš
Diskuze (152)
Dnes Hyundai konkuruje v Evropě především Peugeotu nebo Volkswagenu, již brzy tu však začne prodávat i konkurenta BMW nebo Audi.

Automobilka Hyundai prošla v posledních letech obrovským rozvojem. Není to tak dávno, kdy její vozy sice byly levné, ale ne tak pohledné. Dnes je ale všechno jinak a Hyundai soupeří se zavedenými evropskými značkami. Nyní míří ještě výše.

Druhou generací luxusního sedanu Genesis chce Hyundai zacílit na to nejlepší z německých značek – zdejší prémiovou trojku. V USA nebo Koreji už Hyundai těmto značkám konkuruje, nyní se o souboj s prémií pokusí i v Evropě.

Genesis se velikostně řadí na horní hranici vyšší střední třídy, je dlouhý 4.990 mm, jeho rozvor činí 3.010 mm. Hlavním soupeřem tedy bude trio Audi A6, BMW řady 5 a Mercedes-Benz třídy E, zákazníky ale Genesis zřejmě bude lovit také o segment výše.

Vedení Hyundai si je vědomo toho, že Genesis nečeká lehký vstup na trh. V západní Evropě totiž tržní podíl německých značek v oblasti luxusních aut činí více než 80 procent.

Genesis má kvůli tomu cílit na velmi specifickou skupinu zákazníků, lákat má hlavně klienty, kteří už se značkou Hyundai mají zkušenosti, a na klienty z řad diplomatických kruhů. O takové zákazníky se Hyundai zajímá už nyní, třeba v Praze je možné potkat Equus s diplomatickými značkami. Equus je model o segment větší než Genesis.

Jihokorejský výrobce plánuje, že na evropských trzích bude ročně prodávat asi 1.000 exemplářů Genesisu ročně. Auto si tak na starém kontinentu zachová exkluzivitu, na domácím jihokorejském trhu chce Hyundai prodávat 32.000 aut ročně. Na českém trhu se Genesis začne prodávat v druhém čtvrtletí letošního roku.

V současnosti na starém kontinentu jezdí šest milionů vozů značky Hyundai, asi 70 procent z nich je mladších sedmi let, což dokazuje nedávnou expanzi značky. Zhruba polovina zákazníků se k automobilce vrací, což je více než dříve, třeba před čtyřmi lety tento podíl činil 36 procent.

Automobilka chce v této oblasti dále pracovat, šéf evropské divize Hyundai Allan Rushforth ví, že loajalita zákazníků je pro budoucnost výrobce důležitá. „Byli jsme dobyvačnou značkou, abychom se dostali do současné pozice, nyní se však musíme rozvíjet a zrát, abychom v budoucnu vyvážili uchovávání a dobývání,“ říká Rushforth.

Poslední roky byly u Hyundai ve znamení zvyšování kvality, nyní se chce značka zaměřit na vylepšení image. Vedle nabídnutí Genesisu v Evropě s tímto plánem souvisí založení sportovní divize N.

David Bureš
Diskuze (152)
3. 3. 2014 08:07
Re: Komu čest, tomu čest
Tak jistěže to není levné, ale oni přece ten model nevyvíjejí jenom pro Evropu. Mnohem větší prodeje mají v Koreji a v USA. Tady pouze řeší, s jakými motorizacemi a s jakými "evropskými specifiky" to poslat do Evropy.
28. 2. 2014 23:12
Re: Už sme to tu raz mali ...
A koho zaujíma ten "top 10 či top 20" ? ...... akcionárov H/K určite nie ... tých zaujíma zisk a predaje ..... a obe sa im dará zvyšovať ......

H/K má určite vyrovnanejšie portfólio ako napr. Škoda, kde je Octavia a potom dlho nič ....

A ako vidíš z toho "ničeho" je už niečo >:D
28. 2. 2014 22:18
Re: Blboooosť.!!!!!!!!!!
Je to možné, ale nesázel bych na to. Spíš si umím představit, že ho nabídnou za příplatek pro všechny. Klikovou stejně potřebují pro mimoevropské trhy. Například modely určené pro Ameriku (Jetta, Beetle) se drží strategie klikovou pro všechny, multilink pro nejvyšší motorizaci.
Avatar - tedwine
28. 2. 2014 21:42
Nezmysel
Interier vyzera ako nepodareny kok - (tail) Audi, Bayer ,Jag, Chrys :no: >:D
Avatar - rohYpnol
28. 2. 2014 21:30
Re: Už sme to tu raz mali ...
A kolik modelů mají korejci v evropské top 10, top 20... >:-[] ? Z ničeho se vždy čarují kouzelné nárůsty prodejů...