Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai ix35 1,7 CRDi vs. Kia Sportage 1,7 CRDi – (Ne)znám bratra!

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 2. 2. 2011 • 01:51
47
188
Zobrazit náhledy (47)
Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35
Toto je duel dobře vybavených dvoukolek z jednoho těsta. Která bude mít navrch?

Když dva dělají totéž, nebývá to totéž. Však se o to Kia ani Hyundai jistě nesnažily. V rámci lepšího pokrytí trhu totiž přicházejí se dvěma modely postavenými na stejném konstrukčním základě, avšak každý výrobce si s autem pohrál podle svého gusta. Výsledek je i přes zástavbu stejného agregátu snadno odlišný. Odlišný, neodlišný...nás hlavně zajímalo, který z modelů je lepší.

Exteriér

Oba vozy na první pohled nezapřou svou příbuznost, přesto jsou navzájem velmi dobře rozlišitelné. Oba působí dynamickým dojmem, který je u Sportage umocněn menší prosklenou plochou, nižší stavbou a troufalejším výrazem předních světlometů a masky.

Co do rozměrů jsou oba vozy samozřejmě velice podobné. Shodný je rozvor 2640 mm i udávaná pohotovostní hmotnost 1415 kilogramů (užitečné zatížení obou je v tomto případě 525 kg), liší se už ale třeba rozchod vpředu i vzadu kde větší hodnotu uvádí Kia. Podrobná čísla naleznete v tabulkách, my se ještě krátce zastavme u systému pohonu.

Asi většina z vás by při pohledu na oba sebevědomé vozy odhadovala, že disponují pohonem všech kol. Chyba lávky přátelé, testovaná provedení patří do 23 % vozů kategorie SUV, které jsou na evropských trzích prodány bez pohonu všech kol. Úvahu na téma smyslu vozů kategorie SUV bez pohonu všech kol necháme na vás, my jsme však při testování v nekončících přívalech sněhu nejednou při marném překonávání několikacentimetrové vrstvy sněhu napadaného na ledovou podložku systém pohonu všech kol marně vzývali.

suv hyundai kia testy srovnavacitesty suv hyundai kia testy srovnavacitesty
 

Interiér

Srovnávací test začíná naplno vlastně až zde – na pole designových bitev se totiž pouštět nehodláme, tam musí každý zákazník poslechnout hlas svého vkusu.

Po nasednutí do kokpitu Sportage zažíváme malý (pozitivní) šok. Palubní deska je zajímavě a nenásilně členěna, materiály vypadají hodnotněji než v případě ix35 a velká tlačítka se pohodlně ovládají.

suv hyundai kia testy srovnavacitesty suv hyundai kia testy srovnavacitesty
 

U Hyundaie vyzdvihněme velmi dobře dosažitelné umístění ovládání oken, malá tlačítka ovládání klimatizace nám však radost vzápětí kazí. Kia v tomto případě vsadila na velké otočné ovladače, které jsou v praxi neporovnatelně příjemnější. Otázkou zvyku je vnitřní oplastování části čtyřramenného volantu v případě ix35, nám se však příjemněji držel ten klasický kožený. Průměr 370 mm je shodný.

Zatímco v kapličce Sportage nalezneme řekněme klasické uspořádání přístrojů s preferencí ukazatele rychlosti a s centrálním multifunkčním displejem, ix35 jde v moderním pojetí o kousek dále a analogové ukazatele teploty motoru a množství paliva vystřídaly malé displeje uprostřed rychloměru a otáčkoměru. Čitelnost zde, pokroku navzdory, má lepší Kia, která také zvolila kontrastnější sytě oranžové zbarvení ručiček. Zvídavým čtenářům jistě neujde rozdílné cejchování rychloměrů; Hyundai končí na 220 km/h, zatímco u Sportage můžete uhánět i 240 km/h. Tedy samozřejmě pouze v divokých snech, nejvyšší rychlost 173 km/h je shodná pro oba vozy.

Zavazadlové prostoryHyundai ix35 Style 4x2 1,7 CRDiKia Sportage Comfort Plus 4x2 1,7 CRDi
Objem zavazadelníku min/max [l]465/1353465/1353
Délka zavazadelníku u dna [mm]880880
Délka zavazadelníku u dna po sklopení sedadel [mm]17701770
Šířka zavazadelníku u dna mezi podběhy [mm]10201020
Výška zavazadelníku po plato [mm]450430
Výška nakládací hrany od země [mm]750780

Místa na předních sedadlech je dostatek ve všech směrech, výraznější rozdíly jsme zaznamenali až na sedadlech zadních. Tam má cestující ve Sportage o 90 mm méně prostoru nad hlavou a o centimetr menší šířku v oblasti loktů.

Sedadla jsou velmi pohodlná u obou vozů, což dokládá i délka předních sedáků 52 cm. Příliš bočního vedení však poskytnout nedokážou, což nám (vzhledem ke kvalitám podvozku) vadilo více ve Sportage.

Ruku v ruce s menším místem na zadních sedadlech v případě Kie jde i nižší nástupní otvor o výšce 980 mm (ix35 se může pochlubit hodnotou 1030 mm). V případě designérů Sportage však nejde o diskriminaci zadních pasažérů, podobně je to totiž i vpředu – Hyundai nabídne výšku vstupního otvoru 1050 mm, zatímco Kia pouze 980 mm. Výsledkem tak je o něco pohodlnější nastupování do ix35.

suv hyundai kia testy srovnavacitesty suv hyundai kia testy srovnavacitesty
 

Podobná je situace i na poli vstupního otvoru do zavazadelníku. Ten má u Hyundaie rozměry 1120 mm na šířku a 880 mm na výšku, zatímco u Kie musíte náklad vložit otvorem s rozměry 1090 krát 780 milimetrů. Zavazadla také budete muset přes nakládací hranu zvednout o něco výše, přesněji o 30 mm (780 vs. 750 mm). Objemy samotné jsou však shodné.

A ještě jeden zajímavý údaj – zatímco pod dveřmi ix35 bez újmy na zdraví projde člověk vysoký 193 centimetrů, v případě Sportage by si již natloukl – výška zámku pátých dveří je zde o tři centimetry menší.

Motor, spotřeba a jízda

Pod kapotami obou vozů pracuje shodný vznětový čtyřválec o objemu 1685 cm3 a výkonu 85 kW. Solidní porce točivého momentu 260 Nm je dostupná v širokém spektru otáček což znamená, že s přeřazením na vyšší převodový stupeň nemusíte dlouho váhat a šetřit tak drahé palivo.

Projev motoru je příjemný a neobtěžující stejně jako spotřeba, která se během testu pohybovala mezi šesti a sedmi litry nafty. Motor s prázdným vozem poměrně slušně hýbe, pokud ale vezete pět metráků užitečného nákladu, příliš chuti života od obou vozů nečekejte. Dobrá zpráva však je, že ani při vyšším zatížení spotřeba neroste do závratných výšek a poskočí (u obou) pouze o jeden či dva litry na 100 km.

Významné rozdíly těžko hledat v dynamických výkonech nebo hodnotách spotřeby, i přesto jsme pečlivě změřili spotřebu při ustálené reálné rychlosti 100 a 130 km/h. Kdo ví, možná zjistíme nějaký velice zajímavý údaj.

A opravdu, něco zajímavého jsme vskutku zjistili – totiž fakt, že oba vozy jsou se vznětovou sedmnáctistovkou velice střídmé a rodinný rozpočet vysokými výdaji za naftu nezatíží. Vzájemné srovnání vyšlo o něco málo lépe pro Hyundai, výsledky jsou však opravdu velice podobné. Buďme konkrétní: Hyundai ix35 při rychlosti 100 km/h točí na šestý převodový stupeň 2200 min-1 což znamená odběr 5,2 l/100 km. Na otáčkoměru Kie Sportage odečteme údaj stejný, palubní počítač však ukáže o desetinku více. Podobné je to i při reálné stotřicítce, kdy otáčky u ix35 (stejně jako u Sportage) poskočí zhruba na 2800 min-1 a spotřeba se ustálí na hodnotě 7,5 resp. 7,7 litru v případě vozu Kia Sportage. Jak vidíte, spotřeba rozhodně nebude tím, co dnes rozhodne.

Odečtená spotřeba palivaHyundai ix35 Style 4x2 1,7 CRDiKia Sportage Comfort Plus 4x2 1,7 CRDi
Průměrná rychlost jízdy 100 km/h [l/100 km]5,25,3
Průměrná rychlost jízdy 130 km/h [l/100 km]7,57,7
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 100 km/h [min-1]22002200
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 130 km/h [min-1]28002800


Mnohem větší rozdíl mezi oběma vozy leží v oblasti jízdních vlastností. Zatímco Hyundai sází (tak jako u ostatních modelů) spíše na komfort, Kia se nebála podvozek přitvrdit a nalákat tak i dynamičtěji založené řidiče.

Správně tušíte, že právě v tom by mohl být docela dobře problém. U Hyundaie by naladění mohlo být až příliš komfortní, zatímco u Kie až příliš tvrdé. Naštěstí u obou automobilek dobře vědí, co dělají, a tak je výsledek velice dobrý u obou vozů, u každého však trochu jiným způsobem.

Stejně jako v případě dvojice Venga/ix20 i zde jsou tedy karty rozdány stylem „Hyundai komfort, Kia sport“, jenže na rozdíl od malých MPV se tady inženýrům Kie povedla práce o mnoho lépe. Venga je až příliš tvrdá a komfortní ix20 vedle ní sbírá vavříny, u ix35 a Sportage je ale situace opačná.

Sportage je totiž nejen schopnější na silnici, ale také velice dobře tlumí nerovnosti a výrazně neodskakuje ani na horším povrchu. V zatáčkách cítíte v podvozku potřebnou oporu a díky sportovnějšímu nastavení máte poměrně dobrou představu o dění pod koly, byť od řízení v podstatě žádné “citové informace“ neplynou. Posilovač je nastaven o něco citlivěji než v ix35, které je v tomto ohledu nekompromisně komfortní (eufemismus pro tupé řízení). Rozdíl není tak propastný, jak by se mohlo zdát, ale při přesednutí z jednoho vozu do druhého je změna v celkovém pojetí obou vozů velmi silně patrná. Podle našeho názoru je v tomto případě drobné obětování komfortu v případě Sportage (i tak jsou oba vozy na sedmnáctipalcových ráfcích uživatelsky příjemné) bohatě odměněno lepšími jízdními vlastnostmi a kontrolou nad vozem. Brzdy jsou u obou aut poněkud hůře dávkovatelné, k brzdnému účinku samotnému nemáme výhrady.

suv hyundai kia testy srovnavacitesty suv hyundai kia testy srovnavacitesty
 

U Kie Sportage je kulisa řazení šestistupňové převodovky přiměřeně tuhá a relativně přesná. Posun řadicí páky v drahách ale vyžaduje svůj čas, nicméně to není v kategorii kompaktních SUV ničím neobvyklým. Hyundai stíhá v přesnosti, chod páky v kulise však klade o poznání menší odpor, což nemusí každému vyhovovat. Ani v jednom z vozů jsme při řazení v testu nenarazili na problém a velice rychle jsme si zvykli i na záběr spojkového pedálu, který neklade zbytečný odpor.

Podle subjektivního poslechového hodnocení jsou oba modely velmi dobře odhlučněny, ve vyšších rychlostech se větší čelní plocha samozřejmě projevuje o něco hlasitějším ševelením, nic výrazného to ale není.

Výhled z vozu má lepší řidič Hyundaie a to nejen kvůli většímu čelnímu sklu, ale také díky jinak tvarované kapotě (lépe se odhaduje konec vozu) a proskleným zadním sloupkům, které jsou jinak u Sportage velmi masivní a není přes ně šikmo vzad dobrý výhled. Ani jeden z vozů však nelze v tomto ohledu označit za bezproblémový, zejména masivní skloněné přední sloupky občas ve výhledu překážejí. Odhad konce vozu při parkování je snadnější u Hyundaie.

Ceny a výbava [Kč]Hyundai ix35 Style 4x2 1,7 CRDiKia Sportage Comfort Plus 4x2 1,7 CRDi
Základní cena594.900,-584.980,-
Čelní airbagySS
Boční airbagySS
Hlavové airbagySS
ABSSS
Stabilizační systémSS
Manuálně regulovaná klimatizace--
Automaticky regulovaná dvouzónová klimatizaceSS
Autorádio s CD a MP3SS
Navigační systém42.000,-*45.000,-*
Metalický lak13.000,-13.000,-
Centrální zamykání s d.o. a alarmemSS
Elektricky ovládaná okna vpředuSS
Elektricky ovládaná okna vzaduSS
Elektricky ovládaná zrcátka s vyhřívánímSS
Kola z lehkých slitin 17 ´´SS
Mlhové světlometySS
Vyhřívání předních i zadních sedadelSS
Palubní počítačSS
Parkovací senzory vzaduSS
Xenonové světlomety-15.000,-
TempomatSS
* včetně zadní parkovací kamery, externího zesilovače a subwooferu

Závěr

Jak je vidět z tabulky, cena jedním z rozhodovacích kritérií nejspíše nebude, neboť se oba výrobci očividně domluvili na stejné cenové politice a drobné rozdíly v cenách způsobují většinou malé odchylky na straně výbavy.

Rozhodne proto něco jiného. Mohl by to být interiér, který sice v případě Sportage působí moderněji, ix35 však nabídne více místa na zadních sedadlech, lepší přístupnost zavazadlového prostoru a pohodlnější nastupování na všechna sedadla. V interiéru je to proto z našeho pohledu nerozhodně.

Velký (a jak se ukázalo také rozhodující) náskok si však Sportage vytvořila svými jízdními vlastnostmi, řazením, řízením a naladěním podvozku. Kia je totiž sympaticky agilní a přitom nezapomíná ani na komfort, což velmi oceňujeme, a pokud bychom měli vyhlásit vítěze tohoto srovnávacího testu (což bývá dobrým zvykem), padla by bez velkého přemýšlení volba na Sportage.


suv hyundai kia testy srovnavacitesty suv hyundai kia testy srovnavacitesty
 

Kia Sportage 4x2 1,7 CRDi

Plusy

  • Luxusnější atmosféra na palubě
  • Tichý a výkonný motor
  • Schopný a relativně komfortní podvozek
  • Příjemné řízení a řazení
  • Pohodlná sedadla
  • Kvalita zpracování

Minusy

  • Horší výhled vpřed, šikmo i dozadu
  • Vysoko umístěná podlaha zavazadlového prostoru
  • Méně místa na zadních sedadlech

Hyundai ix35 4x2 1,7 CRDi

Plusy

  • Tichý a výkonný motor
  • Pohodlná sedadla
  • Komfort jízdy
  • Prostornost na zadních sedadlech
  • Větší otvor pro nástup i pro vkládání do zav. prostoru
  • Lepší výhled z vozu

Minusy

  • Ovládání klimatizace tlačítky
  • Odtažité řízení
  • Horší jízdní vlastnosti v extrému

Témata
Model Hyundai ix35 Style 4x2 1,7 CRDi Kia Sportage Comfort Plus 4x2 1,7 CRDi
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1685 1685
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 4000 85 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 260 / 1250 - 2750 260 / 1500 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 173 173
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.4 12.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 4.8 / 5.3 6.3 / 4.8 / 5.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 465 / 1353 465 / 1353
Objem nádrže (l): 58 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1415 / 525 1415 / 525
Rozměr pneu: 225/60 R17 225/60 R17
Hyundai ix35 Style 4x2 1,7 CRDi
Kia Sportage Comfort Plus 4x2 1,7 CRDi
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4410 4440
b) šířka (mm): 1820 1855
c) výška (mm): 1660 1635
d) rozvor (mm): 2640 2640
e) rozchod vpředu (mm): 1585 1611
f) rozchod vzadu (mm): 1586 1612
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1050 800 / 970
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 890 660 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 990 900
k) šířka vpředu (mm): 1520 1520
l) šířka vzadu (mm): 1490 1480
délka sedáku vpředu (mm): 520 520
délka sedáku vzadu (mm): 470 480
výška opěradla vpředu (mm): 630 630
výška opěradla vzadu (mm): 63 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano Ano
11. 10. 2012 09:41
Další test
[odkaz]
15. 9. 2012 12:12
Děs.
No nedá se to číst.
Hyundai a Kia mají stejný podvozek a hlavně motor,takže tady se fakt srovnává jen bouda nic jiného.Jediné co tu sedí, že výhled z Kia Sportage je děsný. Navíc zkušenosti s korejcem mám a to Kia Ceed ,větší krám jsem v životě neměl a tak po roce a půl šel pryč. Neustále v servisu apod.Když dnes nad tím přemýšlím tak je mi jasné proč tyto dvě automobilky mají levná auta.Někde se to projevit musí a to v kvlaitě. Ale bohužel lidi slyší na sportovní vzhled samé tlačítko na volantu apod.Ale kvalita hrozná.A to nejsem zastáncem německých aut jak tu někdo píše.A nakonec nedavno jsem se zastavil v servisu Kia apod.Bylo mi řečeno bud rád že jsi to prodal, nestačíme opravovat každý den máme plno.Takže to asi mluví za vše.
10. 8. 2012 11:26
DOPORUČUJI!
Hezký den všem! Doporučuji kouknout na tento web [odkaz] , dozvěděa jsem se zde spoustu informací navíc.. ;-)
17. 12. 2011 21:45
Fajn test...
... po dlouhé době mám potřebu napsat o výplodech redakce něco pozitivního... ano... jsou to v zásadě stejná auta... ale jak je vidět, zase tak stejná nejsou... fajn srovnání... nebudu komentovat některé zdejší srdceryvné příspěvky... za sebe říkám, že Sportage je pěkné auto... :yes:
16. 12. 2011 16:20
Kia asi zaplatila víc !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dvě uplně stejný auta co se týče podvozku a ostatního ,rozdíl jen v boudě.Fakt super srovnání.Mám co dočinění se značkou Hyundai i Kia a takový blábol je asi fakt jen o tom ,kdo dá víc :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku