Hyundai-Kia vyvíjí novou platformu pro elektromobily. Pomůže s ní americký start-up
Nová platforma má usnadnit vývoj chystaných elektromobilů. Využijí ji modely značky Hyundai i Kia.
Korejský koncern Hyundai-Kia je další automobilka, která v následujících letech chystá masivní rozvoj své nabídky elektromobilů. Podobně jako Volkswagen Group chystané novinky plánuje postavit na platformě speciálně vyvinuté pro vozy s elektrickým pohonem. S vývojem nové skateboardové konstrukce pomůže americký start-up Canoo.
Canoo je americký start-up sídlící v Los Angeles, který pracuje na elektromobilech pro služby sdílení. Vyvíjí skateboardovou konstrukci, v níž jsou integrovány všechny důležité komponenty, a to tak, že jde o samostatnou jednotku, na níž lze postavit auto s jakýmkoliv typem karoserie. Canoo navíc na platformě vyzdvihuje fakt, že všechny komponenty plní co nejvíce funkcí, což zmenšuje velikost konstrukce, stejně jako snižuje její hmotnost.
Společnost korejskému koncernu poskytne své inženýrské znalosti, aby vznikla modulární plně elektrická architektura přesně podle specifikací Hyundaie a Kie. Koncernu Hyundai Motor Group má pomoci splnit cíl nabídnout dostupné elektromobily.
To má zajistit také usnadnění vývoje díky modulární konstrukci skateboardové platformy. A rovněž zjednodušení samotné výroby. Simplifikace montážní linky pro elektromobily navíc umožní rychle reagovat na rychle se měnící požadavky zákazníků.
Canoo přitom skutečně dokazuje, že rychlý vývoj je jeho přednost. První elektromobil pro sdílení totiž firma představila pouhých 19 měsíců po své založení. „Velmi nás ohromila rychlost a efektivita, s níž společnost Canoo vyvinula svou inovativní EV architekturu, což z ní učinilo perfektního partnera,“ říká k tomu Albert Biermann, šéf vývoje a výzkumu v Hyundai Motor Group.
Pro korejský koncern je to přitom už několikátá taková spolupráce. V lednu firma oznámila, že bude s anglickým start-upem Arrival vyvíjet techniku pro elektrické dodávky. Již dříve Hyundai-Kia investoval do chorvatského výrobce elektrických supersportů Rimac.
Hyundai Motor Group věří, že do roku 2025 budou čtvrtinu jeho prodejů tvořit ekologická vozidla. Z toho důvodu Hyundai do roku 2025 investuje do moderních technologií na 52 miliard dolarů (cca 1,19 biliardy korun). Kia za tu samou dobu dá 25 miliard dolarů (asi 570 miliard korun) na elektrifikaci a technologie budoucí dopravy.