Hyundai mění své evropské plány, kvůli krizi
Růst evropských prodejů automobilky Hyundai se letos zastavil, jihokorejský výrobce i kvůli tomu mění své prodejní plány pro následující roky. V rozhovoru pro server Automotive News Europe to řekl provozní ředitel evropské divize značky Allan Rushforth.
Cílem automobilky je získat pětiprocentní podíl na evropském trhu do konce tohoto desetiletí. Dosud přitom Hyundai plánoval, že takového tržního podílu dosáhne do roku 2015. Loni měl jihokorejský výrobce na evropském trhu 3,5procentní podíl.
Ještě v roce 2008 přitom podíl automobilky na evropském trhu činil jen 1,8 procenta. Výraznému růstu pomohl fakt, že Hyundai ze sebe udělal „evropskou“ značku. Vývoj aut pro zdejší trhy se přesunul do Německa, nyní automobilka v Evropě a Turecku pro zdejší trhy vyrábí naprostou většinu zde prodávaných aut.
Rushforth věří, že do roku 2020 evropské prodeje vyrostou k 17 až 18 milionům aut ročně. To by bylo více než v rekordním roce 2007, kdy se na starém kontinentu prodalo 16 milionů vozů. V následujících letech ale kvůli krizi prodeje klesaly, například loni se v Evropě prodalo 12,6 milionu automobilů.
Většinu prodejů Hyundai dosud získával na úkor evropských výrobců. V následujících letech chce automobilka zákazníky lákat na design, kvalitu a dobrý poměr ceny a výkonu.
Rushforth přiznává, že zisk Hyundai v Evropě je nepatrný. Automobilka jej chce zvýšit, avšak ne výrazným zvýšením prodejů, nýbrž různými speciálními edicemi automobilů, které bude moci prodávat za vyšší částky.
Vedle toho Hyundai chce posílit svoji image. V současnosti buduje nové výzkumné a vývojové centrum u okruhu Nürburgring a v příštím roce nasadí do světového šampionátu rallye model i20 WRC.