Hyundai představuje druhou generaci i20
Začátkem letošního srpna Hyundai začalo s odhalování druhé generace i20 prostřednictvím skic a videa. Nyní se korejský konkurent nové Fabie představuje prostřednictvím první série fotografií, na nichž je zachycen jeho exteriér.
Tvary nové i20 pokračují v trendu designérského směru Fluidic Sculpture, který Hyundai postupně inovuje. Pod křivkami se podepsalo evropské designové centrum značky sídlící v německém Rüsselsheimu.
Přídi vozu dominuje výrazná šestiúhelníková maska chladiče, hlavní světlomety jsou nadále opticky spojeny úzkou linkou. Netradičním detailem jsou tmavě zbarvené C-sloupky, které mají profil auta opticky prodlužovat. Koncové svítilny jsou proti minulé generaci výrazně širší a zasahují až do víka zavazadlového prostoru.
Nový Hyundai i20 se pyšní LED světly pro denní svícení a světelné diody jsou použity i v zadních světlech. Součástí výbavy bude mimo jiné i parkovací kamera a poprvé pro i20 nabídne jihokorejská automobilka panoramatické střešní okno.
Ve srovnání s první generací i20 novinka povyrostla a její rozvor se prodloužil o 45 mm na 2570 mm. Celková délka vozu pak narostla ze současných 3995 mm na 4035 mm. Z tohoto prodloužení mají profitovat především cestující. Zavazadlový prostor má základní objem 320 litrů oproti současným 295 litrům.
Hyundai se prozatím nezmiňuje o nabídce pohonných jednotek, ale očekává se, že jádro nabídky by měly tvořit současné motorizace: zážehové čtyřválce o objemu 1,2 a 1,4 litru (63 a 74 kW) plus vznětový tříválec 1,1 CRDi (55 kW) a vznětová čtrnáctistovka se 66 kilowatty. O výrobu malého hatchbacku pro evropský trh se postará turecká továrna Izmit.
Vrcholem nabídky se pak má stát sportovní verze N. Při jejím vývoji chce Hyundai využít své zkušenosti ze světového šampionátu v rallye. Kvůli chystané paletě sportovně zaměřených modelů s označením N automobilka dokonce otevřela výzkumné a vývojové středisko u Nürburgringu.