I Porsche plánuje nahradit vozy z potopené lodi Felicity Ace. Je jich přes tisíc
Před necelým měsícem došlo k potopení nákladní lodi Felicity Ace, na které se nacházelo více než 4000 vozů koncernu VW Group.
Dne 17. února přišly první zprávy, které vytvořily vrásky na čele mnoha lidem z koncernu VW Group. Začala totiž hořet nákladní loď Felicity Ace, která se následně na začátku března potopila i s ohořelými vozy značek Volkswagen, Audi, Porsche, Lamborghini a Bentley. Kompletní dvaadvacetičlennou posádku se naštěstí povedlo evakuovat.
Lamborghini již obnovilo výrobu modelu Aventador, aby nahradilo 15 kusů, které při nehodě shořely a následně skončily na dně oceánu nedaleko pobřeží Azorského souostroví. Nyní se vyjádřil i generální ředitel Porsche Oliver Blume, že Porsche plánuje nahradit potopené vozy Porsche, i když ví, že kvůli současné automobilové krizi to nebude vůbec jednoduché.

Blume se vyjádřil během výroční zprávy společnosti. Řekl, že je na nich, aby vozidla nahradili, což v žádném případě nebude snadný úkol, protože koncern čelí významným problém v dodavatelské sekci a nedostatku polovodičů, ostatně jako ostatní konkurenti v automobilovém průmyslu. Porsche však zůstává pozitivně naladěno a dodává, že se za poslední dva roky dokázalo popasovat s mnoha výzvami, které vyzkoušeli jejich sílu a obratnost.
Oliver Blume ve vyjádření blíže nespecifikoval počty jednotlivých vozů, o které zákazníci přišli. Zároveň zde ani nebyl zmíněn přesný termín, kdy ztracená vozidla obdrží. Bližší zprávu podalo Lamborghini, které kromě již zmíněných 15 Aventadorů přišlo o dalších 70 vozů, mezi kterými byla SUV Urus nebo supersporty Huracan. Vzhledem k velkému zastoupení luxusních vozů na potopené lodi je celková škoda dle odhadu téměř 9 miliard korun.
I když bylo jasné, že všechny vozu jsou po uhašení požáru nenávratně zničeny, pokračovala operace na záchranu lodi a snaha o odtažení do nejbližšího přístavu. K tomu však bohužel nedošlo. I vlivem poškození požárem byla nákladní loď nestabilní a na začátku března došlo k jejímu potopení do více než 3000 metrů hlubokého oceánu.
Autor: Dominik Kovář