Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti Red Bull Racing a Sebastian Vettel slaví čtvrtý titul v řadě

Infiniti Red Bull Racing a Sebastian Vettel slaví čtvrtý titul v řadě

Infiniti Red Bull Racing a Sebastian Vettel slaví čtvrtý titul v řadě Zdroj: acz

Aleš Dragoun
Diskuze (35)
Sebastian Vettel vyhrál Velkou cenu Indie a stal se počtvrté v řadě mistrem světa F1. Spolu s ním slaví i Red Bull... a Renault.

Němec Sebastian Vettel je zároveň nejmladším čtyřnásobným mistrem světa v královské disciplíně. Dlouho to vypadalo, že by mohl Red Bull získat dvojité vítězství, nebo alespoň dvě pódiová umístění, ale Marka Webbera opět přibrzdily technické problémy a nakonec nedokončil, neboť se mu porouchal alternátor. Vettel vyhrál pošesté za sebou a letos podesáté celkově. Má na kontě 322 bodů a druhý v pořadí Fernando Alonso, ani nikdo další už jej nemůže předstihnout, neboť do konce sezóny zbývají už jen tři Grand Prix. Vítěz totiž bere 25 bodů a před Španělem má německý závodník náskok 115 (!) bodů.

Na pódium se s Vettelem postavili ještě druhý Němec Nico Rosberg (Mercedes) a třetí Romain Grosjean (Lotus-Renault). Rosberg ztratil na vítěze skoro půl minuty a Grosjean takřka čtyřicet vteřin, ale startoval až ze 17 pozice! Alonso dojel po kolizi s Webberem v úvodu závodu až jedenáctý. Infiniti Red Bull Racing, jak zní plný název týmu, si také připsal čtvrtý konstruktérský titul v řadě se 470 body. Druhý je v aktuálním pořadí Mercedes s 313 body, který přeskočil Ferrari (309) a Lotus je také ještě v dosahu (285), takže boj o stříbrnou příčku bude do konce sezóny určitě ještě napínavý.

Jezdci Red Bullu letos zatím v dosavadních šestnácti závodech získali kromě desítky Vettelových triumfů i stejný počet nejrychlejších kol a 8 prvních míst na startovním roštu. Kombinace Red Bull-Renault se také může měřit s McLareny poháněnými motory Honda, které dominovaly světovému šampionátu v letech 1988-1991 a vybojovaly také čtyři konstruktérské (a vlastně i jezdecké) tituly v řadě za sebou. Francouzská automobilka se také pyšní tím, že je nejúspěšnějším dodavatelem motorů v éře nepřeplňovaných vidlicových osmiválců 2,4 l. Od roku 2006 si připsala 57 vítězství v jednotlivých závodech a pět titulů z osmi možných, první dobyl Fernando Alonso a body do Poháru konstruktérů přispěl tenkrát i Giancarlo Fisichella.

Celkem má Renault, tedy dnešní divize Renaultsport F1 coby dodavatel pohonných jednotek na kontě dvanáct celkových prvenství, počítáme-li týmy. V letech 1992-94 a 1996-97 zvítězil Williams, sezóna 1995 patřila Benettonu, ročníky 2005 a 2006 vlastní stáji a poslední čtyři Red Bullu. Piloti jsou na tom o jeden vavřín hůře, neboť v devadesátém čtvrtém roce se po kontroverzním australském finále radoval Michael Schumacher s Benettonem, který tehdy ještě poháněl motor Ford.

Od příští sezóny se v F1 objeví nové . Pamětníci si určitě vzpomenou, kdo byl na počátku první „turboéry“. Žlutobíločerné monoposty nesly také logo francouzského výrobce.

Vstoupit do diskuze (35)