Isuzu D-Max AT35: Speciál do divočiny od Arctic Trucks
Isuzu D-Max se dá koupit i u nás. Letos se zatím za první kvartál prodaly tři, loni 23 kusů. Takže se jedná o skutečného exota na českých silnicích. Žádné trapné SUV, ale pravověrný „náklaďák“ do těžkých podmínek. Co je to ale proti úpravě od Arctic Trucks? Nic...
Islanďané ji prodávají pod názvem AT35 a už na první pohled se od sériového auta dost liší. Hlavně vytaženými a upravenými blatníky. Na kola rozměrů 10 x 17 palců jsou totiž navlečeny pětatřicetipalcové drapáky, proto ono číslo v označení. O celých 12,5 centimetru zvýšené auto tak projede takřka všude. Pochopitelně to není malý mrštný teréňáček, takže je třeba dávat pozor při přejíždění ostrých terénních zlomů, aby nezůstalo viset za břicho. Náležitě upraven byl i podvozek, který dostal tlumiče Fox Performance.
Na technice se oproti sérii nic nezměnilo, japonský „truck“ stále pohání čtyřválcový turbodiesel objemu 2,5 l s výkonem 120 kW a 400 N.m točivého momentu. O tuto porci se stará poctivá šestistupňová přímo řazená převodovka. Klienti, kteří zvolí dvojitou kabinu se čtyřmi dveřmi, mají na výběr i pětistupňovou samočinnou, jinak je v nabídce budka prodloužená, ale pouze dvoudveřová. Ani „bigfoot“ samozřejmě nepřišel o čtyřkolku, která se zapíná ovladačem na středové konzole, samozřejmostí je i redukce.
Jistě, třeba v Rusku se prohánějí ještě daleko extrémnější stroje, jenže ty na západ od Ukrajiny za značky nedostanete. D-Max AT35 je možné normálně koupit, navíc u dealerů Isuzu, a provozovat na silnicích i necestách. Není řeč o těch islandských, ale hlavně britských. V Albionu stojí minimálně 30.995 liber, tedy 1,08 milionu korun.
Pobočky Arctic Trucks jsou kromě skandinávských zemí vyjma Dánska, respektive zmíněného Spojeného království také ve Spojených arabských emirátech, Rusku a geograficky nejblíže k nám v Polsku. S kitem AT35 však zde koupíte pouze terénní toyoty.