Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaecoo 7 1.6 TGDI 4x4 Exclusive vs. Škoda Karoq 1.5 TSI DSG Top – Je stále nutné trpět?

Jaecoo 7 1.6 TGDI 4x4 Exclusive vs. Škoda Karoq 1.5 TSI DSG Top
Jaecoo 7 1.6 TGDI 4x4 Exclusive vs. Škoda Karoq 1.5 TSI DSG Top
Jaecoo 7 1.6 TGDI 4x4 Exclusive vs. Škoda Karoq 1.5 TSI DSG Top
Jaecoo 7 1.6 TGDI 4x4 Exclusive vs. Škoda Karoq 1.5 TSI DSG Top
98 Fotogalerie
Michal Dokoupil
Diskuze (48)

Čínské vozy k nám sice přišly s o něco nižší cenou, ale ne o moc. Kompenzovaly to vyšší výbavou, jenže mnohdy šlo o zastaralé kousky, ve kterých se museli majitelé v některých ohledech dost uskrovnit. Novinka Jaecoo 7 za cenu Škody Karoq s pohonem předních kol nabídne čtyřkolku a papírově lepší výbavu. Jestli je to dobrá nabídka, jsme zjišťovali ve srovnávacím testu.

Dojem, cena, prostor

V březnu jsme přinesli test vozu Omoda 5, kterým začal svou expanzi na český trh čínský automobilový gigant Chery. Ten zde spustil najednou hned dvě značky, které v rámci koncernu spadají do stejné divize. Omoda a Jaecoo budou pod stejnými dealery, nabídka jejich vozů se bude dost lišit. Tentokrát máme k testu druhou z novinek, SUV Jaecoo 7. Stejně jako omoda míří do nabitého segmentu středně velkých SUV a opět si vystačí jen se spalovacím motorem, bez jakékoliv elektrické výpomoci. Mimochodem, jméno je složeninou německého Jäger (lovec) a anglického cool, které snad není nutné překládat.

Na rozdíl od většiny podobných konkurentů si ale jaecoo můžete pořídit také s pohonem všech kol, a právě po této verzi jsme sáhli do prvního testu. Na českém trhu se čtyřkolka nabízí pouze ve vyšší výbavě Exclusive a vyjde na 839.000 Kč. Za velmi podobnou cenu 845.000 Kč je ale možné pořídit také českou Škodu Karoq s podobným výkonem 110 kW, automatickou převodovkou a vyšší výbavou Top Selection, avšak pouze s pohonem přední nápravy. Oba vozy jsme tedy postavili do testu proti sobě a zjišťovali jsme, jestli zájemce o čínský vůz musí získání čtyřkolky výrazně kompenzovat v jiných ohledech.

DOJEM

Vedle sportovně působící omody se jaecoo naopak snaží působit spíše jako drsnější SUV, což ukazuje hranami a také obrovskou maskou s vertikálními lamelami. Zároveň se ale chce vzhledem přiblížit prémiovějším značkám, což se automobilka nepokouší zakrýt. Při nedávné prezentaci v Číně, kam nás Chery pozvalo, bylo jaecoo popisováno jako „britský gentleman“ a připodobňováno k range roveru.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (48)