Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XK 2012: XKR-S v tom není samo

Diskuze (31)
Přichází to, co asi každý tušil – nová světla z XKR-S se stěhují i na standardní modely XK a XKR.

Designérský tým Iana Calluma implantoval na gétéčko Jaguar XK nové světlomety. Ty se vyznačují oblejším obrysem, nižší celkovou výškou a černým pozadím. Novinkou je pás světelný diod po obvodu, inspirovaný tvarem písmene J. Tento prvek se stává novým rozpoznávacím znakem Jaguarů.

Kromě světel je nová širší maska chladiče. I úplný laik od sebe snadno rozezná XK a XKR podle barevného provedení – atmosférický model XK má mřížku chromovou, kompresorové XKR leskle černou. Pro speciální model XKR-S pak zůstává matně černá maska uvnitř od základu nového karbonového s aerodynamickými prvky.

Změnila se i kapota motoru, kompresorové XKR a XKR-S si ale zachovávají typický znak – dvojici odvětrávacích otvorů v prostřední části.

V předních blatnících zcela mizí svislý prvek. Na jeho místo za předním kolem nastupuje horizontální ozdobná lišta s odvětrávacím otvorem. Zadní pohled pak odhaluje štíhlejší chromovou lištu na víku zavazadlového prostoru a logo automobilky, které nahrazuje nápis Jaguar.

K výrazným technickým zásahům došlo při faceliftu před dvěma lety. Třetí generace osmiválce od Jaguaru má objem 5,0 litru, kompaktnější blok, přímé vstřikování SGDI a variabilní časování ventilů DIVCT.

Atmosférické XK s 283 kW (385 k)/515 Nm a kompresorové XKR s 375 kW (510 k)/625 Nm nově doplňuje sportovněji laděný model XKR-S, který má 404 kW (550 k)/680 Nm. Jako jediný nemá omezovač rychlosti a dokáže jet 300 km/h.

Na podvozku se objevuje nová těhlice přední nápravy, zadní kola mají nové nastavení geometrie a pružiny na obou nápravách jsou tužší o 28 %. K tomu se volitelně přidávají tlumiče Adaptive Dynamics s proměnlivou charakteristikou a aktivní samosvorný diferenciál.

Interiér nabízí nové možnosti konfigurací. Především jsou to sportovní skořepinová sedadla, elektricky nastavitelná v 16 směrech. Pro XKR-S jsou standardem, v ostatních verzích budou za příplatek. Jen XKR-S však dostane unikátní kůži se vzorem podobným karbonovým vláknům.

Mezi nové dostupné materiály patří čalounění stropu italskou kůží Jet Poltrona Frau.

Diskuze (31)
Avatar - CIZEK
16. 7. 2011 13:04
Re: Coventry
jako takový retrosedan by se ještě tak mohla povazovat Lancia Tesis, i když v porovnání s tou byl S- Type fešák. :-)
22. 4. 2011 18:39
Re: Perfection
Třeba pod zmíněnou značkou designo je nabízen komplet čalouněný interiér pro S-klasse. A do toho patří nappou čalouněné přihrádky a kryt kufru. A i kdyby to nenabízeli z katalogu, tak minimálně AMG ti to udělá na zakázku. Stejně tak existuje program BMW Individual a Audi Exclusive, kde ti potáhnou cokoli kdečím. Je to jen otázka peněz a priorit. Můžeme se leda tak bavit o tom, kdo co nabízí v základu, popřípadě za kolik peněz ti to udělá. Ale jinak je ta diskuze mimo mísu. Je nutné si uvědomit, že D3 jsou značky zaměřené na masu. Individualisté v téhle cenové kategorii z katalogu nenakupují.
Avatar - Pekelná Micinka
22. 4. 2011 15:30
Re: Perfection
Zrovna nějaká foukaná 3,2 by myslím XF slušela. Nicméně uvidíme, jak bude Jag pohoné jednotky řešit u údajného malého modelu.Tipoval bych to kompletně na dieslovou motorizaci, minimálně v evropském prostoru.
Avatar - Pekelná Micinka
22. 4. 2011 14:42
Re: Coventry
Pro mě vlastně není Jaguar, který by se mi vyloženě nelíbil. Jestli se mi nějaký líbí míň, pak je to E-type III.series, X-Type sedan, zejména prvotní verze, možná předchozí XJ po posledním faceliftu a XJS-R, na hodnocení současných modelů sedanů si ještě dávám čas. Že by S-Type scházela duše, tak o tom tedy vážně pochybuji, to auto mělo těžkou pozici, design byl zvládnutý dobře, vlastně neexistuje žádný jiný retrosedan, v roce 1997 ani žádný jiný retroauto (třeba Mustang) nejezdilo. To že retrodesign nebyl dobrá volba ukázal až čas, to s "duší" nemá ale mnoho společného. XJS (HE) považuji za vůbec jedno z nejkrásnějších aut, ever! Ale ruku na srdce, za to, kam se dostal Jaguar a ostatní značky, si můžou britové sami. Pro ty stejné vlastnosti, za které je možná máme rádi.
Avatar - Pekelná Micinka
22. 4. 2011 14:24
Re: Perfection
XJ220 je turbo...