Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak vypadá typický Ford Focus prodaný v Evropě?

Michal Fokt
Diskuze (22)
Jakou barvu, motor a převodovku nejčastěji pořizují evropští zákazníci automobilky Ford?

Ford provedl ve 22 evropských zemích průzkum Ford Car Buying Trends 2014, jenž má automobilce umožnit lépe se vcítit do potřeb zdejších zákazníků a byl tak laskav, že se s některými zajímavými skutečnostmi podělil i s námi. Tak třeba - čekali byste, že v Jižní Evropě bude největší podíl aut se střešními okny? Nikoli, vede Norsko, kde tento prvek výbavy chce 15 % tamních majitelů Fordu, následované Francií s 11 % a Německem s 10 %...

Pokud jde o barvy karoserie, černá byla překonána bílou. Mezi více než 500 tisíci zkoumanými auty činil podíl bílého laku masivních 23 %, druhé nejoblíbenější černé se prodá pětina a 17 % aut jezdí v šedé. Tato trojice boduje shodně v celé Evropě, s výjimkou Irska, Polska a Rumunska, kde stále ještě vládne stříbrná, která je v celoevropském průměru až čtvrtá se 14 %.

Že se takový Ford Focus nejlépe prodává jako 5D asi nikoho nepřekvapí, koupí jej každý druhý zákazník, přičemž 35 % lidí volí kombi a pouhých 15 % sedan. Ačkoli by se to podle situace na našich silnicích nezdálo, klientela Fordu upřednostňuje benzinová auta, která mají 58% podíl. Diesely chce 41 % zákazníků a necelé procento dalo důvěru vozům, jezdícím na alternativní paliva. Nejméně "dieselový" stát je Rusko, kde činí podíl benziňáků 97 %, nejvíce naftě holduje Turecko (64 %).

A konečně převodovky - drtivých 85 % lidí stále ještě volí manuál, přičemž "fofrklackovým" králem Evropy je s 96 % Nizozemsko, naopak nejčastěji si luxus samočinného řazení dopřávají Rusové a to téměř v polovině případů (48 %). Typickým v Evropě prodaným kompaktem Fordu je Focus s pětidveřovou karoserií v bílé barvě, s benzinovým motorem a manuální převodovkou pod kapotou. Další zajímavá fakta naleznete v následujícím videu.

Michal Fokt
Diskuze (22)
7. 5. 2014 14:08
Re: aký podiel majú trojvalce?
V Cesku je pomerne dost firemnych Focusov, vacsinou samozrejme kombi a nafta, ale dost ich je aj benzinovych, hlavne klasickych 1.6, ktore boli najlacnejsie a sem tam vidim aj firemny HB s polepmi. Na SK na Ford katastrofalne postavenie, asi najhorsie v ramci EU.
Avatar - iudex
7. 5. 2014 13:55
Re: a typicka octavka?
Tak ak by si mal čiernu, tak by si ju videl len hodinu po umytí.
A k tej rečníckej otázke na konci: B je správne: stále to umývajú (a že je takých umývacích fetišistov tu na ACZ hodne ;-) )
Avatar - iudex
7. 5. 2014 13:53
Re: Kombi pre Fiat
Presne tak, synergický efekt alebo Keď Ťa raz dostanú do salónu...
Avatar - iudex
7. 5. 2014 13:52
Re: aký podiel majú trojvalce?
Zrejme to bude Nemecko, u nás jednak Focus ako fleetové auto skoro nie je a jednak odkedy sú v ponuke Ecoboosty, nepoznám nikoho, kto by si kúpil súkromne Focus s dízlom. Aj pri Mondeu, ktoré bolo aj u nás silne naftové, si Ecoboosty výrazne odkrojili.
7. 5. 2014 13:48
Re: aký podiel majú trojvalce?
Spomenul som si na clanok s recenziami jazdenych aut v slovenskom vydani AutoBildu (99% obsah je prevzaty z DE). O Focuse tam pisali, ze 80% aut je v nafte, pretoze sa predava hlavne pre firmy, ale je mozne ze mysleli Nemecko. Rusko statistiku vylepsi v prospech benzinov.