Jak vypadá typický Ford Focus prodaný v Evropě?
Ford provedl ve 22 evropských zemích průzkum Ford Car Buying Trends 2014, jenž má automobilce umožnit lépe se vcítit do potřeb zdejších zákazníků a byl tak laskav, že se s některými zajímavými skutečnostmi podělil i s námi. Tak třeba - čekali byste, že v Jižní Evropě bude největší podíl aut se střešními okny? Nikoli, vede Norsko, kde tento prvek výbavy chce 15 % tamních majitelů Fordu, následované Francií s 11 % a Německem s 10 %...
Pokud jde o barvy karoserie, černá byla překonána bílou. Mezi více než 500 tisíci zkoumanými auty činil podíl bílého laku masivních 23 %, druhé nejoblíbenější černé se prodá pětina a 17 % aut jezdí v šedé. Tato trojice boduje shodně v celé Evropě, s výjimkou Irska, Polska a Rumunska, kde stále ještě vládne stříbrná, která je v celoevropském průměru až čtvrtá se 14 %.
Že se takový Ford Focus nejlépe prodává jako 5D asi nikoho nepřekvapí, koupí jej každý druhý zákazník, přičemž 35 % lidí volí kombi a pouhých 15 % sedan. Ačkoli by se to podle situace na našich silnicích nezdálo, klientela Fordu upřednostňuje benzinová auta, která mají 58% podíl. Diesely chce 41 % zákazníků a necelé procento dalo důvěru vozům, jezdícím na alternativní paliva. Nejméně "dieselový" stát je Rusko, kde činí podíl benziňáků 97 %, nejvíce naftě holduje Turecko (64 %).
A konečně převodovky - drtivých 85 % lidí stále ještě volí manuál, přičemž "fofrklackovým" králem Evropy je s 96 % Nizozemsko, naopak nejčastěji si luxus samočinného řazení dopřávají Rusové a to téměř v polovině případů (48 %). Typickým v Evropě prodaným kompaktem Fordu je Focus s pětidveřovou karoserií v bílé barvě, s benzinovým motorem a manuální převodovkou pod kapotou. Další zajímavá fakta naleznete v následujícím videu.