Je to oficiální: Seat Leon Cupra dostal pohon všech kol a 300 koní
Seat představil modernizovaný model Leon už v druhé polovině října, na verzi Cupra však došla řada až nyní. Novinkou je pohon všech kol a zvýšení výkonu.
Karosářské změny spojené s modernizací jsou v rámci modelu Leon spíše decentní, a dáme ruku do ohně za to, že i v případě Cupry budou množí fanoušci váhat, zda se skutečně dívají na nejnovější verzi. Přední nárazník je paradoxně decentnější, nebudí pohled tolik emocí jako verze před faceliftem, a své místo zde našly také klasické mlhovky. I vzadu se ubralo na agresivitě, dvojice koncovek výfuku však zůstala a k zahození není ani nová grafika koncových svítilen.
Pokud se ale podíváte pozorněji, najdete na zádi červeného kombíku další dvě novinky – označení 300 a 4Drive. Ano, Cupra nejenže doznala zvýšení výkonu z 290 na 300 koní (221 kW), ona má také pohon všech kol, který se u nejostřejší verze této generace modelu objevuje poprvé. Z historického hlediska to však novinka není, protože čtyřkolku mělo již první vydání z roku 2000. Dvoulitrovému turbomotoru vzrostl také točivý moment (z 350 na 380 N.m), jeho rozsah jeho působení je však ve srovnání s Cuprou 290 o malinko užší (je k dispozici v rozmezí 1800-5500 otáček za minutu). Dlužno dodat, že je čtyřkolka dostupná pouze ve verzi ST a v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou.
Snímky interiéru zatím automobilka nezveřejnila, prim ale stejně budou hrát prvky, které se představily už u běžného provedení. Řeč je zejména o novém osmipalcovým displeji infotainmentu a elektronické parkovací brzdě, přibyla ale také spousta užitečných elektronických pomocníků – například asistent pro jízdu v koloně, adaptivní tempomat, asistent pro ochranu chodců nebo stav nouze (pokud řidič nereaguje na nebezpečnou situaci, vůz ho upozorní).
Vůz je už možné objednávat, přičemž první kusy dorazí k zákazníkům během února příštího roku. České ceny startují na částce 762.900 Kč za hatchback s předním pohonem a manuální převodovkou, vrcholné provedení Cupra 300 4Drive ST stojí nejméně 887.900 Kč. Vezmeme-li to do důsledku, jde v podstatě o "Golf R Variant" v podání Seatu. Německý sourozenec však začíná na částce 1.054.900 Kč.