Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeden z necelých sedmi set Citroënů 2CV 4x4 Sahara míří do aukce

Filip Melich Filip Melich 14. 2. 2022 • 14:14
48
Zobrazit náhledy (48)
Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964) Citroën 2CV 4x4 Sahara (1964)

Toužíte po Citroënu 2CV se dvěma motory a pohonem všech kol, který si prošel renovací a nyní je v perfektním stavu? Jeden takový bude k mání během aukce pořádané v Německu.

Citroën 2CV nesloužil jen farmářům k přepravě vajec a ovcí přes pole. Nebyl to jen vůz, který motorizoval Francii. V jednom ze svých vzácnějších provedení se nezalekl ani náročného terénu či dokonce Rallye Dakar. Mezi roky 1948 a 1990 Citroën vyrobil přes 3,8 milionu kusů modelu 2CV, zatímco provedení 4x4 Sahara vzniklo v letech 1958-1971 pouze v 694 exemplářích.

Sahara měla nejen pohon všech kol, ale také dva motory – každý o objemu 425 cm3, výkonu 9 kW (12 koní) a s vlastní palivovou nádrží. Jeden poháněl přední nápravu, druhý tu zadní, přičemž mohly pracovat i nezávisle na sobě. To znamená, že malý Citroën mohl být dle potřeby předokolkou, zadokolkou nebo čtyřkolkou. Pokud byl v zápřahu pouze jeden motor, maximální rychlost Sahary údajně dosahovala 65 km/h. S oběma běžícími motory maximálka vzrostla na udávaných 105 km/h.

Exemplář na fotkách byl dle dostupných údajů vyroben koncem roku 1964 v portugalské továrně Citroënu - 7. ledna 1965 byl přihlášen na jméno Automóvies Citroën a následně prodán prvnímu majiteli 6. června 1965. Poté v krátké době změnil majitele ještě dvakrát a u posledního z nich zůstal téměř třicet let. Následovala opět několikerá výměna majitele, než si jej ten stávající pořídil v roce 2018 na aukci. Přivezl si ho domů do Německa a 19. prosince 2019 přihlásil na veteránské značky.

Vůz si během svého života prošel renovací, jejíž dokumentace a fotografie jsou součástí prodeje. Sahara má dále certifikát od portugalského klubu historických vozidel (Clube Portuguès de Automóveis Antigos), včetně plakety na palubní desce, stejně jako certifikáty k homologaci a poznávací značce a ověřenou historii vlastnictví.

Máte-li o tento Citroën 2CV 4x4 Sahara zájem, vydejte se na aukci pořádanou síní RM Sotheby’s, která se bude konat ve dnech 16. až 23. února 2022 v německém Goslaru. Předpokládaná prodejní cena je 80-100 tisíc euro (2 až2,5 milionu korun) a není v ní zahrnuta 10% provize aukční síni.

Doporučujeme

Témata