Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep pro tradiční Moab Easter Jeep Safari připravil drsné terénní stroje. Jeden vypadá jak Volha!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Jeep a Mopar již tradičně společně připravují smečku konceptů pro Moab Easter Jeep Safari na základech sériových modelů, kterými udělají radost především příznivcům jízdy v terénu.

52. ročník akce Moab Easter Jeep Safari pořádané v Moab v Utahu se letos uskuteční v termínu od 24. března do 1. dubna. Majitelé vozů značky Jeep a dalších terénních modelů ze současné i minulé produkce koncernu FCA si v poušti plné skal opět budou moci vyzkoušet schopnosti svého stroje a zdokonalit své řidičské dovednosti.

Jeep a Mopar na této akci během šestnácti let spolupráce představili již přes šedesát koncepčních vozidel pro jízdu v terénu. Letošní ročník opět přináší sedm plně funkčních konceptů, jejichž základem jsou sériové modely.

Hlavní pozornost se letos celkem logicky soustředila na novou generaci modelu Wrangler, pro níž má Mopar již nyní k dispozici více než dvě stovky nových komponentů, nabízejících široké možnosti individualizace.

Jeep 4SPEED zahajuje přehlídku letošních konceptů a představuje pro jízdu v terénu maximálně odlehčený Wrangler nové generace s interním označením JL. Karoserie bez nárazníků, dveří a střechy se sníženým čelním sklem nese poměrně subtilní ochranný rám a k nižší hmotnosti vozidla mají přispívat i blatníky a kapota motoru z uhlíkových vláken.

Pod upravenou karoserií se ukrývá nový přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 l ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou a nápravy Dana 44 s uzávěrkami diferenciálů, které nesou 18palcová kola s 35palcovými pneumatikami BFGoodrich Mud-Terrain

Jeep Sandstorm se svým zářivě oranžovým lakem karoserie je inspirován speciály pro závody v poušti a tomu odpovídají úpravy provedené na vzhledu i technice výchozího modelu Wrangler. Karoserie byla odlehčena a původní nárazníky nahradily trubkové konstrukce.

Pod kapotou z uhlíkových vláken je usazen vidlicový osmiválec o objemu 6,4 litru, který spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou. Podvozek je osazen nápravami Dynatrac 60 a Jeep uvádí, že zdvih tlumičů přední nápravy je 355 mm, zatímco u zadních tlumičů je to až 457 mm. Na 17palcových kolech jsou obuty 39,5palcové pneumatiky BF Goodrich Krawler.

Jeep B-Ute je jedním ze dvou letošních konceptů, jejichž základem není nový Wrangler. V případě tohoto vozidla se jedná o model Renegade s motorem Tigershark o objemu 2,4 l a devítistupňovou automatickou převodovkou, který demonstruje možnosti úprav za využití komponentů z nabídky Jeep Performance Parts.

Kompaktní SUV má upravenou příď s novou kapotou motoru, podvozek byl osazen paketem zvyšujícím světlou výšku o 38 mm, k nimž mají dalších 30 mm přidávat 17palcová kola s BF Goodrich T/A Baja Champion. Vzhled malého dobrodruha má podtrhovat masivní nosič usazený na střeše.

Jeep Wagoneer Roadtrip je druhý letošní koncept, který nevychází z nové generace modelu Wrangler. V případě tohoto vozu se jeho tvůrci vrátili do minulosti a za základ použili model Wagoneer z roku 1965, ale s 5,7litrovým osmiválcem a čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Na první pohled působí tento koncept dojmem téměř sériového vozu, ale jeho rozvor byl prodloužen o 127 mm a tomu byla následně přizpůsobena i karoserie, kterou zdobí rozšířené blatníky. Rám vozu byl vyztužen a osazen nápravami Dana 44 v kombinaci se 17palcovými koly a 33palcovými pneumatikami BF Goodrich Mud-Terrain.

Nacho Jeep má být pojízdným katalogem doplňků z nabídky Jeep Performance Parts pro novou generaci modelu Wrangler. Základem tohoto konceptu se stal dvoudveřový Jeep Wrangler Rubicon s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem.

Příď tohoto konceptu zdobí nový nárazník s integrovaným navijákem a hrazdou na níž jsou usazena přídavná LED světla. Pozornost pak rozhodně přitahují trubkové konstrukce namísto klasických dveří nebo sada zvyšující světlou výšku o 51 mm a 17palcová kola s 37palcovými pneumatikami.

Jeep Jeepster svým jménem i kombinací červeného laku karoserie s bílými linkami a střechou odkazuje na model Jeepster z roku 1966, ale jedná se samozřejmě o letošní Wrangler Rubicon s řadou úprav a doplňků, jejichž cílem je zlepšení jeho schopností při jízdě v náročném terénu.

Koncept vedle kombinace barev na jeho exteriéru zaujme novým předním nárazníkem s navijákem, přídavnými led světly a především 17palcovými koly s 37palcovými pneumatikami, za nimiž se ukrývá paket zvyšující vůz o 51 mm.

Jeep J-Wagon je posledním z letošních konceptů pro Moab Easter Jeep a má demonstrovat, že nový čtyřdveřový Wrangler Sahara lze za využití komponentů z nabídky značky Mopar upravit i do poměrně decentní podoby.

Exteriér tohoto terénního vozu zdobí přídavná LED světla, sání vyvedené podél levého A sloupku až ke střeše, na níž je usazen nenápadný nosič a 17palcová kola s 35palcovými pneumatikami.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - wakantanka
22. 3. 2018 11:48
Re: Ať koukám,
Mno pri troche fantázie [odkaz] vs [odkaz] by tam tú Volgu mohol niekto vidieť. Otázka však skôr znie, či v tej Volge nevidno skôr práve pôvodný Wagooner ? :-) Ale to by nebola taká bomba do titulku a obaja vieme ako to tu chodí. :-)
Avatar - Blue Sun
21. 3. 2018 23:21
Re: Ať koukám,
Myslíš na tom Wagoneeru modelového roku ccaa 1968, nebo kdy se dělaly s touhle maskou? Tak to pak jo, úplná Volha...
Avatar - wakantanka
21. 3. 2018 20:05
Re: Ať koukám,
Tiez som si to pozrel dvakrat kym ma trklo ze predna maska so svetlami na zelenom wagooneri akoby 21 z oka vypadla :-) tam ta podoba ale zacina i konci
Avatar - Blue Sun
21. 3. 2018 19:44
Re: Ať koukám,
Tak to každopádně!
21. 3. 2018 18:39
Re: Ať koukám,
Já taky Volhu nikde nevidím ale z titulku jsem pochopil, že i Volha zřejmě patří mezi drsné terénní stroje