Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kde hledat řazení, když displej selže? Modernizovaná Tesla Model 3 ho má na stropě

Marek Bednář
Diskuze (18)

Inovovaný Model 3 má řazení na stropě pro případ, že centrální displej přestane fungovat. Jednoho však napadne, že ovládání něčeho na stropě může být zajímavější než jezdit prstem po displeji.

Kde je elektronické ovládání nějaké základní funkce auta, musí být i záloha pro případ, že by elektronika selhala. Je tomu tak u elektronických klik dveří a je tomu tak i u voliče převodovky modernizované Tesly Model 3.

Tato americká automobilka je totiž přeborníkem ve zbavování se fyzických ovládacích prvků. Model 3 měl např. nastavování zrcátek skrz displej už dříve, Tesla však jde do takových extrémů, že se zbavila dokonce i páček pod volantem. Zatímco dosud byly v Modelu 3 na levé páčce blinkry a stěrače a na té pravé volič převodovky spolu s aktivací Autopilota, nově jsou po vzoru Modelu S blinkry se stěrači na volantu a funkci voliče převodovky převzal centrální displej.

Video se připravuje ...

Jenže displeje se mohou porouchat, mohou např. zamrznout, takže se lidé zajímali, kde se v modernizovaném Modelu 3 řadí v takovém případě. Zjistil to web Teslarati, který se zabývá novinkami o této americké automobilce – k řazení slouží stropní konzole mezi stínítky. Kromě tlačítek se známými písmeny P, R, N a D tu je ještě knoflík k aktivaci výstražných dvojblinkrů.

Teslarati spekuluje, že v případě problému s centrálním displejem bude řazení „podivným, nebo aspoň otravným zážitkem“. Na druhou stranu, ovládání čehokoliv na stropě může leckomu připomenout pilotování letadla a tak mu připadat mnohem zajímavější, než jezdit prstem po displeji.

Které umístění voliče převodovky vám přijde lepší?
  • Nejlepší je klasika na středovém tunelu.
    48,1%
  • Nejradši mám páčku či páku vpravo pod volantem.
    35,9%
  • Tlačítka na středové konzoli vítězí.
    3,8%
  • Virtuální knoflíky v displeji jsou nejlepší.
    6,1%
  • Řazení na stropě je nejzajímavější.
    6,1%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 131 čtenářů.

Marek Bednář
Diskuze (18)

Doporučujeme

11. 9. 2023 11:10
Tesla
Keďže som "motorista", vôbec sa mi nepáči smerovanie Tesly k plne autonómnemu riadeniu. Zároveň chápem, že "ne-motoristovi" je to jedno, alebo že to dokonca privíta.

V tomto kontexte to dáva zmysel - páčky, pedály a volant postupne zmiznú a auto bude navádzané automaticky cez dopravné riadiace systémy. Bodka.

Keďže to zjednodušovanie má vplyv na zníženie nákladov, je otázne, ktorá automobilka dokáže Tesle konkurovať.

P.S.: Pred pár dňami som absolvoval jazdy na viacerých elektromobiloch. Popravde musím priznať, že Tesla je lepšia než som si myslel...
7. 9. 2023 13:06
Re: Tak premýšľam,
Dam ti napovedu: Myslis si, ze nove reseni je levnejsi nebo drazsi?
6. 9. 2023 18:04
Re: Tak premýšľam,
Proboha, co je inovativního na tomto? To je snad anti-inovace: vzít něco, co funguje a odstranit to z místa, kde to má být, a následně to samé zařízení umístit jako zálohu na úplně nesmyslné místo. Vy EV fanatici byste snad jako inovaci viděli i odstranění kol.
6. 9. 2023 14:54
Re: Prukopnicka Tesla
Je naprosto realne a za 10 let si to muzes koupit a vyrazit
6. 9. 2023 14:52
Re: Prukopnicka Tesla
A co jsou asi ty neue klasse a cla? :-!

Co se tyka autonomniho rizeni, Tesla je o dekadu napred :-!