Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia chystá velké změny, včetně nového loga. Už příští rok

David Bureš
Diskuze (8)

Nové logo korejská automobilka Kia naznačila již loni. V příštím roce se pak stane realitou. Má avizovat nový směr značky.

Kia je automobilka, které se v posledních letech významně daří, třeba na evropských trzích je podle statistik Evropského svazu výrobců automobilů (ACEA) úspěšnější než mateřský Hyundai. Přesto vedení neusíná na vavřínech a chystá další expanzi pro následující léta. Bude i ve znamení elektromobility.

Střednědobou strategii pro následující léta automobilka odhalila již na jaře, říká jí Plán S a v rámci ní chystá v globálním měřítku nabízet v roce 2025 celkem 11 elektromobilů pokrývajících nejrůznější automobilové segmenty – včetně SUV a MPV. Nyní však prezident Kie Ho-sung Song prozradil i její další detaily. „Pokusíme se nastavit náš nový zákaznický cíl, společně s oživením značky,“ říká manažer, který se postu prezidenta Kie ujal na jaře.

Podle Songa bude chtít být značka do budoucna dynamičtější a stylovější. Rovněž chce být vynalézavější, čemuž má pomoci právě i důraz na elektřinou poháněné automobily.

Ty budou postaveny na základech nově vyvinuté platformy E-GMP speciálně připravené pro elektrický pohon, která vzniká ve spolupráci s Hyundaiem. Využije tu nejmodernější techniku, když bude v závislosti na modelové řadě podporovat nabíjení s napětím 400 V nebo 800 V, což umožní rychlé nabíjení. Nová architektura má navíc snížit výrobní náklady elektromobilů, čemuž pomůže i její modularita.

Kia tak má na elektrovozech vydělávat, což je do budoucna klíčové. Už jen proto, že do roku 2026 chce z globálního hlediska prodávat 500 tisíc elektromobilů ročně s tím, že přes 20 % evropských prodejů značky by do té doby měly tvořit čistě elektrické modely.

První elektrická Kia nové generace se představí již v roce 2021. Nabídne vzhled crossoveru, stírající hranice mezi osobními vozy a SUV, konkrétně má využít stylistické prvky loňského konceptu Imagine. Výrobce pak slibuje, že novinka nabídne jízdní dosah na jedno nabití přes 500 km a podporu rychlonabíjení do 20 minut.

Kia ale počítá také s elektrifikací zbytku nabídky. Už od letošního roku všechny v Evropě uváděné novinky budou dostupné minimálně v jedné elektrifikované verzi pohonu. K dispozici tudíž bude buď mildhybrid, full-hybrid, plug-in hybrid s možností dobití ze zásuvky nebo rovnou elektromobil. Navíc se počítá také s vodíkovým vozem, byť jeho příchod posunula pandemie koronaviru

Video se připravuje ...

Nové směřování značky má pak do budoucna avizovat nové logo. Poprvé se představilo na již zmíněném konceptu Imagine loni, přičemž později uniklé patentové snímky dokázaly, že s ním Kia opravdu počítá. Na sériovém autě se jednodušší, modernější znak objeví právě v příštím roce.

David Bureš
Diskuze (8)

Doporučujeme

30. 10. 2020 09:16
Re: odkial ma redakcia nazor,
Scestné? Možná.
Do doby než si uvědomíte, že 100% akciový podíl ŠKODA AUTO, a.s. nedrží žádná německá společnost.
100% akcii drží VOLKSWAGEN FINANCE LUXEMBURG, se sídlem v Lucembursku. Tu zase pro změnu vlastní VOLKWAGEN AG kde Porsche sice drží 51% rozhodovacích práv ale jen 31,4% kapitálu. Podobnost náhodná.
29. 10. 2020 18:50
Re: odkial ma redakcia nazor,
34% je kontrolný balík?

Porovnávať štruktúru VW s HAG je úplne scestné.
29. 10. 2020 15:22
Re: odkial ma redakcia nazor,
Hyundai vlastní kontrolní balík akcií KIA motors 33,88% . Je tedy defakto ve stejném vztahu jako škodovka ke koncernu.
Má nezávislý vývoj, marketing, prodej, využívají společně komponenty, platformy. Stejné jako ve VW Konzern.
Hyundai Motor Group vlastní (z části) oba výrobce Hyundai Motor Company i KIA Motors Corporation. Stejně jako u VW je tam podíl "státu" soukromých osob atd.

Ano defakto není dceřinnou firmou, Hyundai ji nezaložil, stejně jako škodovku nezaložil VW.
Avatar - Blue Sun
29. 10. 2020 12:28
Re: Lepší plán
Ne, o pravěk už opravdu nikdo nestojí.
29. 10. 2020 08:45
volant
ten ohnutý volant budou mít taky ?