Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Rio: Proti Fabii s vlastním čtyřválcem 1,2 Turbo GDI

Ondřej Láník Ondřej Láník 11. 2. 2011 • 00:23
6
245
Zobrazit náhledy (6)
Kia Rio
Zatímco některá zahraniční média pasovala nové Rio do role značkového duplikátu Hyundaie i20, skutečnost je úplně jiná.

Tahounem odbytu značky Kia byl v posledních letech Cee'd, ale už brzy by se tato dominance měla přinejmenším oslabit. Na trh se totiž chystá nový malý hatchback z Koreje, postavený s ohledem na vkus evropských zákazníků. Nové Rio uvidíme poprvé letos v Ženevě.

Nová generace Ria se na světové trhy dostane se třemi karoseriemi. Pro Evropu budou nejzajímavější tří- a pětidveřové hatchbacky. Do výroby se dostane i malý sedan.

Na malé platformě sdílené s Hyundaiem i20 postavil Peter Schreyer pohlednou karoserii s jen mírně exotickým nádechem, který vzbuzuje zejména poněkud složitější příď. Boční profil i záď jsou velmi jednoduché a přirozené. Sportovní charakter designu dodala nízká boční okna, dynamicky rostoucí boční linky a charakteristický firemní prolis.

Ke 4.025 mm délky současného Ria přidá nová generace 55 mm, k rozvoru 2.500 mm přibude dalších 70 mm, k šířce 1.695 mm přidali v Koreji 25 mm a pouze výška 1470 se mezigeneračně zmenší o 15 mm.

Základní objem zavazadelníku (292 l) se přiblíží Škodě Fabia na několik litrů, což může mít na českém trhu významný psychologický efekt. Sedan dostane užitečný objem pro zavazadla 390 l.

Motorová paleta bude tvořena šesti jednotkami. V tuto chvíli jsou potvrzeny pouze tři z nich. Evropa jistě dostane motor 1,1 CRDi (55 kW), který by měl Rio poslat do společnosti nejúspornějších malých aut na trhu.

Zatím pouze pro Severní Ameriku byl potvrzen moderní čtyřválec 1,6 GDI (99 kW) známý ze Sportage.

Největším motorovým překvapením ale bezesporu je příchod malého přeplňovaného čtyřválce 1,2 Turbo GDI s přímým vstřikováním, avizovaný na rok 2012.

Jméno Rio se v nabídce Kie objevilo poprvé v roce 2000. O 5 let později přišla na trh druhá generace, která se prodává po celém světě dodnes. Dosud vzniklo 860 tisíc vozů Rio druhé generace. V minulém roce to byl v globálním měřítku třetí nejúspěšnější model Kia Motors (odbyt 219 tisíc jednotek).

Nové Rio bude slavnostně odhaleno na ženevském autosalonu v úterý 1. března 2011, stejně jako menší Picanto.

Témata
Avatar - Stephen
10. 3. 2011 14:46
Re: Schreyer
Tak popořádku. Označit v mých očích technicky, konstrukčně, kvalitativně a esteticky mizerné auto lehce pejorativní přezdívkou není nic špatného. Je to můj názor na nějž mám právo. Estetika je věcí pohledu, mizérie konstrukce (a z ní plynoucí nespolehlivost a nákladná údržba) a předraženost jsou číselně prokazatelná fakta. Komplexem méněcennosti rozhodně netrpím, nemám pro to důvod.
Můj původní příspěvek se Schreyerovi práce týkal, oceňuji v něm designové kvality Evropanů a výrobně-konstrukční kvality Asiatů. Ke značce HYUNDAI stočil "diskuzi" svým příspěvkem GTI a protože všichni víme kdo to je, byl můj příspěvek záměrně postaven tak, jak byl. GTI velmi dobře ví, že já sám Sonatu mám, proto na ní narážel. A já zase vím jaký je VWfil, a tak jsem se jen "bránil".
Pokud bych byl přesvědčen, že HYUNDAI je horší auto než cokoli jiného, tak nemám už pátého soukromě a zhruba 15. ve firmě.
Porovnávání produktů značek HYUNDAI a KIA je ošemetné. Mechanicky se ve srovnatelných generacích jedná o identické vozy, mnohdy vyráběné na stejné lince (Sportage a ix35 v Žilině, Venga a ix20 v Nošovicích, Sonata a Magentis v AsanBay atd.). Takové porovnání je pak pouze o designu popř. o cenové politice.
Abych tedy odpověděl jazykem Vám blízkým - hormon by jste měl zklidnit Vy. Každá diskuze se občas zvrhne off-topic, ale toto není způsob jak na tento "prohřešek" mezi sebou reagují slušně vychovaní lidé.

Schreyer odvádí pro KIU skvělou práci, dokázal jí vtisknout vlastní "ksicht" za pouhé 3 roky! To se jen tak v autoprůmyslu opakovat nebude.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
15. 2. 2011 00:10
Re: Turbo
Realita je taková, že 1,2TSI (77kW) strčí do kapsy jakoukoliv atmo 1,6 a předpokládám, že ostatní turbobenzíny na tom budou podobně...
Avatar - escorpion
13. 2. 2011 11:17
Re: Schreyer
Však áno, prikúpia si ho to je najmenej. Prikúpia si aj iné veci, ktoré sú u iných štandardom.
Avatar - Ji/Ri
12. 2. 2011 13:24
Re: smutek
No tak v tom případě jsem Mnong Myčoken >:D >:D >:D
ty hade
12. 2. 2011 12:13
Re: Na čo potrebuje koncern turbo, na to stačí Kii atmosféra
No nevím,pro tebe je možná TSI zázrak,ale zas tak žhavé to ve skutečnosti není.Ani nevidím GDI v poměru výkon spotřeba na nějaký super výsledek.To zatím odhaduji.Daleko více se mi líbí toto:[odkaz]
Vyladili to kluci šikmoocí asi slušně.Konkurovat zřejmě může i dieslům,výkonem i spotřebou,ale má to čistší emise.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku