Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia Stinger se loučí speciální edicí. Vznikne jen 1000 exemplářů

Jan Zajíc
Diskuze (24)

Kia Stinger, model, který hrál roky roli vlajkové lodi jihokorejské značky, se v příštím roce rozloučí bez nástupce. 

Stinger se představil v roce 2017 a už tehdy automobilka avizovala, že nový vůz nemá ambice stát se prodejním trhákem, spíše měl pozvednout vnímání značky a stát se názornou ukázkou toho, co všechno jsou korejští inženýři schopni vytvořit.

Video se připravuje ...

Velkou pozornost vzbudilo především nejvýkonnější provedení, spoléhající na dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový šestiválec. Ten původně poskytoval maximální výkon 272 kW, po úpravách o dva roky později se výkon snížil na 269 kW.

A právě pro šestiválcovou verzi Kia připravila speciální "rozlučkovou" edici, která bude omezena na pouhých 1.000 exemplářů. Dostupná by měla být globálně, na ceny si ale ještě budeme muset počkat.

Verze s označením Tribute Edition nabídne především kosmetické změny. Zájemci si například budou moci objednat matně šedý lak Moonscape, druhou možnost představuje zelená Ascot Green. Zpětná zrcátka a brzdové třmeny Brembo jsou černé, stejně jako 19palcová kola.

Uvnitř najdeme hnědé kožené čalounění, dekory ve stylu uhlíkových vláken a dostat by se mělo i na štítek s číslem konkrétního exempláře v rámci 1000kusové série. Opěrky hlavy pak ozdobí výšivka stylizované vosy. Stinger totiž v angličtině znamená žihadlo.

Na techniku Kia nesahala, očekávat tak můžeme stejný výkon jako u běžné šestiválcové verze.

Jan Zajíc
Diskuze (24)

Doporučujeme

22. 12. 2022 17:02
Re: Re: mysleli to dobře
A prave na tech hlavních trzích byl G70 důvodem proc Stinger moc nešel. Vetsina dala prednost Genesis.
22. 12. 2022 13:59
Re: Úspech
na jiných trzích RWD verze byla... dokonce i v UK, to jenom do EU nepřišla?
22. 12. 2022 13:08
Re: Bych
Pěkný, jak se ten první zbavil všech znáčků KIA :D
Avatar - fOE
22. 12. 2022 13:06
Re: Úspech
V zajmu plurality nazoru: nebudu souhlasit. :D

Stinger mel potencial, ale 1-2 kontroverzni rozhodnuti po ceste to podle me zabili. Zacnu tim mensim: Vsichni se tesili na nepremiovou vicevalcovou zadokolku, jenze pak byl Stinger k dispozici jen 4x4. Ze je to na kazdej den zadanejsi volba je jasne, ale ta zadokolka mohla mit nizsi cenu a taky si udelat jeste lepsi image v testech.
No a ted ten kardinalni problem: cena. Uprimne tomu nerozumim a vazne by me zajimala ekonomika tohohle projektu, jestli meli variabilni naklady minusove a tak zamerne nastavili cenu tak aby toho moc neprodali, nebo o co slo. Takhle to jinak fajn auto zustalo odsouzene k tomu byt videt vic na plakatech nez v realite. To ja za uspech povazovat nemohu. A abych to dal do kontrastu, cca v case kdy prisla Kia se stingrem prisel i Hyundai s N, konkretne i30 N, a tohle ja povazuju za imagemaker a zasah do cerneho. Auto, ktere za penize golfu nabidlo vic, ktere krom toho, ze bylo chvaleno snad ve vsech v testech clovek i potkaval, na silnicich, na srazech, na okruhu. A to vse diky tomu ze melo nejen dobrou techniku, ale i cenu. i30 N je za me ten pocin co u me zmenil uvazovani a pohled na koncern Kia+Hyundai, ne Stinger kterej nepotkam (az na souseda, kterej si cernej stinger GT pred rokem poridil, mimochodem jak ho ted vidim kazdej den tak v te cerne stejne zabite auto jako kterakoliv Audi A5 v cerne... nuda, nic).

Takze za me i30 N hop :yes: , stinger flop :no: .
Avatar - Barry Lyndon
22. 12. 2022 11:23
Re: mysleli to dobře
Nemám z toho radost, resp. je mi to jedno, nějaká Kia je pod mou rozlišovací schopností. Nicméně to auto nemělo cílovou skupinu. Kdo ocenil techniku a akceptoval cenovku nemohl rozdýchat laciný infantilní design. Komu se laciný infantilní design (odpovídající tuzingovému počinu tak tu za 300tis) líbil, ten zase neakceptoval cenovku. Prostě to bylo celé špatně a já jsem to fakt říkal už při představení. :D