Koenigsegg: Techniku švédských superaut by mohly použít i normální vozy

Švédský Koenigsegg se od svého založení v roce 1994 zabývá výhradně těmi nejrychlejšími supersporty. Firma se chtěla běžnějšími auty zabývat již v minulosti, nyní se ale tyto plány jeví reálnější než dříve. Technika vyvinutá Koenigseggem by se mohla objevit i v normálnějších vozech, než je třeba brutální One:1.
Pracovníci firmy sídlící ve švédském Ängelholmu mají mnohdy zajímavé myšlenky, vzpomeňme na chybějící konvenční převodovku v Regeře nebo vložky válců z nanomateriálu v Ageře, které by rádi aplikovali i do běžnějších vozidel, než je superauto s výkonem kolem 1.000 koní.
Možnost aplikace techniky Koenigseggu v běžných automobilech naznačil přímo šéf firmy Christian von Koenigsegg v rozhovoru pro server Carthrottle. Ten uvedl, že by v rámci společnosti mohl existovat prostor, jak využít vyvinutou techniku v normálních autech.
Neznamená to však, že by Koenigsegg začal v následujících letech nabízet kompaktní hatchback nebo rodinné kombi. Tato značka si má totiž podle von Koenigsegga uchovat svoji exkluzivitu: „Myslím, že by značka Koenigsegg měla zůstat v dosavadní unikátní oblasti, vyrábět extrémní vozy a nadále tlačit na limit.“
Řešením by však mohl být vznik nové značky v rámci stávající společnosti. Von Koenigsegg nevylučuje ani případnou spolupráci s dalšími výrobci.
O expanzi Koenigseggu do světa normálnějších aut se mluví již několik let. V roce 2009 firma prezentovala čtyřmístný koncept Quant, v minulých letech se též spekulovalo o příchodu menšího a dostupnějšího sporťáku ve stylu Porsche 911. Letos ale šéf Koenigseggu tyto spekulace kategoricky odmítl a uvedl, že si v nabídce firmy dovede spíše představit čtyřdveřový automobil. Takový vůz by na trh mohl dorazit do pěti let.
Zatím si zákazníci Koenigseggu musí vystačit s aktuálním portfoliem, čítajícím výhradně hypersporty. Ageru RS doplňují „megaauto“ One:1 s výkonem jeden megawatt a plug-in hybrid Regera.