Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Konec podvodům! Škodovka vydává certifikáty potvrzující originalitu veteránů

Lukáš Volšický
Diskuze (9)

Vlastníte historickou škodovku a chtěli byste její pravost potvrdit ostatním? Kontaktujte tovární archiv Škody Auto a nechte si vystavit originální certifikát původu.

Hýčkáte si v garáži investiční klasickou škodovku a přejete si, aby vás při budoucím prodeji opustila za co nejlepší cenu? Mladoboleslavská automobilka otevřela své archivy majitelům a už dlouhá léta vydává certifikáty původu potvrzující pravost starších vozů. Pro sběratele hledající originální veterány v autentickém stavu odpovídajícím specifikaci, s jakou opustily výrobní linku, tak mohou být opravdu zásadním ukazatelem.

Tovární archiv Škody Auto vydává certifikáty původu už od roku 2009, dosud jich vydal přes 400 a zájem nadšenců stále roste. Pracovníci archivu hledají detailní informace o konkrétních veteránech značky na základě sériových čísel podvozku, motoru, karoserie štítku vozu nebo technického průkazu.

I díky tomu se nadšenci mohou dozvědět zajímavosti o úplných začátcích historie jejich miláčků. Škoda Auto eviduje data výroby a prvního prodeje, místa prodeje a u vozů vyrobených do 40. let minulého století i jméno prvního majitele. Archiv automobilky umí nalézt také původní barvu laku nebo typ čalounění.

„V archivu máme fyzické záznamy k 99 procentům vyrobených automobilů, přibližně od roku 1909 do konce 80. let. V systémech umíme dohledat i novější vozy, ale neposkytujeme informace k vozům z aktuální či nedávné produkce,“ vysvětluje proces Lukáš Nachtmann z archivu značky Škoda Auto.

Škodovka navíc vydává certifikáty pouze originálním vozům. Pokud zjistí, že hledaný vůz je pouhou bezcennou skládačkou z více aut nebo prošel zásadní přestavbou, certifikát původu a pravosti pochopitelně nevydá. To výrazně zpříjemní nákup i prodej až podezřelých klasických škodovek.

Vydání certifikátu pravosti zpravidla trvá delší dobu, obvykle jeden až tři měsíce podle vytížení archivu i reakcí žadatele na upřesňující dotazy. Certifikát pak není nutno vyzvedávat osobně, automobilka jej pošle po zaplacení poštou. Kompletní ceník je zveřejněn na oficiálních stránkách archivu Škody Auto a najdete jej i u nás v galerii.

Základní sazba za vydání certifikátu je 1700 Kč, snížená sazba při nedostatku údajů 1100 Kč a za rozšířený certifikát včetně příloh zájemci zaplatí 2500 Kč. Služba je zpoplatněna i hodinovou sazbou – jednoduchá rešerše vychází na 400 Kč za hodinu, náročná rešerše pak na 600 Kč za hodinu.

Mladoboleslavská Škodovka ověřování pravosti vozů připomíná v souvislosti se zahraniční návštěvou dvou polských Favoritů, jejichž nadšení majitelé si pro své certifikáty přijeli osobně. Oba vozy jsou v rukách jedné rodiny, v minulosti prošly pečlivou rekonstrukcí a nyní mají i odpovídající „rodné listy“. Během výletu po střední Evropě najely asi 1400 kilometrů.

Video se připravuje ...

Lukáš Volšický
Diskuze (9)

Doporučujeme

10. 10. 2023 22:52
Re: 1400 km...
Tak i v té době se dalo jezdit jinak - Já měl tehdy hned po Fáčku Ford Escort - s tím jsem byl pak v Umagu, pak Mazdou 323F také (ta už měla klimu) ;-) Nějaký zázračný rozdíl, až na tu klimu, to nebyl... Jasně, loni jsem byl na Krku Touranem 2G a to už je jiné cestování :yes:

Jinak neměl bych problé jezdit s Fáčkem na výlety, bylo to pohodový auto ;-)
10. 10. 2023 10:53
Sicília
Minulý rok absolvoval známy cestu z Bratislavy až na Sicíliu a naspäť. 2000km tam, 2000km späť... s Favoritom ;-)
9. 10. 2023 23:41
Tahle verze Favorita...
....měla suverénně nejméně povedenou masku. Ta první byla osobitá, ta třetí pěkná, tahle je prostě jen ošklivá... :-(
9. 10. 2023 19:49
Re: 1400 km...
....25 let zpět. To je ale naprosto zásadní informace :D :yes:
Avatar - Ronault.
9. 10. 2023 18:32
Re: 1400 km...
Tak stačí se podívat na mého Silverlina v recenzi ;-)
800 je pohoda, my byli San Benedetto del Tronto a v pohodě...a v létě bez klimy, na střeše zahrádka, v kufru LPG, dva dospělí, dvě děti....a takhle jsme jeli dva Favority najednou.

Já s ním občas jezdím a nepřijde mi to nějaké utrpení. Nefouká do toho, neprší, vše funguje, sedačky mě netlačí do zadku jak v GTI...
Trochu horší by to bylo kolegovou 911 Targa z roku 77, tam už v říjnu fakt fouká a minule jak tak byl v říjnu v Grazu na kongresu, bylo to horší. Ale Prahu bez střechy jsme dali v květnu v pohodě, ještě mě i přestalo bolet v krku :D