Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kontroverze zlevnila a zpomalila: BMW XM se začíná prodávat s šestiválcem

Lukáš Volšický
Diskuze (16)

Mnichovské BMW zahajuje prodej nového základního BMW XM 50e s plug-in hybridním šestiválcem. Za výrazně dostupnější kontroverzi zaplatíte minimálně 3,24 milionu korun.

Pamatujete si, když BMW XM přitáhlo velkou pozornost až extrémním designem? Mnichovská značka BMW jej představila při oslavách 50. výročí legendární divize M jako historicky druhý samostatný M model a následně jej uvedla do prodeje ve dvou specifikacích – standardní a vrcholné Label Red. Dokonce i v Česku se novinka rychle vyprodala a teď se v Evropě začíná prodávat i v nové základní verzi.

BMW v Evropě zahajuje prodej BMW XM 50e. To se stává nejúspornějším, nejekologičtějším a jedním z nejpomalejších modelů s nejrychlejším písmenkem v abecedě, jak značka svému M říká. Novinka už je k dispozici v českém konfigurátoru a je k objednání u tuzemských autorizovaných prodejců.

Technickým základem nejlevnějšího BMW XM 50e je přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec B58 se sportovní osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic od ZF, pohonem všech kol xDrive a plug-in hybridní elektrifikací. Automobilka uvádí, že nejslabší verze modelu XM disponuje maximálním výkonem 350 kW (476 koní), točivým momentem až 700 Nm, akcelerací z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy a elektronicky omezenou maximální rychlostí 250 km/h.

Video se připravuje ...

Výkonnější modely s osmiválci přitom disponují výrazně vyššími výkony – standardem BMW XM doposud bylo 480 kW (653 koní), přičemž vrcholná verze Label Red se může pochlubit solidními 550 kW (748 koňmi). Ty umí vyrazit dech až brutálním zrychlením z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy, respektive 3,8 sekundy.

Nový nejslabší plug-in hybrid z rodiny XM je současně pomalejší než „modelově nižší“ sourozenci z portfolia „malých M“ označovaných M Performance, jako je dieselové BMW X3 M40d nebo benzinové BMW M235i Gran Coupé – oba zvládají sprint z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy.

Plug-in hybridní technikou je XM 50e stejné jako výkonnější modely a disponuje vysokonapěťovým lithium-ion akumulátorem s celkovou kapacitou 29,5 kWh (využitelná 25,7 kWh). BMW oficiálně uvádí, že základní XM 50e umí ujet až 83 kilometrů čistě na elektřinu a dosáhnout malé kombinované spotřeby 1,3 l/100 km v cyklu WLTP.

V Česku se nové základní BMW XM 50e začíná prodávat se základní cenou od 3.240.900 Kč a je o více než jeden milion korun levnější než výchozí standardní BMW XM. Výroba nového modelu pak bude zahájena už letos v březnu.

Lukáš Volšický
Diskuze (16)

Doporučujeme

4. 2. 2024 12:40
Re: Bizár
potkavam cernou, tmave modrou a bilou kolem Prahy.. Dokonce jednu ma znamej
Avatar - lyon667
4. 2. 2024 10:25
Re: Bizár
A kde se koncentrují? V provozu jsem potkal zatím jen jedno jediné.
4. 2. 2024 09:38
Re: Bizár
pokud vim prodalo se jich vic jak 100 za pul roku u nas coz vzhledem k cene je velkej uspech. Ja nemam ani tolik problem s designem (za me lepsi nez x6 nebo GLE c), ale s technikou. Neotviratelna strecha, pouze sportovni sedacky a hlavne to nema vzduch. SUV co nejde zvednout aspon na 250 je kram do mesta..
4. 2. 2024 06:18
Re: Bizár
To neznamená nic, mohly být nízké, o tom, že je to nevzhledná obluda to taky nic nevypovídá.
Avatar - PicoBello
3. 2. 2024 20:44
Strašné...
Vždy keď to auto vidím, som úprimne zdesený z dizajnu. Niečo absolútne neuveriteľné.