Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada Samara za cenu, kterou nečekáte: Kolik najela do dnešních dnů?

Lada Samara 2108
Lada Samara 2108
Lada Samara 2108
Lada Samara 2108
13 Fotogalerie
Tomáš Dusil
Diskuze (7)
Na svého času revoluční Ladu Samaru, první ruské auto s pohonem předních kol, dnes častěji narazíte snad jen v zemích bývalého Sovětského svazu. Nyní je však na prodej mimořádně zachovalý kus v sousedním Německu. Na kolik si jej Němci cení?

Na známém inzertním německém serveru Mobile.de je na prodej na pohled vcelku obyčejná třídveřová Lada Samara 2108, vyrobená v revolučním roce 1989. Oděna do slušivé vínové barvy, kterou zdařile doplňuje světle čalouněná kabina je výjimečná stavem, takřka rovným novému vozu.

Do dnešních dnů vůz stihl najet pouhých 5600 km! A měl pouze jednoho majitele. Dle informace prodejce, firmy Genex Automobile a Technik z města Brandis nedaleko Lipska vůz splňuje emisní normu Euro 1, což značí, že motor této lady již pracuje s řízeným katalyzátorem. Vůz pohání motor o objemu 1,3 litru s rozvodem OHC, s jehož vývojem tehdy Rusům pomáhala firma Porsche. Vzhledem k objemu nabízí solidní výkon 48 kW.

Prodávající si vůz cení na značných 7.900 eur, tedy v přepočtu 203.228 korun. Ano, je to hodně peněz za Ladu Samaru a my bychom si tento vůz určitě nekoupili, byť jistou historickou hodnotu vzhledem k přelomové koncepci ve své době určitě má.

Zajímavé je, že uvedená firma má v nabídce také ještě mnohem vzácnější Ladu Samaru Cabrio/Pick-up, kterou si cení na 3.750 eur, tedy 96.469 korun. Ta je již poháněna motorem 1.5, opět částečně vyvinutým s pomocí Porsche a vybavena pětistupňovou převodovkou od ZF. Na podivném, leč zajímavém designu má údajně značný podíl známá italská firma Pininfarina. Ano, tato lada dává za uvedenou cenu již docela smysl.

Vstoupit do diskuze (7)