Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada Samara za cenu, kterou nečekáte: Kolik najela do dnešních dnů?

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 21. 10. 2017
13
7
Zobrazit náhledy (13)
Lada Samara 2108 Lada Samara 2108 Lada Samara 2108 Lada Samara 2108 Lada Samara 2108 Lada Samara 2108 Lada Samara 2108 Lada Samara 2108
Na svého času revoluční Ladu Samaru, první ruské auto s pohonem předních kol, dnes častěji narazíte snad jen v zemích bývalého Sovětského svazu. Nyní je však na prodej mimořádně zachovalý kus v sousedním Německu. Na kolik si jej Němci cení?

Na známém inzertním německém serveru Mobile.de je na prodej na pohled vcelku obyčejná třídveřová Lada Samara 2108, vyrobená v revolučním roce 1989. Oděna do slušivé vínové barvy, kterou zdařile doplňuje světle čalouněná kabina je výjimečná stavem, takřka rovným novému vozu.

Do dnešních dnů vůz stihl najet pouhých 5600 km! A měl pouze jednoho majitele. Dle informace prodejce, firmy Genex Automobile a Technik z města Brandis nedaleko Lipska vůz splňuje emisní normu Euro 1, což značí, že motor této lady již pracuje s řízeným katalyzátorem. Vůz pohání motor o objemu 1,3 litru s rozvodem OHC, s jehož vývojem tehdy Rusům pomáhala firma Porsche. Vzhledem k objemu nabízí solidní výkon 48 kW.

Prodávající si vůz cení na značných 7.900 eur, tedy v přepočtu 203.228 korun. Ano, je to hodně peněz za Ladu Samaru a my bychom si tento vůz určitě nekoupili, byť jistou historickou hodnotu vzhledem k přelomové koncepci ve své době určitě má.

Zajímavé je, že uvedená firma má v nabídce také ještě mnohem vzácnější Ladu Samaru Cabrio/Pick-up, kterou si cení na 3.750 eur, tedy 96.469 korun. Ta je již poháněna motorem 1.5, opět částečně vyvinutým s pomocí Porsche a vybavena pětistupňovou převodovkou od ZF. Na podivném, leč zajímavém designu má údajně značný podíl známá italská firma Pininfarina. Ano, tato lada dává za uvedenou cenu již docela smysl.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - wakantanka
Žádná krasavice
wakantanka
| 23. 10. 2017
Na druhej strane sa ale kusy z prvych rokov vyroby rozpadavali vo vnutri hadam este cestou k predajcom. Obe auta vsak boli silne pozadu oproti zapadnej konkurencii a vieme preco.
Avatar - Barrichello
Žádná krasavice
Barrichello
| 22. 10. 2017
navíc Samara měla výrazně lepší a výkonnější motory >:D
Avatar - Barrichello
Žádná krasavice
Barrichello
| 22. 10. 2017
tak ten fakt nevnímám. Favorit není o nic hezčí. >:D
Žádná krasavice
Arese
| 22. 10. 2017
Pokud nevnímáš ten zásadní rozdíl ve prospěch Fáčka, nemá cenu se s tebou o designu bavit! >:D
Žádná krasavice
gargamel1
| 22. 10. 2017
Ako keby bol Favorit na tom lepšie