Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia nekončí. Ypsilon se dočkal nového motoru. Je to hybrid

David Bureš David Bureš 9. 3. 2020 • 17:04
30
8
Zobrazit náhledy (30)
Lancia Ypsilon Monogram Lancia Ypsilon Monogram Lancia Ypsilon Monogram Lancia Ypsilon Monogram Lancia Ypsilon Monogram Lancia Ypsilon Monogram Lancia Ypsilon Monogram Lancia Ypsilon Monogram Lancia Ypsilon Monogram Lancia Ypsilon Monogram Lancia Ypsilon Monogram Lancia Ypsilon Monogram Lancia Ypsilon Monogram Lancia Ypsilon Monogram Lancia Ypsilon Monogram Lancia Ypsilon Monogram Lancia Ypsilon Monogram Lancia Ypsilon Monogram Lancia Ypsilon Monogram Lancia Ypsilon Monogram Lancia Ypsilon Monogram Lancia Ypsilon Monogram Lancia Ypsilon Monogram Lancia Ypsilon Monogram Lancia Ypsilon Monogram

Lancia Ypsilon se v současné generaci vyrábí již od roku 2011, na domácím trhu se jí však nadále daří, a tak se pro rok 2020 dočkala důležité inovace.

Se značkou Lancia je to pro koncern Fiat Chrysler Automobiles jako na houpačce. Většinu jejích prodejů tvořila Itálie, a tak se v roce 2017 postupně stáhla jen na domácí trh. Tam je ale její Ypsilon nadále natolik populární, že pořád patří mezi nejprodávanější auta, a to navzdory tomu, že se současná generace vyrábí již od roku 2011. A tak se místo dříve plánovaného ukončení výroby ypsilon dočkal modernizace.

Díky neutuchajícímu zájmu se dokonce najednou spekulovalo o příchodu nové generace, v současné situaci je ale pro značku výhodnější upravit stávající provedení. To už je dávno zaplacené, a tak jeho inovace stojí minimální prostředky, což je v době celoprůmyslového šetření klíčová věc.

Lancia Ypsilon se tak pro rok 2020 dočkala nové motorizace. Až tolik nepřekvapí, že jde o stejné hybridní ústrojí, které se již dříve objevilo v modelech Fiat, 500 a Panda, které jsou prodávány po celé Evropě.

Konkrétně jde tedy o mildhybrid se srdcem v podobě nově vyvinutého litrového tříválce o výkonu 51 kW a točivém momentu 163 N.m. Nový motor řady FireFly se dvěma ventily na válec spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou. Spalovací jednotku doplňuje 12V elektrický motor fungující jako startér-generátor a lithium-iontová baterie s kapacitou 11 Ah, která je rekuperací brzdné energie dobíjená během zpomalování. Elektrický motor pak poskytuje výkon 3,6 kW a pomáhá při startování spalovacího motoru a akceleraci.

Motor již splňuje emisní normu Euro 6D-Final. Ypsilon s ním zrychlí z 0-100 km/h za 14,2 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 163 km/h. V italské nabídce pak nadále zůstává též stávající dvanáctistovka Fire s 51 kW a 102 N.m, schopná jezdit i na LPG, stejně jako dvouválec 0.9 TwinAir s možností jízdy na CNG.

Mildhybridní varianta je aktuálně nejdostupnější motorizací pro ypsilon. Na italském trhu s ní vůz začíná na 14.450 eurech, což je v přepočtu asi 368.000 korun. Fiat 500 mimochodem s tím samým motorem v Itálii startuje na 15.150 eurech (zhruba 386.000 korun).

Lancia loni podle statistik evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) prodala 58.938 aut, o 20,6 % více než o rok dříve. S jediným modelem, působícím navíc na jediném trhu, tak udala více vozů než Alfa Romeo, jejíž nabídka je mnohem bohatší a nabízená v celé Evropě. Ta v roce 2019 podle statistik ACEA dosáhla na 53.876 prodaných vozů, o 35 % méně než o rok dříve.

Podle analytiků má úspěch ypsilonu několik důvodů. Italové jsou domácím značkám odjakživa věrni, navíc ypsilon je dnes jediný zástupce italských automobilek v Itálii tak populárním segmentu malých hatchbacků – Fiat po konci punta žádný takový model ve svém portfoliu nemá. Lancia přitom šikovně cílí na ženy, mezi nimiž se díky svému stylu ypsilon stal nesmírně populární. A tak se FCA rozhodně vyplatí držet ypsilon nadále v nabídce. Jen si asi vedení trhá vlasy, že značka s minimálními náklady prodává více vozů než Alfa Romeo, do níž naopak v minulých letech byly investovány miliony eur. Přitom bez většího úspěchu...

Související články

Témata
Avatar - .StenLi.
11. 3. 2020 19:23
Ked Bures v nadpise oznaci nieco za hybrid..
Ochvilu bude u Buresa hybridom aj Rapidka s vysavacom v krufi :(
10. 3. 2020 12:51
Škoda, že Fiat...
instalací tohoto motoru neprodloužil život taky skvostnému Puntu! :-( Kdoví, kdy v segmentu B příjde s nástupcem... ;-\
Avatar - JFK
10. 3. 2020 08:32
Re: Buchanka po italsku
Já na to auto teď koukal v Berlíně na Kurfürstendamm a live to není tak hrozný jako na fotkách. A dele než dvanácettroska se to vyrábět stejně nebude. Ta dostala facelift po 17 letech výroby
9. 3. 2020 18:52
Re: skoda
hm.....
Avatar - 3_diamanty
9. 3. 2020 17:56
Re: Buchanka po italsku
stale je to sikovne mini... tieto minikusky starnu velmi pomaly... pretoze u nich je nadalej najvacsou prednostou kompaktnost jednoduchost ovladatelnost ... tu netreba 10 palcovy tablet ani to aby si auto s tebou "povidalo" jak u debilov ... takze za mna je fajn ze Y-ka este nekonci... a budem rad ked ostane vo vyrobe este dalsich aspon 5 rokov .. no a v torine si este nadalej aspon mozu drbat hlavu o stenu ako "spravne " sa s lanciou pred rokmi rozhodli ... ;-\

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku