Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Land Rover Defender je tu v rallye verzi! Kde hodlá závodit?

David Bureš
Diskuze (0)

Specialista na stavbu soutěžních Land Roverů, firma Bowler, se vrhla na nový Defender. Jestli byste však čekali nasazení "defíka" na Rallye Dakar, pletete se.

Bowler je už léta renomovaný specialista na stavbu soutěžních offroadů s technikou Land Roveru. Vybudoval si takové jméno, že od roku 2019 patří přímo pod hlavičku britské automobilky, respektive její divize speciálních projektů. Nyní přitom přichází s nejnovějším dílem, Land Roverem Defender upraveným pro potřeby rallye.

Novinka se jmenuje Bowler Defender Challenge a jejím základem je kratší, třídveřová verze Defender 90. Konkrétně pod kapotou pracuje motor s obchodním označením P300, tedy turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 221 kW a točivém momentu 400 N.m. Stejně jako v případě sériové verze je spárován s pohonem švech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou.

Právě pohonné ústrojí nebylo nějak upravováno kvůli snížení provozních nákladů, aby takový soutěžní Defender byl dostupný i méně zkušeným závodníkům.

Bowler Defender Challenge totiž není soutěžní speciál pro královské závody typu Rallye Dakar, nýbrž pro značkovou soutěžní sérii určenou pro britské klienty. Odstartovat má v březnu 2022, v plánu je sedm ve Velké Británii pořádaných soutěží pro 12 jezdců. Automobily bude pro tyto potřeby připravovat přímo Bowler, který bude zajišťovat i nezbytný servis a případně i tréninkové jízdy pro nováčky. Nejde přitom o novinku, takový značkový pohér se jezdil už s originálním Defenderem upraveným Bowlerem.

To však neznamená, že by jinak Bowler Defender Challenge byl sériový automobil jen s odstrojeným interiérem a bezpečnostní klecí. Úpravce se totiž detailně zaměřil na podvozek, přizpůsobený soutěžním účelům. Dodatečné výztuhy minimalizují ohyby karoserie na drsném povrchu, zesíleny byly také pomocné rámy zavěšení, a to vpředu i vzadu. Nové nastavitelné tlumiče Fox pak zvyšují světlost o 25 mm. Samozřejmostí jsou pak terénní pneumatiky, obuté na 18palcová kola.

Co se týče interiéru, tak samozřejmostí jsou skořepinové sedačky nebo závodní volant s řadicími pádly a bezpečnostní klec. Novinkou jsou ale dodatečné systémy integrované do elektroniky vozidla, jako je třeba spínání dodatečných soutěžních světel, hasicí systém nebo vypnutí elektroniky vozidla.

Pokud vás Bowler Defender Challenge zaujal, vězte, že v Británii tato rallye novinka vyjde na 99.500 liber, což je v přepočtu bezmála tři miliony korun. V této částce už je přitom zahrnuta také účast v uvedeném značkovém šampionátu v roce 2022. Připlatit si však lze za tréninkové jízdy nebo pomoc s logistikou.

David Bureš
Diskuze (0)