Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Originální Land Rover Defender ještě nezemřel. Bowler z něj staví rallye auto pro normální silnice

David Bureš
Diskuze (1)

Novinka Bowleru na základech původního Land Roveru Defender vypadá drsně a bude poháněná osmiválcem, pořád se však jedná o vůz pro běžné silnice.

Bowler je anglická firma, která se léta specializuje na úpravu vozidel automobilky Land Rover pro závodní účely. Od loňského roku patří přímo britskému výrobci, pod jehož vedením Bowler nyní představuje své první dílo. A je opět šílené, jak od Bowleru bývá zvykem.

Land Rover sice už nabízí novou generaci Defenderu, Bowler se ale rozhodl ještě upravit jeho legendárního předchůdce. Automobil s interním označením CSP 575 tak evokuje původní pětidveřový Defender 110.

Slavný offroad přitom novinka prakticky jen připomíná svojí karoserií s hliníkovými panely, základ je totiž rozsáhle upravený. V útrobách se ukrývá upravený podvozek navržený firmou Bowler, který užívá ve svých závodních speciálech. Architekturu CSP (Cross Sector Platform) společnost poprvé představila už v roce 2014, nyní se však přizpůsobí většímu Defenderu 110, aby se dovnitř vešly čtyři osoby.

O pohon se navíc postará kompresorem přeplňovaný pětilitrový vidlicový osmiválec naladěný právě na 575 koní (429 kW) známý třeba z Range Roveru, který autu umožní zrychlit z 0-100 km/h za zhruba čtyři sekundy.

Bowler přitom zdůrazňuje, že navzdory závodnímu podvozku a notně závodnímu vzhledu jde pořád o automobil homologovaný pro běžné silnice. Popis novinky jako „sakra rychlé rallye auto pro normální silnice“ nebo „má vzhled Defenderu, ale závodní schopnosti Bowleru“ nicméně naznačuje, že půjde o opravdu ostrý stroj se závodním rodokmenem.

„V tomto projektu se snoubí tři věci. Rallye zkušenosti Bowleru, pohonné ústrojí a schopnosti SVO a ikonický tvar Land Roveru,“ popisuje projekt Michael van der Sande, šéf divize Special Vehicles Operation (SVO), pod jehož hlavičkou Bowler aktuálně funguje. Zároveň tvrdí, že něco takového zákazníci opravdu chtějí. „Je tu hodně úprav L316 Defender a toto je konečná iterace výkonu tohoto tvaru,“ říká.

Bowler tudíž tuto speciální novinku hodlá opravdu prodávat. Kvůli náročnému vzniku, stavba CSP 575 zabere asi 1.000 hodin práce, to však nebude žádné levné auto. Bude totiž stát 200.000 liber, což je v přepočtu bezmála šest milionů korun. Výroba bude bez bližších podrobností limitována s tím, že první zákazníci se vozu dočkají v druhé polovině roku 2021.

Jméno Bowler bylo poprvé užito již v osmdesátých letech. Nejvíce se pak firma proslavila na přelomu milénia, se svým speciálem Bowler Wildcat s prvky Land Roveru Defender. Ten se nejen zúčastnil Rallye Dakar, ale také se objevil ve slavném Top Gearu. Později následovaly modely Nemesis a Bulldog.

V roce 2016 však náhle zemřel zakladatel firmy Drew Bowler, a tak se nakonec v roce 2019 společnost stala přímo součástí automobilky Land Rover, s níž už léta úzce spolupracovala. Nadále funguje jako samostatná firma, se svým závodem v městě Belper, byť ji výrobce má pod hlavičkou divize SVO zaměřené na speciální vozy. Nyní pomocí Bowleru chce rozšířit svoji nabídku pro původní Defender, která pořád rovněž čítá různé úpravy nebo renovační práce. Do budoucna se ale Bowler může zaměřit také na úpravu aktuálního Defenderu.

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme