Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Legendární Honda NSX se má vrátit! Jako špičkový elektromobil

Marek Bednář
Diskuze (14)

Sportovní vlajková loď elektromobilů 0 Series Hondy bude po spoustě stránek ojedinělá. Má to být duchovní nástupce modelu NSX.

První Honda NSX byla ryze benzinová, druhá měla hybridní pohonné ústrojí a třetí – pokud skutečně přijde – může být ryzím elektromobilem. Naznačují to slova Tošihira Mibeho, generálního ředitele automobilky.

Honda podle něj „zkoumá sportovní vůz v éře elektromobilů“ a dokonce šel tak daleko, že potvrdil, že „v centru výzkumu a vývoje máme sportovní auto“, cituje ho britský web Autocar, který zprávu přináší. Mibe neodhalil žádné detaily o produkční verzi, ale uvedl, že práce na jejím vývoji „plynule postupují“.

Video se připravuje ...

Sportovní vůz bude vlajkovou lodí nové řady elektromobilů Hondy 0 Series, která se představila spolu s koncepty nových aut na letošním veletrhu CES v Las Vegas. Sporťák této řady má podle Britů mít kabinu posunutou daleko dopředu a minimalistický kokpit, jehož cílem bude co nejvíce omezit rozptylování řidiče.

Nové má být také všechno ostatní. Baterie mají být výrazně tenčí oproti těm, které Honda používá ve svých současných elektromobilech a o pohon se mají starat kompletní jednotky umístěné na nápravách, jejichž součástí bude elektromotor, invertor i převodovka v jednom balení. To má ušetřit prostor.

Hlavně ale sportovní elektromobil bude podle Mibeho mít „zcela jinou příchuť“ od jakéhokoliv jiného vysokovýkonného vozu, který Honda dosud představila. Klíčovým předmětem výzkumu a vývoje tak je zjišťování, jak vozu propůjčit specifický charakter a učinit ho opravdu zajímavým z řidičského hlediska. Jak to dopadne, se zatím musíme nechat překvapit.

Marek Bednář
Diskuze (14)

Doporučujeme

2. 2. 2024 18:18
Jistota
Nevím kdy, ale zcela jistě do konce století budou pro normální ježdění používány jen a pouze elektromobily. Zda na vodík nebo baterku, nevím. Ovšem vývoj akumulátorů s pevným elektrolytem (třeba Toyota), který se chystají do výroby, jednoznačně zvýhodní el auta.
Pokud jde zdroj energie - zde je to složitejší. Nicméně výzkumy na termojaderných zdrojích pokračují velmi rychle. Pokud dejme tomu do 20 let by se podařilo rozběhnout tyto zdroje - není to nereálné - bude elektrické energie k dispozici obrovské množství. To je realita, o které se u nás moc nepíše, protože uhelnojaderná lobby si chce své koryto nechat plnit /ze státního/.
Neexistuje na světě automobilka, která s tím nepočítá.
31. 1. 2024 15:57
Re: Mission X
Jo, bude. Při startu z místa na rovince za ideálních povětrnostnícjh podmínek a plně nabitými baterkami a ještě to nebudeš smět zkoušet moc dlouho. A pak na Ringu tímto tempem zvládne max. 1-2 kola, než se ten sterilní těžkotonážní krám vybije a shoří mu brzdy. A i v těch prvních kolech dostane od mnohem lehčích a třeba i méně výkonných spalovacích supersportů pořádně na budku. :-[] :-[] :-[]
31. 1. 2024 15:54
Re: Nepoučitelný fanatismus
Sakra, co sis to dovolil, takto přímé vysvětlení elektrofašounci nechtějí slyšet! :-[] Protože na něj nemají žádnou smysluplnou odpověď. :-) :no:
31. 1. 2024 15:52
Re: Nepoučitelný fanatismus
Však už se taky neozval. Došly argumenty. :-[]
Avatar - kari.laz
31. 1. 2024 09:20
Re: Nepoučitelný fanatismus
Je úplně jedno jaké bude mít parametry. Klidně může vystřelit za dvě sekundy na stovku. Jenže u auta tohoto typu očekáváš více vjemů. To není jen bezduché zrychlení. Chceš slyšet nádherný zvuk motoru jdoucí do otáček, chceš cítit jak výkon graduje, chceš si s tím hrát, podřadit a vystřelit.
To že tupě šlápneš a plyn a za zvuku kuchyňského robota to zrychlí rozhodně moc emocí nevyvolá. Párkrát tě ohromí zrychlení a pak zjistíš, že jinak je to nuda a stejně se tím někde budeš ploužit, protože žádné jiné emoce to nepřivodí.