Legendární offroad jako plug-in hybrid. Jeep Wrangler 4xe se začíná prodávat v Evropě
Jeep slibuje, že plug-in hybridní Wrangler nebude z hlediska terénních vlastností za svými konvenčními bratry nijak zaostávat.
Přísnější emisní normy v kombinaci s rostoucím zájmem zákazníků o elektrifikované vozy znamená, že nabídka různých hybridů se postupně rozšiřuje. Aktivní na tomto poli je aktuálně také americký specialista na terénní auta a SUV Jeep, který rozšiřuje nabídku plug-in hybridů. Po Renegadu a Compassu se tak hybridní verze do zásuvky dočkal také legendární offroad Wrangler.
Jeep Wrangler 4xe poprvé debutoval loni na podzim, jen čtyři měsíce poté však značka spouští jeho prodeje i v Evropě. Zatím je však auto k dispozici jen v rámci předobjednávek, a to pouze na vybraných trzích. Česká republika mezi nimi v tuto chvíli není, konkrétně jde o Itálii, Španělsko, Německo, Francii, Švýcarsko, Nizozemí, Belgii a Rakousko, tedy obecně země, kde je zájem o terénní auta a kde různě zvýhodňují elektrifikované automobily. Fyzicky se u prodejců v těchto zemích vůz objeví před začátkem léta.
Automobil bude zpočátku k dispozici prostřednictvím specializovaného webu, když první vozy budou pocházet z úvodní edice, jednoduše nazvané "First Edition." Ta sází na bohatou výbavu včetně 18" kol, full-LED světlometů, navigaci s 8,4" displejem, adaptivním tempomatem nebo kamerami vpředu i vzadu. Karoserie přitom bude lakována jedním z jen tří nabízených odstínů, Black, Granite Crystal a Bright White, které jsou mezi evropskými zákazníky údajně nejoblíbenější. Jeep navíc umožňuje i dodání domácího wallboxu.
Co se týče samotného ústrojí v útrobách, tak automobilka hovoří o kombinovaném výkonu 300 koní (221 kW). Ten je výsledkem spolupráce přeplňovaného benzinového čtyřválce o objemu dvou litrů a dvou elektrických generátorů, které doplňují osmistupňová automatická převodovka TorqueFlite a sada akumulátorů. Ta umožňuje čistě elektrický dojezd až 50 kilometrů.
Automobilka zdůrazňuje, že jde o technicky nejvyspělejší ústrojí, které kdy nabídla. Systém je navíc perfektně integrovaný do systému pohonu všech kol, plug-in hybridní Wrangler se tudíž má terénními schopnostmi vyrovnat svým bratrům s konvenčním pohonem. Při představení americké specifikace totiž Jeep zdůrazňoval možnost objednání uzávěrek diferenciálu či elektricky odpojitelného stabilizátoru, případně brodivost až 76 centimetrů. Zda takové schopnosti nabídne i evropská varianta, či zda bude její nabídka nějakým způsoben omezena, není v tuto chvíli jasné.
Jeep Wrangler 4xe je spolu s dříve uvedenými plug-in hybridy Renegade 4xe a Compass 4xe součástí plánu automobilky na elektrifikaci kompletního portfolia, k níž dojde během následujících letech. Výsledkem má být to, že od každého nabízené modelu bude k dispozici buď elektromobil nebo hybridní varianta.