Lexus LC 500 Convertible oficiálně: V krásném autě s osmiválcem nyní i bez střechy

Lexus LC 500 Convertible
Lexus LC 500 Convertible
Lexus LC 500 Convertible
Lexus LC 500 Convertible
18 Fotogalerie
Diskuze (9)

Kupé LC 500 nás během testování uhranulo. Předpokládáme, že ve stejném autě, jen s otevřeným nebem nad hlavou, tomu nebude jinak.

Už jsou to dva roky, co nám krásné kupé Lexus LC 500 dělalo společnost v tradičním redakčním testu. Tenkrát jsme jej zcela právem označili za největší pecku roku, dost možná i desetiletí. Auto za ty dva roky skoro vůbec nezestárlo, jeho nadčasového křivky pořád vypadají jako nějaký futuristický koncept. Nabídku modelové řady teď luxusní značka obohacuje o verzi Convertible, tedy neméně působivý kabriolet.

Oficiálně jej představuje na právě probíhajícím autosalonu v Los Angeles. Úplné překvapení to ale není, vždyť otevřená verze modelu LC se coby koncept ukázala už začátkem letošního roku, prohlédnout jsme si jej mohli například v březnu na výstavišti v Ženevě.

Kabriolet se ve srovnání s kupé liší jen minimálně. Má 4760 mm na délku, 1920 mm na šířku, výška činí 1350 mm a rozvor má hodnotu 2870 mm. Ve srovnání s kupé je tedy auto o 10 mm kratší a 5 mm vyšší. Střecha je plátěná a skládá se za zadní sedačky. Stáhnete ji za 15 sekund, na opětovné natažení potřebujete o sekundu více. Celý proces můžete obstarat v rychlosti do 50 km/h.

Zdaleka to není tak, že by Lexus jen vzal kupé a uříznul mu střechu. Japonci značně přepracovali podvozek, zapracovali na akustice či řízení teploty. Se staženou střechou můžete jezdit, i když není zrovna třicet nad nulou, nechybí totiž foukání teplého vzduchu přímo na krk.

Video placeholder
Lexus LC Convertible oficiálně • Zdroj: Lexus

Interiér už dobře známe, pro kabriolet neprošel žádnými zásadními úpravami. Ve výbavě nechybí odvětrávaná a vyhřívaná sedadla, stejně jako volant. Zcela beze změn zůstává i multimediální systém Remote Touch, což pro některé může být malinké zklamání. Tento infotianment se ovládá prostřednictvím dotykového touchpadu a jak jsme si už několikrát posteskli, není to zrovna intuitivní řešení. Dobrou zprávou budiž alespoň to, že v průběhu příštího roku se systém naučí službu Android Auto, která doplní Apple CarPlay a Amazon Alexa.

Pod dlouhou kapotou není uložené žádné překvapení, což je jedině dobře. Najdeme tu pětilitrový atmosférický osmiválec, který už známe z kupé. Naladěný je na výkon 351 kW v 7100 otáčkách a 540 newtonmetrů točivého momentu. Na podrobnější technická data si ještě musíme počkat, Lexus je zatím drží pod pokličkou. Motor se páruje s desetistupňovým automatem a pohání zadní kola.

Prodeje odstartují v létě příštího roku. Do té doby bychom se měli dozvědět poslední chybějící detaily a hlavně české ceny.

Vstoupit do diskuze (9)