Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus LFA zlepšil vnímání značky veřejností

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 13. 4. 2015 • 14:50
50
8
Zobrazit náhledy (50)
Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA Lexus LFA
Dvoumístné supersportovní kupé Lexus LFA podle zástupců automobilky výrazně pomohlo vylepšit její obraz v očích zákazníků.

Historie modelu Lexus LFA se začala psát již před patnácti lety a veřejnosti se první koncept představil v lednu roku 2005 jako LF-A. Cesta k sériovému modelu zabrala dalších téměř pět let a během ní byl představen druhý koncept kupé LF-A a následně studie roadsteru.

Premiéra sériového LFA, z jehož označení zmizela pomlčka, se odehrála v říjnu roku 2009 na autosalonu v Tokiu. Produkce série pětiset exemplářů supersportovního kupé s výjimečným desetiválcem v přídi se rozeběhla v prosinci roku 2010 a byla ukončena o dva roky později.

Většina supersportů zazáří, užije si svých pět a někdy i více minut slávy, aby následně uvolnila prostor svému nástupci, ale Lexus LFA se nástupce nedočkal. To je možná jeden z důvodů proč je i více než pět let od svého představení a téměř tři roky od ukončení výroby stále v hledáčku médií i příznivců supersportů.

Mark Templin, viceprezident Lexus International, se o LFA a jeho odkazu rozpovídal v rozhovoru pro MotorAuthority, v němž mimo jiné uvedl, že mezi důvody neklesající popularity tohoto modelu patří i dlouhý vývoj, na jehož konci stál stroj, odhalující skutečné schopnosti a možnosti své značky.

Pro Lexus, jehož historie se začala psát v roce 1989, představoval vývoj modelu LFA finančně náročný program. Ten se ovšem i podle Templina velmi dobře odrazil v image značky, která byla i přes tehdy nabízený sériový model IS F vnímána především jako usedlá a s ohledem na sportovní vozy velmi konzervativní.

V současnosti má Lexus poměrně pestrou paletu modelů, v níž lze narazit na modely, v jejichž označení figuruje písmeno F, které se mohou přímo postavit evropské konkurenci v podobě vozů BMW s nepřehlédnutelným M ve svém názvu.

Díky tomu a plánům na další výkonné modely, které ovšem nebudou mířit mezi astronomicky drahé supersporty nemá nyní Lexus potřebu se zabývat vývojem modelu svou technikou a schopnostmi přímo navazujícího na LFA, což Mark Templin uvedl již dříve a nyní opět potvrdil.

Ohledně sportovně zaměřených modelů se hodlá Lexus věnovat především vozům s označením F-Sport a sériím F, z nichž těmi nejnovějšími jsou kupé RC F a sedan GS F.

Pro vzdálenější budoucnost Templin samozřejmě nevylučuje možnost vývoje modelu pro další posílení image, ale k tomu i přes skutečnost, že se již nevyrábí stále přispívá i model LFA, který se má díky týmu Gazoo Racing postavit i na start letošních 24 hodin Nürburgringu.

Související články

Témata
Avatar - N6600
15. 4. 2015 08:08
Re: DENSO navigace :)
To mas samozrejme pravdu, ale viem o tom, ze sa to da software-ovo vypnut specialnym update-om map. Bohuzial, servisy maju "zakaz"...

Co sa tyka IS-F, tak jednoznacne odporucam :-) Design fakt nema chybu (mam IS tej istej generacie) a z prveho pohladu nie je velmi vidiet rozdiel. Az po chvilke si clovek uvedomi, ze predna cast je viac nafuknuta, ma to vyduchy u prednych dveri, 4 koncovky vyfuku :))) Mam suseda, co si IS-F doviezol z DE a podla jeho slov si ho kupil na vysantenie a nasledny predaj. Ale zamiloval sa do toho tak, ze si ho nechal. Ked som ho podpichol, preco nie M3, tak s usmevom mavol rukou :-)
Ja viem... :/ US je domaci trh a ten je prvorady. Ale v EU stupli predaje o 37% a dokonca 40% predaja tvori nove NX...
14. 4. 2015 20:15
Re: DENSO navigace :)
Ono obecně odsouhlasuješ vždy, když máš DENSO Navteq systém a to myslím Lexusy mají ne v té zmiňované generaci. I v Mazdě odsouhlasuješ :-) trochu otrava, ale přežijem. Já osobně hodně uvažuji o IS-F, pokud ulovím jeden co je teď v mé blízkosti k prodeji v 05-2015, tak asi budu muset koupit, záleží na ceně. Dle mého to je nadčasové vozidlo i design minulá generace IS-F je super a baví mne i kontrast vůči M vozům, méně ostré, ale stejně boží :yes: A ten motor, já tady slintám na klávesnici, jak na to V8 myslím...
Prodeje Lexusu v US jsou tak dobré, že bohužel zaměření na ten trh se nejde divit no...
Avatar - N6600
14. 4. 2015 08:31
Som o chlp kritickejsi :)
LFA je vyborne auto a aj Jeremy mu dost pomohol svojim hodnotenim. Zaroven prinieslo technologie a postupy, ktore sa pouzivaju na F modeloch. To vsetko je fajn a som za to rad.

Na druhu stranu, Lexus sam vyrabal auta, ktore boli pohodlne, spolahlive a nenabadali k sportovej jazde. Ostatne, to nebol ani ciel. Preto ho vyhladavali vyzretejsie a kludnejsie povahy. A vacsinou to boli aj starsie rocniky.

Prerod na sportovejsiu strunu prisiel radikalnou zmenou designu, ked to auto aspon vyzera sportovejsie a agresivnejsie. Podvozok je tiez lepsi a auto sa nebrani sportovej jazde, ale skor, ci neskor sofer/majitel opat sklzne do klasickeho klise - kludna jazda a pohoda. Ale v tomto uz LFA nehra nijaku ulohu, preto si myslim, ze jeho prinos nie je az tak velky, ako sa mu pripisuje.

A este cosi. Miloval som na Lexuse, ze kazdy jeho model bol iny a lahko rozoznatelny. Odkedy presiel na ten unifikovany design, ktory sa mi inak celkom paci, stratil zo svojej jedinecnosti. V mojich ociach urcite.
Zaroven ma prekvapuje, ze ich cyklus generacnej obmeny je tak neskutocne dlhy. Na jednej strane som vdacny, ze odladia auto k dokonalosti, ale cakat na novu generaciu vlajkovej lode (LS) 10 rokov je az neuveritelne. RX 8 rokov, IS 9 rokov...

Tiez ma mrzi, ze auta vyrabaju primarne pre US trh a na minoritne trhy, akym je EU, z vysoka kasle. To, ze v ramci Lexus Collection si nemozem nic kupit, pretoze sa to do EU neposiela, trochu zamrzi. Ale to, ze kvoli intelektualne poddimenzovanym Americanom a ich legislative, musim po kazdom starte odsuhlasit varovnu hlasku navigacie, uz fakt nastve. Neverim, ze by sa to pre non-US trhy nedalo upravit. Ale pre "par" aut naco, ze...

Tak, ci onak, az pride cas obmeny, zostanem verny :-)
14. 4. 2015 07:48
Re: Souhlasím - u mne jasně zvýšil zájem o LEXUS a sledování
Ja to vubec nepotreboval, i kdyby LFA nevzniklo, tak pro me je lexus auto, ktere bych si rad koupil. Akorat je problem, ze kdybych uz mel penize, tak nevim kterou verzi, jelikoz se mi jich libi vicero.
Avatar - flyboyeda
13. 4. 2015 21:18
SOUHLASÍM
:-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku