Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus se léta vyhýbal elektromobilům. Teď už má však jeden za rohem

David Bureš
Diskuze (0)

Luxusní japonský elektromobil zatím neznámé koncepce se bude prodávat také na evropských trzích.

Lexus je jakožto součást koncernu Toyota dlouholetým propagátorem hybridního pohonu, z dlouhodobého hlediska pak nejvíce věří vodíkovému pohonu. Bateriové elektromobily ve značce zatím odmítali, nakonec se jim však kvůli emisním normám nevyhnou. A tak už je jeden čistě elektrický Lexus čerpající energii z baterií za rohem.

Oficiálně se představí již tento měsíc, a to v pátek 22. listopadu na autosalonu v čínském Kantonu. Premiéra v nejlidnatější zemi světa však neznamená, že by se chystaná novinka prodávala jen tam. Lexus již potvrdil, že je její elektromobil přizpůsoben potřebám zákazníkům v Číně a Evropě, což znamená, že právě na těchto kontinentech se vůz bude prodávat.

Automobilka zatím na prezentaci svého prvního sériového elektrovozu láká jen pomocí krátké tiskové zprávy, doplněné o logo, které vůz ponese. Jednoduchý nápis Electric ve fontu typickém pro značku Lexus přímo odkáže na elektrický pohon.

Skutečné jméno zatím neznáme, automobilka má však aktuálně registrovaná označení jako LQ nebo UX 300e. Užití druhého názvu by dle logiky názvosloví Lexusu naznačilo, že novinka bude automobilem odvozeným od již prodávaného SUV UX. Vyloučeno to není, protože UX už se prodává jak v Číně, tak Evropě, a tak se nabízí i jeho varianta s čistě elektrickým pohonem.

Pokud se zprávy o elektrickém UX potvrdí, měla by novinka využít techniku elektrické Toyoty C-HR vyvinuté pro čínský trh. Oba modely totiž sdílejí svoji platformu. Lexus ale může koketovat i s myšlenkou samostatně stojící auta, městského crossoveru, jak naznačil letošní koncept LF-30.

Připravovaný elektromobil je součástí strategického plánu koncernu Toyota na expanzi v oblasti bateriových elektromobilů. Japonský výrobce ji však nepojal tak velkolepě jako třeba konkurenční VW Group, do roku 2021 chystá „jen“ tři elektrovozy čerpající energii z akumulátorů.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme