Lexus v dohledné době neplánuje nástupce LFA
Supersportovní Lexus LFA se sice přestal vyrábět na konci roku 2012 a po pouhých dvou letech produkce má na svém kontě 500 exemplářů.
Historie tohoto modelu ovšem sahá až do roku 2000, kdy byl spuštěn vývoj stroje s kódovým označením P280, jehož výsledkem byla jedinečná série konceptů, na jejímž konci se usadilo produkční kupé a jeho závodní deriváty.
Pro Lexus představoval vývoj modelu LFA finančně náročný program, který se ovšem velmi dobře odrazil v image značky, která byla i přes tehdy nabízený sériový model IS F vnímána především jako usedlá a s ohledem na sportovní vozy velmi konzervativní.
V současnosti má Lexus poměrně pestrou paletu modelů, v níž lze narazit na modely, které se mohou přímo postavit evropské konkurenci v podobě vozů BMW, v jejichž názvu figuruje písmeno M.
Díky tomu a plánům na další výkonné modely, které ovšem nebudou mířit mezi astronomicky drahé supersporty nemá nyní Lexus podle informací Automotive News, získaných přímo od výkonného viceprezidenta této značky Marka Templina, potřebu se zabývat vývojem vozu přímo navazujícího použitím nejmodernějších technologií na LFA.
Ohledně sportovně zaměřených modelů se hodlá Lexus věnovat především vozům s označením F-Sport a sériím F, z nichž těmi nejnovějšími jsou kupé RC F a sedan GS F.
Pro vzdálenější budoucnost Templin samozřejmě nevylučuje možnost vývoje modelu pro další posílení image, ale k tomu i přes skutečnost, že se již nevyrábí stále přispívá i model LFA, který se má díky týmu Gazoo Racing postavit i na start letošních 24 hodin Nürburgringu.