Luboš Vlček: Škoda letos v Česku prodá 1000 nových Fabií
Vedle Česka letos Fabia zamíří jenom do Německa. Celkově i s předchozí generací automobilka na domácím trhu plánuje letos prodat 11.000 exemplářů modelu Fabia. "Příští rok chceme na domácím trhu zvýšit prodej Fabií o 30 procent. Nová Fabia tak bude atakovat pozici druhého nejprodávanějšího Rapidu," uvedl Luboš Vlček, šéf prodejní organizace Škoda Auto Česká republika.
Jízdní dojmy našich redaktorů z Portugalska jsme přinášeli již od včerejška. Stejně jako jejich kolegové na místě hodnotí vlastnosti nové Fabie většinou kladně. Podvozek je prý naladěný měkčeji než u předchozí generace a méně ostře působí také brzdy, což odpovídá tomu, že se chce Škoda Auto profilovat jako výrobce rodinných automobilů.
Velký pokrok představuje technologie MirrorLink, která umožňuje zrcadlit aplikace z chytrého telefonu, včetně navigace, na centrálním displeji vozu. U Škodovky se objevila poprvé.
"Nová Fabia je komfortnější než předchůdce a má jeden z nejlepších podvozků ve své třídě," dodal kolega z Radiožurnálu Petr Jansa. Optimální kombinací je podle něj motor 1.2 TSI v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou DSG, ale bude záležet na preferencích zákazníků a kupce si jistě najdou i slabší motory. Slabin podle něj na autě mnoho není, zmínil například malé zpětné zrcátko či absenci pevné navigace, kterou nahradila mobilní aplikace.
Základní cena třetí generace Škody Fabia začíná na 234.900 Kč, což je stejně jako startovací ceníková cena předchozí verze. Tu lze ale v rámci akce pořídit až o 15.000 Kč levněji. Škoda u nové Fabie čeká největší zájem o verzi Active s lepší výbavou v balíčku Plus, která vyjde minimálně na 239.900 Kč.
Součástí výbavy Active Plus je mimo jiné klimatizace, elektricky ovládaná boční okna vpředu a vnější zpětná zrcátka s vyhříváním, dále šest airbagů, elektronický závěr diferenciálu XDS+, ESC s multikolizní brzdou nebo centrální zamykání. Na výběr bude celkem sedm motorů. Zavazdelník hatchbacku má základní objem 330 litrů a je tak největší ve třídě.
Fabia je druhým nejúspěšnějším modelem Škodovky, dominuje Octavia. Od roku 1999 se prodalo přes 3,5 milionu exemplářů, z toho 450.000 v Česku. Končící druhá generace se bude vyrábět do konce letošního roku.