Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Malby plné aut si od umělce objednávají i samotné automobilky

Malby Takashiho Matsuyamy
Malby Takashiho Matsuyamy
Malby Takashiho Matsuyamy
Malby Takashiho Matsuyamy
39 Fotogalerie
Diskuze (1)

Detailní obrazy plné automobilové tématiky zaujaly i největšího výrobce vozidel. Barevná díla z Japonska měla těšit návštěvníky letní olympiády v Tokiu, kde vznikla výstava kreseb doplněných muzejními veterány.

Japonský umělec Takashi Matsuyama vytváří nádherně bohaté automobilové kresby. Barevná zátiší vyplňují především dopravní prostředky zachycené v různých situacích. Hustě zaplněné obrazy plné aut, motorek, letadel, vlaků i lodí měly být vystaveny mimo jiné v tokijském showroomu Toyota MegaWeb.

Zábavní park provozovaný japonskou automobilkou nabízel původně radostné zážitky pro návštěvníky letní olympiády, která musela být zrušena vlivem pandemie koronaviru. Organizátoři showroomu nechtěli publikum připravit o kreslenou automobilovou krásu a vytvořili virtuální tour nachystanou výstavou.

Matsuyama se narodil v roce 1957 a pracoval jako asistent známého návrháře japonských filmových postaviček. Pracovní působiště letos čtyřiašedesátiletého umělce inspirovalo k vytvoření vlastní série ilustrací, autorská sada nazvaná Motor Panic znázornila světová města přeplněná typickými dopravními prostředky daného místa. Například po Times Square projely v jednu chvíli žluté taxíky všech generací od Checkeru Marathon po Nissan NV200. 

Na výstavě MegaWeb byl každý obraz pověšen v bezprostřední blízkosti reprezentativního automobilu k danému tématu kresby. Zachycení provozu v ulicích San Francisca bylo umístěno vedle muzejního veteránu Chevroletu Corvette Sting Ray z roku 1963, ukázka představ o dopravní špičce v Tokiu doplnila zaparkovaná Toyota Crown S40 a londýnský kousek ozdobil stěnu vedle Lotusu Elan.

Zhotovení Times Square trvalo 10 dní skicování na papír následované digitálním barvením. Při kresbě Paříže v roce 2014 Takashi přešel na tablet napojený na elektronické pero. Je ironií, že francouzská metropole zabrala 40 dní. Delší interval způsobila možnost přiblížení a vyladění všech detailů členité scény obsahující třeba Alpine A310 nebo Monu Lisu v kavárně. Matsuyama nikdy nezapomněl vplížit do kompozice své děti a také svoji maličkost – sebe vždy v modrošedé čepici. 

Zajímavé je, že japonský kreslíř nikdy nebyl v Paříži či Londýně, přitom manuálně vytváří autentické výstavní kusy, které objednávají samotné automobilky. Nakupovala hlavně Toyota v rámci propagace olympijských her. Tematické automobilové obrazy zachycují první i druhou olympiádu v letech 1964, respektive 2020, přičemž pozdější sportovní svátek by se měl odehrát letos. Výjevy pěti spojených kruhů doprovází japonské automobilové ikony či studijní koncepty, na jednom plátně je Toyota LQ i Supra, našlo se místo i pro konkurenční Prince Skyway Wagon nebo Subaru 360.

Toyota si nechala nadělit kresbu také k příležitosti výročí čtvrtstoletí továrního muzea Toyota Automobile Museum ve městě Nagakute. Oslavná kresba plná motoristického dění obsahovala mimo jiné modely 2000GT, Celica, AE86 a spoustu dalších slavných vozidel největšího producenta aut na Zemi.

Takashi Matsuyama zvládá i méně přeplněná vyobrazení vlastní představivosti, ovšem ve většině případů je hotová ozdoba prázdné stěny obsahově blízká motorismu. Prvky aut nechybí téměř nikdy, prohlížení jednotlivých ručních prací zabere klidně hodiny a člověk pokaždé najde nový důvod obdivu zajímavých detailů.

Foto: Takashi Matsuyama

Vstoupit do diskuze (1)