Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Malby plné aut si od umělce objednávají i samotné automobilky

Mirek Mazal Mirek Mazal 9. 3. 2021 • 17:01
39
1
Zobrazit náhledy (39)
Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy Malby Takashiho Matsuyamy

Detailní obrazy plné automobilové tématiky zaujaly i největšího výrobce vozidel. Barevná díla z Japonska měla těšit návštěvníky letní olympiády v Tokiu, kde vznikla výstava kreseb doplněných muzejními veterány.

Japonský umělec Takashi Matsuyama vytváří nádherně bohaté automobilové kresby. Barevná zátiší vyplňují především dopravní prostředky zachycené v různých situacích. Hustě zaplněné obrazy plné aut, motorek, letadel, vlaků i lodí měly být vystaveny mimo jiné v tokijském showroomu Toyota MegaWeb.

Zábavní park provozovaný japonskou automobilkou nabízel původně radostné zážitky pro návštěvníky letní olympiády, která musela být zrušena vlivem pandemie koronaviru. Organizátoři showroomu nechtěli publikum připravit o kreslenou automobilovou krásu a vytvořili virtuální tour nachystanou výstavou.

Matsuyama se narodil v roce 1957 a pracoval jako asistent známého návrháře japonských filmových postaviček. Pracovní působiště letos čtyřiašedesátiletého umělce inspirovalo k vytvoření vlastní série ilustrací, autorská sada nazvaná Motor Panic znázornila světová města přeplněná typickými dopravními prostředky daného místa. Například po Times Square projely v jednu chvíli žluté taxíky všech generací od Checkeru Marathon po Nissan NV200. 

Na výstavě MegaWeb byl každý obraz pověšen v bezprostřední blízkosti reprezentativního automobilu k danému tématu kresby. Zachycení provozu v ulicích San Francisca bylo umístěno vedle muzejního veteránu Chevroletu Corvette Sting Ray z roku 1963, ukázka představ o dopravní špičce v Tokiu doplnila zaparkovaná Toyota Crown S40 a londýnský kousek ozdobil stěnu vedle Lotusu Elan.

Zhotovení Times Square trvalo 10 dní skicování na papír následované digitálním barvením. Při kresbě Paříže v roce 2014 Takashi přešel na tablet napojený na elektronické pero. Je ironií, že francouzská metropole zabrala 40 dní. Delší interval způsobila možnost přiblížení a vyladění všech detailů členité scény obsahující třeba Alpine A310 nebo Monu Lisu v kavárně. Matsuyama nikdy nezapomněl vplížit do kompozice své děti a také svoji maličkost – sebe vždy v modrošedé čepici. 

Zajímavé je, že japonský kreslíř nikdy nebyl v Paříži či Londýně, přitom manuálně vytváří autentické výstavní kusy, které objednávají samotné automobilky. Nakupovala hlavně Toyota v rámci propagace olympijských her. Tematické automobilové obrazy zachycují první i druhou olympiádu v letech 1964, respektive 2020, přičemž pozdější sportovní svátek by se měl odehrát letos. Výjevy pěti spojených kruhů doprovází japonské automobilové ikony či studijní koncepty, na jednom plátně je Toyota LQ i Supra, našlo se místo i pro konkurenční Prince Skyway Wagon nebo Subaru 360.

Toyota si nechala nadělit kresbu také k příležitosti výročí čtvrtstoletí továrního muzea Toyota Automobile Museum ve městě Nagakute. Oslavná kresba plná motoristického dění obsahovala mimo jiné modely 2000GT, Celica, AE86 a spoustu dalších slavných vozidel největšího producenta aut na Zemi.

Takashi Matsuyama zvládá i méně přeplněná vyobrazení vlastní představivosti, ovšem ve většině případů je hotová ozdoba prázdné stěny obsahově blízká motorismu. Prvky aut nechybí téměř nikdy, prohlížení jednotlivých ručních prací zabere klidně hodiny a člověk pokaždé najde nový důvod obdivu zajímavých detailů.

Foto: Takashi Matsuyama

Související články

Témata
9. 3. 2021 12:23
Titulok
Prečo sú v titulku "maľby", keď v galérii sú kresby a aj článok píše o kresbách? :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku