Marchionne: Piëch ať se stará o SEAT, ne o Alfu
Už je to téměř rok, co Ferdinand Piëch, předseda představenstva Volkswagen Group, veřejně vyjádřil zájem zařadit mezi značky německého koncernu italskou Alfu Romeo, která už 25 let patří Fiatu. Němci od té doby zdůrazňují, že o akvizici mají zájem, ale nespěchají na ni. Italové naopak takovou transakci důrazně odmítají.
John Elkann, který řídí veškeré aktivity průmyslového koncernu Fiat, v lednu prohlásil, že Alfu neprodá „…i kdyby nám nabídli jakýkoliv finanční obnos.“
Sergio Marchionne, šéf automobilové divize Fiatu, nyní poslal do Německa jasný vzkaz. Prohlásil: „Dokud povedu Chrysler a Fiat, pan Piëch Alfu Romeo nikdy nezíská. Může na ni zapomenout. Říkal jsem mu to osobně, zavolám mu to a pošlu písemně.“
Toto prohlášení cituje server Automotive News Europe z Marchionneho vystoupení na konferenci JD Power.
Zároveň Marchionne Piëchovi vzkázal, že by si měl hledět na zlepšení situace španělského SEATu (ten mimochodem v minulosti dlouhodobě spolupracoval s Fiatem). „Já jsem SEAT nekoupil, on ano, tak by ho měl dát do pořádku. Nevím, jestli to dokáže, ale měl by to zkusit,“ doplnil Marchionne na adresu svého německého protějšku.
SEAT měl původně ambici konkurovat Alfě Romeo, ve skutečnosti se ale obě značky zaměřují na jiný typ aut. Španělská automobilka se specializuje na menší modely, které v portfoliu doplňují MPV. Alfa Romeo je tradičně nejsilnější v nižší střední a střední třídě, na které bude kladen důraz i v budoucnu, kdy chce automobilka rozšiřovat portfolio oběma směry a přidávat alternativní karosářské verze.
V počtu vyrobených aut jednoznačně vede SEAT – za rok 2009 vyrobil 308 tisíc kusů, zatímco Alfa Romeo 102 tisíc. U Španělů však dlouhodobě připadá více než polovina produkce na malou Ibizu, zatímco Alfa žádné srovnatelně malé a levné auto nenabízí.