Maserati Grecale odhaluje nové detaily. Bratr Stelvia naznačuje inspiraci superautem
Maserati rozšíří svoji nabídku o další SUV. Bude se jmenovat Grecale a jeho premiéra se už rychle blíží. Nyní si ho vyzkoušel i sám šéf koncernu Stellantis, jehož je Maserati součástí.
Automobilka Maserati byla v posledních letech spíše přehlížena, aktuálně se však v Modeně usilovně pracuje na její renesanci. Tu loni zahájil příchod supersportu MC20, po němž budou následovat další modely, kterými Maserati kompletně obmění své portfolio. Již letos se představí úplná novinka v nabídce, SUV Grecale.
Jeho příchod italský výrobce avizoval již loni, automobil se však nadále ukrývá před veřejností. I na začátku roku zveřejněné snímky toho moc neukázaly, nejenže je na nich Grecale ukryté pod vrstvou kamufláže, ale navíc je ještě rozostřené, aby z něj opravdu nebylo moc vidět. Nyní však Maserati konečně ukázalo Grecale na nových snímcích, na němž jsou konečně vidět i některé jeho detaily.
Grecale se sice pořád ukrývá pod pečlivou vrstvou maskování, zřetelná je však jeho obdobná silueta jako u Alfy Romeo Stelvio, s níž vůz sdílí platformu Giorgio. Vůbec poprvé je pak zřetelněji znatelná příď, využívající vysoko usazené světlomety a širokou masku chladiče, což jsou prvky podle všeho opticky navazující na MC20.
Snímky pocházejí z nedávné návštěvy Carlosa Tavarese, generálního ředitele koncernu Stellantis, v domovské továrně Maserati v Modeně, který si v rámci ní nové Grecale mohl vyzkoušet. Žádný komentář o svých jízdních dojmech však šéf nadnárodního koncernu neposkytl.
Maserati tak i před blížící se premiérou Grecale, která by se měla odehrát ještě letos, zůstává ohledně této novinky tajemné. Už dříve však vyšlo najevo, že nebude náhradou za Levante, ale doplnění nabídky. Dvojice podobně velkých SUV se má hlavně odlišit svým charakterem, zatímco Levante se prezentuje jako takové gran turismo s vyšší stavbou pro cestování na dlouhé vzdálenosti, Grecale bude ryze sportovně orientované. Má totiž ambice být nejrychlejším a nejlépe akcelerujícím SUV své kategorie.
Také technika v útrobách zatím není potvrzena. Za základ se každopádně očekává mildhybridní benzinový dvoulitr z Ghibli a Levante, což by znamenalo výkon 243 kW a točivý moment 450 N.m. Standardem by v tomto případě měl být osmistupňový automat a pohon všech kol. Jistotou je však také příchod vidlicového šestiválce, zřejmě na bázi 2,9litru ze Stelvia QV.
Maserati loni uvádělo, že se Grecale představí již na jaře 2021, k tomu ale nedošlo, zřejmě kvůli přetrvávajícím důsledkům pandemie koronaviru, a tak se letos začalo mluvit o premiéře až před koncem roku 2021. To by znamenalo, že do prodeje se Grecla dostane až někdy v roce 2022.