Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda MX-5: Čtvrtá generace je dosud zahalena plachtou

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 11. 8. 2014 • 00:56
2
2
Čtvrtá generace roadsteru Mazdy se představí 3. září, do debutu tedy zbývají zhruba tři týdny. Japonská automobilka nám konečně naservírovala první oficiální fotku.

Mazda MX-5 si vydobyla za čtvrtstoletí své kariéry dominantní postavení mezi dvoumístnými roadstery. Je nejprodávanějším vozem své kategorie na světě, i když se během doby objevila dokonce verze kupé (pro Japonsko) a naposledy roadster-kupé s pevnou skládací střechou. Vnější design je stále víceméně evolucí, jen výklopné světlomety řady NA byly u druhé série NB z bezpečnostních důvodů a kvůli přísnějším předpisům nahrazeny pevnými. Mazda využila neslavného konce britských automobilek (MG, Triumph) v osmdesátých letech a nabídla klientele přesně vůz v jejich stylu klasické ostrovní školy. Konstruktéři se nechali dokonce inspirovat prvním Lotusem Elan, jen to logo na přídi je jiné...

Čtvrtá generace s předpokládaným kódem ND vzniká ve spolupráci s Fiatem její dvojče nakonec ponese ve znaku štíra a nikoli kříž a hada. Oproti svému končícímu předchůdci zhubne japonská 100 kg díky využití techniky Skyactiv, která se netýká jen motorů, ale i šasi. Pod kapotami určitě uvidíme agregát 1,5 l/74 kW a auta budou tedy vážit pod jednu tunu. S výkonnějším dvoulitrem možná o něco málo více. Ne že by byla odcházející MX-5 NC nějaký obtloustlý cvalík, ale nějaké to kilo přibrala. Mazda se ostatně díky snižování hmotnosti svých vozů těší všeobecným sympatiím. A co víc, radikálně se změní její design v evolučním firemním stylu Kodo. Opravdu výrazně? Uvidíme, Tvary současných mazd každopádně také budí vesměs nadšení, takže se nemusíme obávat...

Šéf australské pobočky Martin Benders nový tvarový směr před časem potvrdil v rozhovoru pro místní The Motor Trend. Motor vpředu a pohon zadních kol pochopitelně zůstávají. Ve srovnání s NC bylo ještě sníženo i těžiště a naopak zvýšena tuhost, posádka tak bude při nehodě lépe chráněna před zraněním. Roadster prý nabídne ještě větší potěšení z jízdy. Ostatně nic jiného se od něj ani neočekává, že? Generální ředitel evropské filiálky Mazdy se svěřil nizozemskému Autoweeku: „Mám povoleno řídit prototyp, velmi na mě zapůsobil, Rozdíl mezi stále aktuální a novou MX-5 je stejný jako mezi předchozí a současnou řadou 3.“

Japonci neukázali z novinky zatím ani milimetr čtvereční. Jak velí současné marketingové praktiky, na vydaném oficiálním teaseru si s námi stále hrají a snaží se navnadit. Nová Miata (původní jméno pro Američany se sice už nepoužívá, ale přesto autu nikdo jinak neřekne, ani Evropané) zůstává zatím zahalena pod světle modrou plachtou. Patrna je z ní pouze silueta vozu, která zase až tolik nepřekvapuje. Takže nás prakticky zajímají jen tvary přídě a zádě. Možný vzhled se objevil už na spekulativních renderech i oficiální skice.

Mazda MX-5 bude, jak už bylo řečeno, oficiálně prezentována 3 září. Prezentace proběhne najednou na několika místech na světě.

Související články

Témata
Avatar - standajlk
12. 8. 2014 11:41
Re: Doufám...
MX-5 s vekem nestarne, ale zraje.
I dnes uz 20 let stare kusy, pokud nejsou ponicene tuningem a spatnou udrzbou, vypadaji stale dobre.
11. 8. 2014 16:30
Doufám...
... na jednu stranu, že bude krásná a dobrá, abych moh svojí NC za ní jednou vyměnit, na druhou stranu, když bude moc dobrá a krásná, ta současná hrozně zestárne ze dne na den a to mě netěší...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud