Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz bude radikálně šetřit. Může to znamenat konec třídy B

David Bureš
Diskuze (11)

Nutnost snižování nákladů může ohrozit budoucnost prodělečných nebo hůře vydělávajících modelů značky Mercedes-Benz. V ohrožení je i kompaktní MPV.

Zisk německého koncernu Daimler se v loňském roce propadl o neskutečné dvě třetiny, a tak vedení firmy v reakci na výsledky zavelelo ke snižování nákladů. Do roku 2022 chce ušetřit na 1,4 miliardy eur (35 miliard korun), čehož se primárně podaří dosáhnout snižováním stavů až o 15.000 zaměstnanců. V ohrožení jsou ale i některé modely.

Už dříve vyšlo najevo, že značka Mercedes-Benz už do budoucna nepočítá s pick-upem třídy X. Výroba prémiového bratra Nissanu Navara má být ukončena již letos v květnu, a to primárně kvůli neuspokojivým prodejům. V prodeji přitom X-Klasse je teprve od konce roku 2017.

Veřejným tajemstvím je také konec třídy S ve verzích kupé a kabriolet, spolu s koncem životního cyklu současných generacích těchto modelů. Jenže ani to není všechno, německý ekonomický deník Handlesblatt informuje také o hrozícím konci třídy B, tedy kompaktního MPV.

Prodeje velkoprostorových modelů dlouhodobě klesají, a tak by tento krok měl svoji logiku. Ostatně i kvůli tomu nakonec nepřišlo zvažované sedmimístné MPV, nýbrž SUV GLB, umožňující zástavbu tří řad sedadel.  Na druhou stranu aktuální generace B-Klasse se prodává teprve od konce roku 2018, a tak by jeho tak časný konec byl překvapením. Navíc jeho prodeje jsou více než slušné, loni se v Evropě podle serveru Car Sales Base prodalo takřka 74.000 kusů třídy B, o 21 % více než o rok dříve, což z něj dělalo třetí nejprodávanější kompaktní MPV na trhu. Více se ne starém kontinentu prodával jen Renault (Grand) Scénic a Volkswagen Touran.

Ať už Mercedes-Benz třídy B v dohledné době skončí, nebo ne, je jasné, že se trojcípá hvězda chce obecně zaměřit na více výdělečné modely. A také elektromobily, bez nichž se i kvůli přísnějším emisním normám neobejde.

Do roku 2022 chce Mercedes uvést zhruba 30 novinek. Ty konvenční zastoupí modernizovaná třída E, kterou uvidíme už na letošním ženevském autosalonu, nebo nové generace tříd S, SL a C. Z elektromobilů se můžeme těšit na kompaktní SUV EQA nebo vlajkovou loď EQS.

David Bureš
Diskuze (11)

Doporučujeme

Avatar - lyon667
14. 2. 2020 18:59
Re: Tradiční stupidní poslední věta článku...
Elektromobil je předražený při libovolné ceně.
14. 2. 2020 16:19
Re: Tradiční stupidní poslední věta článku...
Není to předražené, ale jen drahé. Nikdo na tom neumí vydělat a dotuje se z prodeje spalováků. Lacinější to nebude, ale spalováky budou muset podražit. Takový je cíl.
Avatar - xxc
14. 2. 2020 16:00
Re: Tradiční stupidní poslední věta článku...
preco predrazene? mozno uz budu lacnejsie :-)
14. 2. 2020 15:52
tesit se muzes přece :)
Kdyz se to neprodava, tak se prece musi lidem vtlouct do hlavy, ze se vlastne tesi na to co si maji koupit :)
Avatar - _Karel_
14. 2. 2020 15:41
Re: Bčko
Jj, dost často to tu ukazuje jeden, co potřebuje 3 nicky a navíc jako jediný v mnohaleté historii diskuzí na ACZ neumí používat tlačítko "reagovat", dokonce ani po mnohonásobném upozornění.
Chodí sem hodně trotlů, ale reagovat umí i ten nejhloupější z nich.