Mercedes-Benz EQA oficiálně: Má dojezd 486 km, tažné a výkonnější sourozence na cestě
Mercedes oficiálně představil svůj další elektromobil. Opět je to zástupce segmentu SUV a crossoverů, avšak tentokrát v kompaktním balení.
Čistě elektrický crossover Mercedes-Benz EQA je vlastně ekvivalentem klasického spalovacího GLA. Jde o střípek z dlouhodobé strategie značky, která se chce mezi výrobci elektromobilů probojovat až na samotný vrchol. „Mercedes EQ usiluje o vedoucí pozici v oblastech elektrického pohonu a automobilového softwaru. Za tímto účelem jsme si stanovili ambiciózní cíle pro vývoj produktů a rozhodli se pro urychlené uvádění nových technologií na trh,“ prozradil při představení elektrické novinky Markus Schäfer, člen představenstva Daimleru, jenž je zodpovědný za výzkum koncernu.

A EQA je samozřejmě součástí této strategie. Vůz se zatím prezentuje ve verzi 250, což znamená maximální výkon 140 kW, točivý moment 375 newtonmetrů a lithium-iontové akumulátory s využitelnou kapacitou 66,5 kWh, které podle tabulek vystačí na dojezd až 486 kilometrů. Vůz dostává jeden asynchronní elektromotor na přední nápravě (jde o předokolku), se kterým na stovku zrychlí za 8,9 sekundy. Pokračovat pak lze na 160 km/h. Z wallboxu se baterie nabije za 5:45 hod., na rychlonabíječce máte dobito za 30 minut.
EQA se chlubí velmi dobrou hodnotou součinitele aerodynamického odporu vzduchu od cx 0,28, přičemž čelní plocha A je 2,47 m2. Mezi nejdůležitější aerodynamická opatření patří zcela uzavřený systém regulace přívodu chladicího vzduchu v horní části masky chladiče, optimalizované nárazníky a hladká, téměř zcela uzavřená spodní část vozu, jakož i aerodynamická kola se specifickým designem.
Byť karoserie vychází z konvenčního GLA, byla přizpůsobena požadavkům elektrického pohonu. Sada akumulátorů je umístěna ve speciálně vyvinutém rámu z výtlačně lisovaných profilů s nosnou funkcí, kterou doposud zajišťoval příčný nosník v podlaze. Přední část sady baterií je vybavena ochranným štítem, který dokáže ochránit zásobník energie před proniknutím cizích těles.
Standardní výbava vozu zahrnuje například LED světlomety s asistentem adaptivních dálkových světel, zadní výklopné víko s elektrickým ovládáním, osmnáctipalcová kola z lehké slitiny, dekorační osvětlení s výběrem 64 barev, komfortní sedadla s bederní opěrkou nastavitelnou ve čtyřech směrech, zadní kameru či kůží obšitý sportovní multifunkční volant. Standardem je rovněž zábavní systém MBUX, který už známe z ostatních mercedesů (dvě velké obrazovky na přístrojové desce).
Bohatá je rovněž paleta bezpečnostních a asistenčních systémů. Výbava zahrnuje asistenta pro jízdu v pruhu a aktivního brzdového asistenta. Mezi další prvky patří funkce pro odbočování, funkce pro záchrannou uličku, upozornění na přibližující se cyklisty nebo vozidla při vystupování.