Mercedes-Benz EQS už se vyrábí. Produkce chce být flexibilní a udržitelná
Vlajková loď elektrické řady Mercedesu vstoupila do sériové výroby. Závod 56 v Sindelfingenu vyzdvihuje flexibilitu a udržitelnost tamější produkce.
Mercedes-Benz letos rychle rozšiřuje svoji nabídku elektrických modelů. Od začátku roku už debutovaly crossover EQA, až sedmimístné SUV EQB a vlajková loď EQS, navíc je tu koncept EQT naznačující chystanou osobní dodávku s elektropohonem. Právě EQS se již začalo sériově vyrábět.
EQS se začíná sériově vyrábět v závodě 56 v německém Sindelfingenu, který je zaměřen na to nejluxusnější z produkce trojcípé hvězdy. Elektrický sedan se tu totiž vyrábí po boku třídy S, a to jak její základní verze, tak prodloužené, stejně jako superluxusní, s logy Maybachu.
Automobilka totiž razí strategii co nejvíce flexibilní výroby, čehož je závod 56 důkazem. Elektřinou poháněné EQS totiž vzniká na stejné výrobní lince jako automobily s konvenčním pohonem, se spalovacím motorem pod kapotou.
Takzvaná svatba, při níž je propojována karoserie s pohonným ústrojím, tak v tomto případě probíhá na několika modulárních stanicích, díky čemuž mohou na stejné lince vznikat vozy s různým typem pohonného systému.
Udržitelnost výroby zajišťují vybraná opatření. Konkrétně zhruba 30 % roční poptávky po elektřině zajišťují fotovoltaické panely na střeše výrobní haly. Energetické nároky budovy se pak povedlo snížit o čtvrtinu proti jiným výrobním halám. Na samotném autě se pak využívá na 80 kilogramů zrecyklovaných materiálů.
„S EQS v našem portfoliu opět dokazujeme budoucí životaschopnost závodu v Sindelfingenu: Zde je tradice kombinována s novým chápáním inovací a udržitelnosti,“ říká šéf výroby v závodě Sindelfingen Michael Bauer. Jedná se totiž o historickou továrnu fungující již od roku 1915. I kvůli svému historickému odkazu tu vzniká to nejlepší z nabídky značky, vedle třídy S také třída E nebo superauto Mercedes-AMG GT a jeho čtyřdveřová verze. Od roku 2022 tu bude nově vyráběno také populární GLC.
Pro třídu S a EQS je pak konkrétně určen tzv. závod 56. Ten se prezentuje jako jedno z nejmodernějších výrobních center na světě, které využívá inovativních poznatků, jež jsou následně zaváděny také v dalších závodech automobilky. Do budoucna je třeba cílem být továrnou s nulovou uhlíkovou stopou.