Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz GLA (2020) oficiálně: Více prostoru a chytrá funkce do automyčky

Stanislav Kolman
Diskuze (27)

Stříbrné šípy oficiálně představují druhou generaci kompaktního crossoveru GLA, jenž mimo jiné přijíždí i ve sportovní verzi AMG.

Segmenty malých a kompaktních SUV a crossoverů zažívají v posledních letech boom, není tedy divu, že se do nich pustily i luxusní automobilky. Mercedes-Benz má v ohni želízko jménem GLA, konkurenta BMW X2, který se právě teď dočkal zcela nové druhé generace. Rozhodně má na co navazovat, vždyť první generace přijela před pěti lety a prodalo se jí téměř milion kusů.

Není proto divu, že takto populární model žádnou velkou revolucí neprošel. Zvenčí vypadá podobně jako předchůdce, jen se více inspiruje novou třídou A. Vůz má délku 4410 mm, šířku 2020 mm a výšku 1611 mm, je tedy o 14 mm kratší a 2 mm užší, avšak o 104 mm vyšší než předchůdce. Světlá výška vzrostla o 9 mm na 143 mm, rozvor si polepšil o 30 mm na 2729 milimetrů. Auto můžete obout na kola od sedmnácti do dvaceti palců.

Při představení nové generace se světu rovnou ukázala i sportovní varianta AMG. Tu poznáte třeba díky pozměněným nárazníkům, specifické mřížce, novému střešnímu spoileru či odlišným koncovkám výfuku.

Uvnitř žádné překvapení nečekejte, také tady jde všechno ruku v ruce s ostatními novinkami Mercedesu. Multimediální prostředí tvoří dvě sedmipalcové obrazovky, vyspělejší řešení dostává displeje s rozměrem 10,3 palce. Nechybí systém MBUX, jenž kromě touchpadu umožňuje ovládání hlasem. Toto řešení je hodně pokrokové a hlavně umí česky.

Podobně jako u GLB můžete sáhnout po posuvné zadní lavici (o 140 milimetrů), čímž vznikne větší prostor pro posádku, případně zavazadla. Posunutí zcela dopředu zvýší objem zavazadlového prostoru o 14 litrů na rovných 435 litrů.

Video se připravuje ...

Vyjma bohatšího seznamu bezpečnostních a asistenčních systémů potěší i novinka v podobě režimu do automyčky. Ten po aktivaci sklopí zrcátka, zavře všechna okna (včetně střešního), deaktivuje dešťový senzor a nespouští tak stěrače. Klimatizace automaticky spustí recirkulaci vzduchu, a pokud je vůz vybaven 360stupňovou kamerou, objeví se na displeji obraz zepředu, jenž usnadňuje manévrování.

Zatímco vpředu dostanete vždy zavěšení McPherson, vzadu se liší v závislosti na motorizaci. GLA postupně dostane všechny motory sesterské třídy A. Aktuálně vstupuje na trh ve verzích GLA 200 a GLA 180d. Prozatímním vrcholem je GLA 35 AMG s výkonem 225 kW (306 k) a točivým momentem 400 newtonmetrů. Přeplňovaný dvoulitr se pojí s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol 4Matic.

Postupem času se počítá s elektrifikovanými verzemi včetně plug-in hybridu a čistě elektrické varianty. Plug-in hybrid do zásuvky ponese označení A250e a kombinuje 1,3litrový benzinový motor s výkonem 118 kW s elektromotorem o síle 75 kW. Systémový výkon činí 160 kW a točivý moment má hodnotu 450 newtonmetrů. V útrobách se nachází 15,6kWh baterie, s níž by měl vůz urazit přes 60 kilometrů na jedno nabití. Elektrické varianty se dočkáme později, jak už asi tušíte, přijede se jménem EQA.

Ohodnoťte nový Mercedes-Benz GLA jako ve škole...
  • 1
    78,8%
  • 2
    7,8%
  • 3
    8%
  • 4
    1,7%
  • 5
    3,7%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 537 čtenářů.

Stanislav Kolman
Diskuze (27)

Doporučujeme

Avatar - white label
12. 12. 2019 15:10
Re: je to nutné pořád sem něco psát jak blbec
Proboha, právě proto hned v úvodu jasně píšu: "Dnešní moderní samoobslužné "wappky" (mytí s mikropráškem apod.)...", právě ty (díky mikroprášku, případně chemii) žádné pitomé kefy nepotřebují.
Kartáč na tyči je logicky ještě horší, než klasické kartáče v automat. myčce.
12. 12. 2019 14:10
Re: je to nutné pořád sem něco psát jak blbec
Každého na aute baví niečo iné. Ja si rád riešim techniku. Mám prístup k celkom dobre vybavenej dielni a nemám problém zašpiniť si ruky. Ale starostlivosť o vzhľad auta ma nebaví, to pokojne prepustím niekomu inému.
12. 12. 2019 12:13
Re: porče
Lenže kým v dome budem asi žiť celý život, tak aut za tú dobu kúpim možno 10. Prvé nove auto som si ešte hýčkal ale čím ďalej tým viac to beriem ako spotrebák. Hlavne keď doba ani nepraje zaujímavým autám a v mainstream už nenájdeš žiadne technické zaujímavosti. Všetci idú podla jednej šablóny.
No a milióny síce nezarábam, ale nechať auto pár krát za rok poriadne ručne umyť ma nezruinuje.
12. 12. 2019 11:52
Re: je to nutné pořád sem něco psát jak blbec
Ano mám. Mě spíš zaujalo slovo , že se někdo morduje s mytím. Nešlo mě o místo a možnost ,ale o chuť se s tím autem hrát . Já při údržbě vlastně tak nějak relaxuji. Neberu to jako práci ,ale jakousi zábavu (koníček) Proto jsem napsal , mě udivuje , když někdo kdo chodí na web o autech se o auto nerad stará.

Ale je to každého věc. Já si rád sednu :-) do čistého auta .
Avatar - _Karel_
12. 12. 2019 11:05
Re: je to nutné pořád sem něco psát jak blbec
Když máš tu možnost.. :-) zdaleka ne každý ji má.