Mercedes-Benz odhaluje techniku elektřinou poháněného autobusu řady Citaro
Mercedes-Benz již na podzim roku 2017 oficiálně potvrdil, že v letošním roce uvede nové provedení autobusů řady Citaro s elektrickým pohonným systémem. Tehdy lehce poodhalil vzhled této připravované novinky a nyní nabízí rozsáhlou galerii fotofgrafií částečně maskovaného autobusu, kterou doplňují i první informace o jeho pohonném systému.
Mercedes-Benz Citaro má na svém kontě již přes 50.000 vyrobených exemplářů a v loňském roce rozšířilo nabídku provedení s hybridním pohonným systémem, kombinujícím elektromotor s motory spalujícími naftu nebo zemní plyn.
Dalším rozšířením modelové řady Citaro se stane verze, k jejímuž pohonu poslouží elektromotory v nábojích kol zadní nápravy, což je řešení, které již využívá model Citaro G BlueTec Hybrid.
Mercedes-Benz v případě nového čistě elektrického provedení autobusů Citaro v současnosti uvádí, že základem pohonného ústrojí je zadní portálová náprava s dvojicí elektromotorů, z nichž každý disponuje nejvyšším výkonem 125 kW a točivým momentem 485 N.m.
Nový elektrobus značky Mercedes-Benz bude vybaven lithium-iontovými bateriemi s celkovou kapacitou až 243 kWh. Jejich modulární konstrukce má umožnit jednoduché navýšení kapacity a tím i celkového dojezdu na jedno nabití podle požadavků dopravce. Při uvedení na trh bude k dispozici dobíjení pomocí konektoru Combo 2 a následně muže být v závislosti na poptávce k dispozici i dobíjení prostřednictvím pantografu na střeše vozidla.
Mercedes-Benz podrobuje elektřinou poháněné autobusy řady Citaro rozsáhlému testovacímu programu. Prototypy již úspěšně prošly zimními testy za Severním polárním kruhem a rovněž testy při extrémně vysokých teplotách ve španělské Sierra Nevadě. Následují testy odolnosti a kvality, které mají zajistit, že elektrobusy budou dosahovat srovnatelné spolehlivosti a jízdních výkonů jako konvenční zástupci modelové řady Citaro.
Mercedes-Benz již nyní jedná se zákazníky o dodávkách připravovaných elektrobusů, ale světová výstavní premiéra je naplánována až na veletrh užitkových vozidel IAA v Hannoveru, který se uskuteční na konci září 2018 a až koncem tohoto roku má být zahájena sériová výroba.