MG Icon je čínská odpověď na Nissan Juke
Pod vládou čínského SAIC Motor se MG prozatím nijak neohlíželo do minulosti a zákazníkům v Číně i Velké Británii nabízí modely se zcela svébytným designem, který nijak neodkazuje na historii značky. Jedinou výjimkou byl roadster TF, jehož výroba skončila po 16 letech v loňském roce.
Nyní čínský koncern prostřednictvím konceptu MG Icon naznačuje, jakým směrem se může v blízké budoucnosti vydat design původně britské značky a přitom lehce připomíná i její minulost.
MG Icon především maskou chladiče a částečně i svou siluetou a zádí připomíná kupé MGB GT z let 1965 až 1980, zatímco linie předních i zadních blatníků lehce navazují na tvary modelu MGA z let 1955 až 1962.
Tím ovšem veškerá podobnost s historickými modely značky MG končí a všechny ostatní jsou zcela současné. Narozdíl od MGB GT a MGA není Icon sportovním kupé nebo roadsterem, ale crossoverem, který by v případě sériové výroby mohl konkurovat Nissanu Juke a některá média jej staví i proti modelu Qashqai.
Čtyřmístný interiér MG Icon je přístupný prostřednictvím dvou párů dveří. Ty se otevírají podobně jako u Mazdy RX-8, kdy lze zadní kratší dveře otevřít proti směru jízdy jen po otevření předních dveří.
Základem MG Icon je platforma hatchbacku MG 5 a jeho sesterského modelu Roewe 350. Pod kapotou má pracovat přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru s výkonem 101 kW (137 k) a točivým momentem 200 Nm.
V případě sériové výroby, která by se podle britského magazínu Autocar měla rozběhnout v roce 2014, má být MG Icon k dispozici s pohonem předních i všech čtyř kol a pětistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Ceny by měly začínat na částce 130.000 čínský juanů (okolo 380.000,- Kč).