Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MG Icon je čínská odpověď na Nissan Juke

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
Pro autosalon v Pekingu si čínský koncern SAIC Motor připravil koncept, který oživuje linie sportovních MG, ale přitom míří mezi crossovery.

Pod vládou čínského SAIC Motor se MG prozatím nijak neohlíželo do minulosti a zákazníkům v Číně i Velké Británii nabízí modely se zcela svébytným designem, který nijak neodkazuje na historii značky. Jedinou výjimkou byl roadster TF, jehož výroba skončila po 16 letech v loňském roce.

Nyní čínský koncern prostřednictvím konceptu MG Icon naznačuje, jakým směrem se může v blízké budoucnosti vydat design původně britské značky a přitom lehce připomíná i její minulost.

MG Icon především maskou chladiče a částečně i svou siluetou a zádí připomíná kupé MGB GT z let 1965 až 1980, zatímco linie předních i zadních blatníků lehce navazují na tvary modelu MGA z let 1955 až 1962.

Tím ovšem veškerá podobnost s historickými modely značky MG končí a všechny ostatní jsou zcela současné. Narozdíl od MGB GT a MGA není Icon sportovním kupé nebo roadsterem, ale crossoverem, který by v případě sériové výroby mohl konkurovat Nissanu Juke a některá média jej staví i proti modelu Qashqai.

Čtyřmístný interiér MG Icon je přístupný prostřednictvím dvou párů dveří. Ty se otevírají podobně jako u Mazdy RX-8, kdy lze zadní kratší dveře otevřít proti směru jízdy jen po otevření předních dveří.

Základem MG Icon je platforma hatchbacku MG 5 a jeho sesterského modelu Roewe 350. Pod kapotou má pracovat přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru s výkonem 101 kW (137 k) a točivým momentem 200 Nm.

V případě sériové výroby, která by se podle britského magazínu Autocar měla rozběhnout v roce 2014, má být MG Icon k dispozici s pohonem předních i všech čtyř kol a pětistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Ceny by měly začínat na částce 130.000 čínský juanů (okolo 380.000,- Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (18)
19. 4. 2012 14:27
Re: Zajímavý
JAAAAJ,

tak to je paradni reakce, presne.
Loajalita Evrope potazmo CR, kde mame DPH, spotrebni dane a buhvi co vsechno v astronomicke vysi, ale statni kasu prazdnou je u me nula.
Kdybych si mel vybrat mezi 2mi srovnatelnymi auty a jedno by byla Skoda a jedno z Asie, beru uz z principu to asijske. uz jen proto, ze Skoda jako domaci producent ma ceny svych aut na nasem trhu jedny z nejvyssich.

A co me uplne nejvic rozpaluje do bela je, ze Cinani neco vyrobi za $100, doprava do evropy stoji $50, clo , DPH a dalsi spravni poplatky stoji dalsich $50, cesky importer si prirazi bez uzardeni dalsich $200 a pres vyslednou cenu $400 to porad to vyjde 3x levnejc nez to nechat vyrobit u nas, pricemz ti cinani z toho maji ctvrtinu. Jak dlouho si myslite, ze je tento stav udrzitelny.
19. 4. 2012 09:42
Re: Zajímavý
Nenutím tě nic sdílet :-! Vybírat srdcem, tak jezdím jen v 911 :yes:
Avatar - pelikoš
19. 4. 2012 09:17
Re: MGB GT
věděl jsem,že ti s tím udělám radost >:D >:D
nissan juke do každé rodiny
i z malé dědiny... >:-[]
Avatar - Barrichello
19. 4. 2012 09:12
Re: Zajímavý
To je věcí názoru, osobně ho nesdílím, halt nejsem ten pravý patriot.

Auta se maj vybírat srdcem, nikoliv špekulváním nad tím která montovna ho kde smontila.
19. 4. 2012 07:40
Re: Zajímavý
Nic novýho jsi mi neřekl...a se vším co píšeš se dá souhlasit, nicméně trvám na tom, že kupovat jiný než evropský auta je hřích >:-[]