MG Whale je nové čínské SUV kupé. A kupodivu není do zásuvky
Čínská automobilka s britskými kořeny představuje další novinku. Ta kupodivu není na elektřinu, k pohonu totiž slouží benzinový čtyřválec o objemu 2,0 litru.
Značky z druhé nejlidnatější země světa si v poslední době evidentně oblíbily názvy nových aut odkazujících na zvířecí říši, respektive podmořský svět. BYD totiž do světa vyslal modely Seal (tuleň) a Doplhine (delfín), MG pak přidává novinku v podobě SUV kupé s názvem Whale neboli velryba. Tohle přirovnání čínské kreativce evidentně napadlo při pohledu na přední část novinky. Maska totiž připomíná plejtváka obrovského, jehož délka může dosáhnout až 30 metrů.
To MG Whale je výrazně menší, byť ke kategorii miniaut má hodně daleko. Na délku totiž měří 4,7 metru, rozměrově tedy lehce přerůstá například Škodu Enyaq Coupé, která je o zhruba pět centimetrů kratší. Rozvor 2,77 metru doplňuje šířka 190 centimetrů a výška 1,69 metru.
Vzhledem k tomu, že novinka je zatím určena pro arabské trhy, k pohonu neslouží elektřina, jak je u čínských aut v poslední době normou. Pod kapotou totiž pracuje přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 o výkonu 170 kilowattů a točivém momentu 370 Nm, který je standardně spojen s osmistupňovým automatem, přičemž hnací síla putuje výhradně na přední kola. Do písečných dun na Arabském poloostrově to tudíž nebude úplně ideální společník.
Jízdy do práce, za rodinou, zábavou a nákupy ovšem vůz určitě zvládne. Zavazadelník je sice s ohledem na vnější rozměry trochu malý (382-1458 litrů), prostoru pro cestující by mělo být dost. Pasažéři se mohou těšit na dvoubarevný interiér, dva 12,3palcové displeje, ambientní osvětlení, elektricky nastavitelná sedadla, navigaci, panoramatický parkovací systém, bezklíčkový přístup, audiosystém s devíti reproduktory, elektricky ovládané páté dveře a další vymoženosti, které známe i z evropských aut.
Prodej v Evropě pravděpodobný není, byť zcela vyloučený také ne.